اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مهر 1395 - 11:19   |   کد مطلب: 20489
سلامتی و داشتن عضو سالم نعمتی است که باید قدردان آن باشیم در این گزارش به مصاحبه با فردی که بعد از دست دادن کلیه خود ناامید نشده و پس از دریافت عضو تبدیل به ورزشکاری نمونه گردیده پرداخته شده است.

به گزارش صبح الوند، اهدای عضو و پیوند اعضا فرهنگی است که اگر به خوبی در میان مردم جای بیفتد سبب نجات هزاران فرد خواهد شد. سایت صبح الوند  به دنبال درج گزارش قبلی خود  از مرکز حمایت از بیماران کلیوی همدان با یکی از افراد گیرنده عضو مصاحبه‌ای را به انجام رسانده است  

 

الهام محمدی که 28 سال دارد و دیگر خود عضو تیم ملی پیوند اعضا رشته پینگ‌پنگ است از بیماری و نحوه درمان خود گفت.

 

صبح الوند: از بیماری و نحوه دریافت عضو خود بفرمایید:

الهام محمدی: علت بیماری من وجود یک بیماری مزمن از بچگی بود که به دلیل بی‌توجهی منجر به نارسایی کلیه‌های من شده بود من همیشه اهمیت کلیه را می‌دانستم  و احساس می‌کردم دو کلیه دارم که هر دو کار می‌کنند ولی تصور نمی‌کردم دو کلیه‌ام را از دست بدهم  و پس از آنکه متوجه این بیماری شدم برای دریافت عضو اقدام کردم و اهدای عضو من از طریق فرد زنده انجام شد و انجمن حمایت از بیماران کلیوی در این  زمینه بسیار من را همراهی  کرد تا اهدای عضو من سریع‌تر انجام گیرد.

 

لازم است بدانید این بیماری ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و همه باید مراقب سلامتی خود باشند و هر بیماری را در بدن خود جدی بگیرند و از مصرف بیش از حد قرص ها بدون تجویز پزشک خودداری کنند.

 

 

صبح الوند: شما هم‌اکنون عضو گروه ملی پیوند اعضا رشته پینگ پنگ هستید از نحوه ورود خود به عرصه ورزش بفرمایید؟

الهام محمدی: من قبل از بیماری‌ام در رشته دومیدانی فعالیت داشتم ولی بعد از دریافت عضو دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی من را به فدراسیون ورزش‌های پیوندی معرفی کرد و پس از مدتی تمرین در رشته پینگ‌پنگ برای تیم ملی انتخاب شدم.

 

لازم است بدانید که ورزش کمک مؤثری به من در بهبود حالت روحی و جسمی داشت و هنگامی که در حال انجام این ورزش هستم ذهنم از همه چیز خالی و فقط متمرکز بر این ورزش می‌شود.

 

صبح الوند: از مشکلات ورزشکاران پیوندی بفرمایید:

الهام محمدی: ببینید چون فدراسیون ورزش‌های پیوندی ناشناخته است مقام‌هایی که ورزشکاران کسب می‌کنند به خوبی دیده نمی‌شود ودراین فدراسیون به رشته‌ها به‌صورت ورزش همگانی و نه به صورت تخصصی توجه می کنند.

به عنوان مثال برای مسابقات جهانی آرژانتین که در شهریور ماه سال 94 که با حضور 65 کشور برگزار شد من در رشته تنیس روی میز در رقابتهای انفرادی و دونفره به ترتیب مدال های نقره و برنز کسب کردم و در این کشور ما با مشکلاتی همچون حاضر نبودن ویزا مواجه شدیم حتی در آن کشور برای غذای ما هم فکری نکرده بودند.

به نظر بنده لازم است مربیان فدراسیون ورزش های پیوندی برای کار کردن با این قشر آموزش های ویژه ببینند.

 

 

صبح الوند: چه راهکاری برای امیدوار شدن به زندگی برای  افرادی که درانتظار اهدای عضو هستند دارید؟

الهام محمدی: من در دوران دیالیز اصلاً منفی فکر نمی‌کردم  و امیدوار بودم که در آخر به خوشحالی خواهم رسید از طرف انجمن خیلی از افرادی که در حال انجام دیالیز هستند بامن تماس می‌گیرند و با صحبت با من روحیه می‌گیرند.

 

صبح الوند: از مشکلات افراد دریافت‌کننده عضو بفرمایید:

الهام محمدی: شکر خدا بنده سال 1392 پیوند کردم و تا الآن وضعیت خوبی دارم ولی مشکلی که من را بیشتر از همه اذیت می‌کند هزینه‌های داروهایی است که تا آخر عمر باید مصرف کنیم  که واقعاً طاقت‌فرسا است و خواستار توجه مسئولین به این موضوع و رایگان کردن این داروها هستم.

 

مشکل دیگری هم افراد دارای عضو  پیوندی دارند این است که در اشتغال با مشکل روبرو هستند و به هر جا برای اشتغال مراجعه می‌کنند پس از آن که متوجه پیوندی بودن کلیه‌های آنان می شوند از استخدام آن‌ها منصرف می‌شوند که از مسئولین خواستار توجه به این موضوع به‌ صورت جدی هستیم.

 

خبرنگار صبح الوند،  برای این ورزشکار موفق آرزوی سلامتی و کسب درجات بالاتری را دارد و در گزارش بعدی خود با مصاحبه با مسئولین ذیربط خواستار رسیدگی به مشکلات اشتغال و هزینه های طاقت فرسای داروی این قشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان