اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مهر 1400 - 10:39   |   کد مطلب: 18989
به مناسب روز فیزیوتراپی؛
بازوی نظام سلامت روزت خجسته باد
فیزیوتراپیست کسی است که با صبوری هایش بذر امید را در دل بیماران ناتوان می کارد تا بتوانند دنیای فردا را رنگى تر ببینند

به گزارش صبح الوند، توسعه شهرنشینی، تغییر سبک زندگی، استفاده بیش از حد از ماشین آلات، کم تحرکی ها و  نحوه نامناسب وضعیت بدنی در مقابل استفاده از ابزار آلات پیشرفته دنیای امروز و به دنبال آن افزایش شیوع انواع بیماری‌ها و اختلالات ساختار اسکلتی بدن انسان، جامعه امروز را نیازمند توسعه هرچه بیشتر رشته فیزیوتراپی کرده است.

 

این رشته سال ها قبل از میلاد توسط بقراط ابداع شد و خوشبختانه امروزه کشور ایران از نظر سطح دانش فیزیوتراپی در جایگاه مطلوبی قرار دارد. تا جایی که امروز فیزیوتراپیست های ایرانی در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی و درمانی به دستاوردهای بسیار موثری در پشیگیری و تشخیص و درمان ضایعات عملکردی و اختلالات عضلانی اسکلتی رسیده اند.

 

فیزیوتراپیست ها مانند سایر تخصص های عرصه پزشکی برای سلامت انسان ها زحمات بی شماری کشیده اند و صبورانه گام های پرتلاششان را برای برگرداندن امید بیشتر در دل بیمارانشان محکم برداشته اند.

 

امروز پنجاهمین سالگرد تولد فیزیوتراپی در ایران است ضمن تبریک و تهنیت به همه فعالان این عرصه،  لازم می دانیم که عنوان کنیم ضروری است که آگاهی و دانش افراد جامعه نسبت به نقش و جایگاه فیزیوتراپی، افزایش یابد و تعامل مناسب با پزشکان و متخصصان ایجاد شود زیر فیزیوتراپی یک روش نگهدارنده، ایمن و مؤثر در درمان انواع بیماری‌هاست.

 

همچنین به اطلاع عموم مردم می رسانیم که مردم و بیماران در این روز ملی که مختص فیزیوتراپیست ها است، می‌توانند خدمات فیزیوتراپی را رایگان دریافت کنند.

 

یادداشت از راشین نوری

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان