اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مهر 1399 - 11:29   |   کد مطلب: 34148
کهن شهر همدان از دیر باز محل پرورش و تاخت و تاز اسب های زیاد ی بوده است حتی در زمان های بسیار دور و دوران مادها در شناسنامه تاریخی و باستانی این استان می بینیم که خاستگاه پرورش اسب در کشور بوده است و اوج سوارکاری در روستای ۴۰۰ ساله ورکانه به چشم می خورد .

به گزارش صبح الوند، کهن شهر همدان از دیر باز محل پرورش و تاخت و تاز اسب های زیاد ی بوده است حتی در زمان های بسیار دور و دوران مادها در شناسنامه تاریخی و باستانی این استان می بینیم که خاستگاه پرورش اسب در کشور بوده است و اوج سوارکاری در روستای ۴۰۰ ساله ورکانه به چشم می خورد .

حرفه نعلبندی نیز از شغلهای مهم در گذشته همدان به شمار می‌رفت و در آن زمان نعلبندان هم کار و بارشان رونقی داشت و برای خودشان راستایی به نام “نعلچه‌گران” داشتند

منطقه گردشگری در همدان به گذرگاه نعل اشکنه معروف است که در گذشته از مناطق پرتردد سوارکاران از مرکز کشور به سمت استانهای غربی محسوب می‌شد و در مسیر جاده گنج‌نامه همدان و محور عبوری به تویسرکان، کرمانشاه و دیگر شهرهای غرب کشور قرار داشت.

علت نامگذاری این منطقه با عنوان “نعل اشکنه” این است که چون همدان زمستان بسیار سرد دارد، نعل اسبها در این مسیر می‌شکست و به همین دلیل به نعل اشکنه مشهور شده است.

عکس: ایلیا محمدی

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان