اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1394 - 10:08   |   کد مطلب: 12486
خبر اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای کافی بود تا مردم ایران بخصوص مردم شهر همدان که منتظر بهانه ای همچون برد در مسابقات والیبال، فوتبال و... هستند به خیابان ها بیایند و به جشن و شادمانی مشغول شوند.
حاشیه های تجمع هسته ای همدان/ از شعار مرگ بر آمریکا تا حمایت از سران فتنه+تصاویر

به گزارش صبح الوند، دیروز پس از 12 سال مذاکرات فشرده و نفس گیر هسته ای ایران و گروه 1+5، بالاخره این مذاکرات به توافق نزدیک شد و متن جمع بندی اولیه توسط دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در جمع خبرنگاران قرائت شد.

باید مد نظر داشت که ایران و ۱+۵ به جمع‌بندی نهایی رسیده اند و تا مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی ایران، کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا این جمع بندی را تایید نکنند توافقی صورت نخواهد گرفت.

اما خبر اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای هم کافی بود تا مردم ایران بخصوص مردم شهر همدان که منتظر بهانه ای همچون برد در مسابقات والیبال، فوتبال و... هستند به خیابان ها بیایند و به جشن و شادمانی مشغول شوند.

همدان که در کشور سبقه سیاسی دارد و اکثر اتفاقات مهم سیاسی یک دهه اخیر کشور همچون سخنرانی رضوی فقیه، پالیزدار و... از همدان کلید خورده است، دیشب هم شاهد صف بندی سیاسی جالبی در مورد جمع بندی هسته ای بود.

* طبق فراخوانی که پس از اعلام جمع بندی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد محل جشن مردم همدان جایی نبود جز تنها تفریگاه شلوغ شهر، بوستان ارم در بلوار ارم همدان.

* بوستان و بلوار ارم مملو از جمعیت و خانواده هایی بود که نه برای جشن هسته ای آمده بودند بلکه برای صرف افطار و رفع خستگی یک روز گرم تابستانی به این محل آمده بودند.

* تجمع از ساعت 22 در بوستان با انجام چند نورافشانی و صدای ساز و دهل سنتی آغاز شد.

* همین جرقه کافی بود مردم به کنار بوستان و در حاشیه بلوار تجمع کرده و با اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به شادمانی بپردازند.

* حضور نیروی انتظامی و پرسنل خدوم راهور همدان که از ساعت ها قبل جهت ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در محل حضور داشتند بسیار چشمگیر بود.

* عده ای از جوانان که قصد داشتند با ورود به بلوار و انسداد خیابان به جشن و پایکوبی بپردازند با هدایت فرمانده انتظامی شهرستان به داخل بوستان هدایت شدند تا مشکلی در بحث ترافیکی پیش نیاید.

* پوسترهای مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دکتر ظریف در بین جمعیت توزیع شد.

* عده ای معدود و هنجار شکن به حمایت از سران فتنه شعار دادند که بلافاصله با پاسخ قاطع مرگ بر آمریکای مردم مواجه شدند.

* حضور دو نفر از نوازندگان که با ساز و دهل سنتی خود موسیقی سنتی را می نواختند با استقبال جوانان و مردم حاضر روبه رو شده بود.

* برخی کودکان که همراه والدین خود به بوستان آمده بودند با ترسیم پرچم جمهوری اسلامی ایران بر روی صورت خود شادمانی خود را ابراز می کردنند.

* ماشین های عبور هم با روشن کردن چراغ ها، زدن بوق و نصب پوستر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دکتر ظریف شادمانی خود را با دیگر همشهریان تقسیم می کردنند.

* چند تن از جوانان شهر هم با پخش شیرنی از مردم حاضر پذیرایی کردند.

* این تجمع بدون کوچکترین مشکل و درگیری پس از سه ساعت به پایان رسید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان