اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1400 - 9:45   |   کد مطلب: 34896
کتاب فروش همدانی گفت: خواندن کتاب ها به صورت صوتی و پی دی اف هم شاید تاثیراتی داشته باشد اما آنچنان نیست که روی بازار تاثیر داشته باشد چرا که کتابخوان های حرفه ای خواندن کتاب را به صورت مکتوب ترجیح می دهند.

به گزارش صبح الوند، هادی بیگدلو مسئول کتاب فروشی منتظران ظهور در همدان گفت: فروش کتاب و کتابخوانی حال و روز خوبی ندارد چرا که کلا در کتابخوانی و خرید کتاب فرهنگ سازی کم بوده است. 

وی افزود: در چند سال  اخیر هم گرانی و تورم باعث افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه کتاب شده است و از طرف دیگر ضعف فرهنگی عدم تبلیغ کتابخوانی و عدم برگزاری نمایشگاهها قوت گرفته و گرانی هم مزید بر علت شده و خواندن کتاب و فروش آن روز به روز کاهش داشته است. 

این کتاب فروش همدانی گفت: خواندن کتاب ها به صورت صوتی و پی دی اف هم شاید تاثیراتی داشته باشد اما آنچنان نیست که روی بازار تاثیر داشته باشد چرا که کتابخوان های حرفه ای خواندن کتاب را به صورت مکتوب ترجیح می دهند. 
بیگدلو افزود: کتاب های مذهبی و رمان ها و زندگینامه شهدا و همسرانشان مشتری های خاص خود را دارند. 

وی ادامه داد: کتاب های مذهبی به شرط معرفی و تخفیفات ویژه به خوبی فروش می روند.

بیگدلو عنوان کرد: رمان های خارجی هم مشتری های خاص خود را دارند ، اما نمایشگاهها دانشگاهها مدارس و کانون های فرهنگی نقش های مهمی در فروش کتاب دارند.

وی افزود: کرونا در فروش کتاب اثر سوء داشته و ذهن ها همه درگی هستند و رفت و آمدها در سطح شهر کمتر پس طبیعی است که فروش هم کمتر باشد.

بیگدلو در پایان گفت: از مسئولین مربوطه خواهشمندیم به قیمت کتاب و کاغذ توجه ویژه ای داشته باشند تا سرانه مطالعه افزایش یابد و مالیات بر کتابفروشی ها تعیین تکلیف شود چرا که تقابل بین ارشاد و اداره مالیاتی وجود دارد که باید حل شود.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان