اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. شهريور 1395 - 9:24   |   کد مطلب: 19881
این روزها که با عدم حمایت عملی مسئولین با تولید داخلی مواجه هستیم و بوی کالاهای خارجی از بازار همدان به مشام می رسد جمعی ازبانوان همدانی با حضور در یک فروشگاه های دارای محصولات کاملا ایرانی اقدام به خرید از آن کردند.

به گزارش صبح الوند، این روزها  دیدن بانوانی که هرروز به  فکر عوض کردن تیپ و به روزبودن با مد و پوشیدن پوشاک وارداتی هستند و به نوعی مصرف گرا شده اند ناخودآگاه ذهنمان  را به گذشته ایران می برد گذشته ای که  چندان دورنیست گذشته ای که  بانوان ایرانی خود الگویی نمونه از صرفه جویی  بودند

 

گذشته‌ای که مادرها با خیاطی خود لباس خانواده را می‌دوختند لباس‌هایی  در صورت کوچک شدن به بچه بزرگتر به بچه کوچکتر تعلق می‌گرفت و هیچ‌وقت بوی کهنگی نمی‌گرفت و فقط بوی ایرانی می‌داد.

 

دیدن بانوان این روز ایران یک سؤال در ذهن به وجودمی آورد و آن هم این است که چه شد این  بانوان این‌گونه شدند؟

 

چه شد که بوی ایرانی فراموش شد و جایش را لباس غربی گرفت؟

 

عامل اصلی در این تغییرات را می‌توان تهاجم فرهنگی دانست مسئله‌ای که مقام معظم رهبری متوجه آن شده‌اند و بارها به آن به از جهات مختلف تأکید کرده‌اند.

 

مورد دیگری هم که می‌توان به آن تأکید کرد  و به‌نوعی سبب مغفول ماندن کالای ایرانی شده عدم توجه مسئولین به تولید داخلی  است.

 

 

هرروز خبر شنیدن تعطیلی یک کارخانه  یا تولیدی به گوشمان می‌رسد  تولیدکننده‌هایی که با سخت‌گیری‌هایی  همچون مالیات، بیمه ، عوارض و حمایت‌هایی که  فقط در کلام  و نه در عمل جاری می‌شود دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

در این روزها که بازار همدان را کالاهای وارداتی و حمایت خاصی از تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد  تعدادی از بانوان همدانی درحرکتی خودجوش اقدام به حمایت از کالاهای ایرانی کردند و با حضور در یکی از فروشگاه‌های همدان به نام فیروزه در مکان سر پل یخچال این شهر که کالای کاملاً ایرانی دارد این حمایت را نشان دادند و این بهانه‌ای برای من شد که در میان این جمع حاضر شوم.

 

 

خرید کالای ایرانی جهت خروج کشورم از بحران اقتصادی

محدثه علیزاده  یکی از حاضرین در جمع  به بیان اهداف خود در حضور در این مکان  پرداخت و افزود: هم‌اکنون کشور ما در شرایط اقتصادی حساسی قرار دارد و نیاز است که کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی را مصرف کنیم  تا کشور از این شرایط اقتصادی حساس عبور کند.

 

وی همچنین گفت: نظر من راجع به شعار جهاد اقتصادی این است که علاوه بر اینکه فرد از کالای ایرانی مصرف می‌کند همچنین می‌توانند کالاهایی که خود در منزل توان تولید آن را دارد مصرف  و دیگر به بیرون جهت تهیه آن مراجعه نکند.

 

 

این بانوی همدانی اظهار کرد: وقتی کشوری مثل کره دچار جنگ و رکود مالی شد به مردم کشور خود جهت رهایی از این رکود دستور خرید کالای داخلی را داد و من الان بر خود واجب می‌دانم که کالای ایرانی را در جهت حمایت و خروج کشورم از این بحران اقتصادی خریداری کنم.

 

گامی در جهت اشتغالزایی جوانان دغدغه مند به احیای کالای ایرانی

احسان خسرو بیگی ، مدیر فروشگاه فیروزه، در گفتگو با خبرنگار ما  هدف خود از تأسیس این فروشگاه را عمل به دستورات مقام معظم رهبری دانست و افزود: 90 درصد از البسه موجود  در این فروشگاه ایرانی هستند و این مکان پاتوقی برای بچه مذهبی‌ها و دغدغه مندهمدان شده است که کالاهایی که در جاهای دیگر پیدا نمی‌کنند در این مکان بیابند.

 

 

مدیر فروشگاه فیروزه ادامه داد: تمامی تولیدکنندگان و فروشندگان این فروشگاه از بچه‌های مذهبی و متدین همدان هستند و به نوعی اشتغال‌زایی برای این قشر شده است.

 

وی در ادامه گفت: بر ما به عنوان یک ایرانی واجب است که کالای ایرانی را با هر کیفیتی برای پیشرفت اقتصادی کشور خریداری کنیم.

 

 

تمامی فروشندگان این فروشگاه از قشر جوان و متدین شهر همدان بودند جوانانی که در راستای عمل به دستورات مقام معظم رهبری و دغدغه‌ای که در این امر داشتند اقدام به تأسیس چنین فروشگاهی کردند  امید است که مردم همدان با الگو گرفتن از این جوانان ، خرید  و تولید کالای ایرانی   و همچنین مسئولین با احیا و حمایت از کارخانه‌های تولیدی  فکری به حال اقتصاد کشور بکنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان