اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. تير 1394 - 18:49   |   کد مطلب: 12623
رئيس پليس آگاهي استان همدان از دستگيري يک کلاهبردار حرفه اي در اين شهرستان خبر داد.
كارمند قلابی حفاظت اداره كل ثبت اسناد و املاك همدان دستگیر شد

به گزارش صبح الوند، سرهنگ "رضا زارعي" گفت: فردي با مراجعه به مغازه هاي لوازم خانگي و مواد غذايي در همدان و معرفي خود به عنوان كارمند حفاظت اداره كل ثبت اسناد و املاك همدان و ارائه كارت شناسايي مربوط به آن اداره با صدور چك مدت دار و بلامحل اقدام به خريد اجناس از آن ها مي کند که مغازه داران در موعد مقرر به بانك مربوطه جهت اخذ وجه مراجعه مي کنند اما آن فرد هيچ وجهي در حساب نداشته است.

وي افزود: اين کلاهبردار در پي تماس تلفني مغازه داران با وي، به بهانه هاي مختلف و وعده و وعيدهاي دروغين، مالباختگان را از اعلام شكايت و پيگيري موضوع منصرف مي كند و شاکيان با رفتن به آدرس هاي اعلامي از طرف وي متوجه مي شوند كه آدرس هاي داده شده نيز اشتباه است.

رئيس پليس آگاهي استان همدان با اشاره به اهميت و حساسيت موضوع و اين كه افرادي با سوءاستفاده از كاركنان يا عناوين ادارات و سازمان ها ضمن كلاهبرداري از مردم باعث خدشه دارشدن آبروي نظام مي شوند، تصريح کرد: رسيدگي به اين پرونده به دايره عمليات ويژه محول شد.

وي عنوان کرد: در اين رابطه بلافاصله با استفاده از اقدامات اطلاعاتي و تحقيقاتي هويت متهم شناسايي و مشخص شد كه وي قبلا از پرسنل اداره ثبت اسناد و املاك همدان بوده و حدود دو سال است كه از اداره مذكور اخراج شده و در حال حاضر با عنوان جعلي، اعتماد مالباختگان را جلب و اقدام به كلاهبرداري مي کند و ضمنا داراي سابقه كيفري نيز است.

اين مقام مسئول اظهار کرد: با تلاش ماموران و محرز شدن حضور وي در شهر همدان معلوم شد که متهم قصد مراجعه به يكي از مؤسسه هاي قرض الحسنه جهت كلاهبرداري را دارد كه ضمن هماهنگي قضائي و تعامل صورت گرفته با مؤسسه مورد نظر، متهم طي تعقيب و مراقبت كاملا نامحسوس در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

زارعي تصريح کرد: در بازرسي از منزل متهم، يك جلد كارت شناسايي به نام وي مربوط به ورود و خروج از اداره كل ثبت اسناد و املاك همدان و يك فقره دسته چك بانك ملي به نام همسر متهم كه همه برگه هاي آن به تعداد 25 برگ استفاده شده بود و فقط ته چك وجود داشت، كشف شد.

وي افزود: با بررسي چك هاي مصرف شده معلوم شد كه با آن ها اجناس خريداري مي کرده و همگي را مدت دار به فروشندگان اراده مي کرده است كه با توجه به مدارك و مستندات مكشوفه و مواجهه حضوري و شناسايي توسط مالباختگان، متهم چاره اي جز بيان واقعيت نداشت و به بزه انتسابي خود معترف شد.

زارعي عنوان کرد: متهم در اعترافات خود اظهار داشت که قبلا كارمند اداره كل ثبت اسناد و املاك همدان بوده که در حال حاضر اخراج شده و به علت مشكلات مالي با مراجعه به مغازه ها و معرفي خود به عنوان كارمند اداره مذكور و نشان دادن كارت شناسايي، پس از جلب اعتماد مالباختگان با ارائه چك بلامحل اقدام به كلاهبرداري مي کرده است.

وي خاطرنشان کرد: متهم اجناس حاصل از كلاهبرداري را به صورت نقدي با قيمت پايين تر به فروش مي رسانده ضمن اين که متهم به 17 فقره كلاهبرداري با اين شيوه و شگرد نيز اعتراف کرد.

رئيس پليس آگاهي استان همدان در پايان گفت: متهم با تشکيل پرونده به دادسرا منتقل و با قرار قانوني روانه زندان شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان