اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. فروردين 1395 - 21:58   |   کد مطلب: 17472
مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند عضو در استان همدان با اشاره به برگزاری نخستین کارگاه آموزشی و همایش کشوری «اهدای عضو» گفت: واحد فراهم‌آوری اعضا از بیماران مغزی در استان همدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش صبح الوند مجید حمیدی در گفت‌وگو با  تسنیم اظهار داشت: نخسنیم همایش و کارآگاه آموزشی پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی با همکاری انجمن اهدای عضو ایرانیان و وزارت بهداشت در استان همدان از 25 تا 30 فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: جامعه هدف برای آموزش تئوری و عملی 70 نفر از پرسنل درمانی به عنوان هماهنگ کننده اهدای عضو هستند و به طور مستقیم با بیماران مرگ مغزی در ارتباط هستند.

مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند عضو در استان همدان فرهنگسازی و گسترش سفیران اهدای عضو را مهمترین رویکرد این همایش برشمرد و گفت: پرسنل و کارد درمانی باید نحوه برخورد و رضایت‌گیری از خانواده بیماران مغزی را آموزش ببینند.

وی بیان کرد: اهمیت مرگ مغزی از نظر شناسایی، نگهداری، انتقال و برداشت عضو بر اساس مطالعات به روز دنیا به پرسنل جامعه هدف آموزش داده می‌شود چرا که نگهداری از بیماران مرگ مغزی سبب ارتقای کیفیت ارگان‌های قابل انتقال این بیماران می‌شود.

حمیدی از راه‌اندازی واحد فراهم‌آوری و برداشت اعضا از بیماران مغزی در استان همدان خبر داد و افزود: در حال حاضر برداشت کلیه و کبد بیماران مرگ مغزی در استان همدان انجام می‌شود و و دیگر ارگان‌ها به بیمارستان‌های کشور منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته 19 نفر از هم‌استانی‌ها که دچار مرگ مغزی شده بودند بیش از 60 مورد از اعضای قابل انتقال آنها اهدا شد.

مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند عضو در استان همدان تصریح کرد: از نظر علم پزشکی بیمار مرگ مغزی درمان ندارد و فوت شده به حساب می‌آید و سرانجام آن مرگ است و بنا بر باورهای غلط و نادرست مردم اعضای قابل انتقال آنها به خاک سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 40 مورد مرگ مغزی در استان شناسایی شد که تنها 12 مورد خانواده آنها راضی به اهدای عضو شد، اظهار داشت: با اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی می‎توان جان 1 تا 8 نفر بیمار نیازمند به اعضا را نجات داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان