اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آذر 1394 - 9:12   |   کد مطلب: 15221
باید این سؤال را از برگزارکنندگان مراسم عقدکنان، شرکت‌کنندگان در این مراسم و بالاخص مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر دارالعلوم مکی زاهدان پرسید که چه خوش‌یُمنی و برکتی باعث شد که مراسم شادی خود را در این ایام برگزار کنید؟

به گزارش صبح الوند، ورود کاروان بازماندگان کربلا و اهل بیت فرزند رسول خدا(ص) به حالت اسیری به شام؟ و تحقیر و توهین شامیان به سلاله رسول خدا(ص) و شهادت یکی از فرزندان خردسال اباعبدالله(ع) به نام رقیه(س) بر اثر این هتاکی‌ها؟

یا شهادت امام حسن مجتبی(ع)، این ماه را پر برکت کرده؟

شاید هم شهادت جناب محمد بن ابوبکر در چهاردهم این ماه؟

ممکن است اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان و سرور جوانان اهل بهشت و یاران باوفایش باعث چنین برداشتی شده؟

شاید هم رحلت والاترین مخلوق خداوند، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(صلوات‌الله علیه) باعث شد که گمان کنید برگزاری مراسم شادی در این ایام اقدامی به جاست؟

چه شد که به این فکر افتادید در ایامی که هر انسان آزاده‌ای در دنیا می‌داند که محبان اهل بیت(ع) در آن به برپایی مراسم عزا مشغول هستند، این مراسم شادی را برپا نمایید؟ افرادی مثل استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار زاهدان، رئیس دفتر استاندار و... چگونه به خود اجازه دادند در این مراسم شرکت کنند در حالی که قاطبه مراجع تقلید شیعه معتقدند که برگزاری مراسم در ماه‌های محرم و صفر هیچ خیر و برکتی ندارد و توصیه داشتند که مسلمانان سعی کنند این گونه مراسم را در ماه‌های دیگر و ایام متناسب با خود برگزار کنند؟

در حالی که حتی کافران و بی‌دینان به احترام همسایگان شیعه خود، سعی می‌کنند در این ایام با برگزاری مراسم جشن، نمک بر زخم عزاداران نپاشند، شخصیت معتبر دینی مانند مولوی اسماعیل‌زهی بانی این مراسم می‌شود؟ آیا نمی‌شد ایشان مراسم عقد فرزند خود را چند روز بعدتر برگزار می‌نمود و در ساعاتی که خیلی از محبان اهل بیت(ع)، به عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، محافل و منازل مشغول هستند دست به این اقدام نمی‌زد؟

کاش می‌توانستیم خود را و مخاطب اهل سنت را متقاعد کنیم که اقدام این عالم اهل سنت را می‌توان نادیده گرفت اما چگونه چنین حرکتی را تطهیر کنیم در حالی که مردم اهل سنت با تمام وجود احترام برادران دینی خود را در این ایام حفظ می‌کنند اما مولوی اسماعیل‌زهی چنین برنامه‌ای را در ایام حزن و اندوه ترتیب می‌دهد؟

اگر بخواهیم بگوییم ایشان تعلق خاطر چندانی به وحدت عملی هم ندارد، باز هم مرام و معرفت همسایگی با مردم شیعه استان ایجاب می‌کرد که این مراسم جشن به چند روز دیگر موکول می‌شد. اما ...

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان