اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مرداد 1394 - 14:54   |   کد مطلب: 12849
فرمانده انتظامي شهرستان "بهار" همدان از توقيف 6 محموله قاچاق کالاي گمرکي به ارزش 700 ميليون ريال در ده روز گذشته در اين شهرستان خبر داد.
توقيف محموله قاچاق 700 ميليوني در شهرستان بهار

به گزارش صبح الوند به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ "جمشيد باقري" در تشريح اين خبر گفت: کارکنان انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح هاي مبارزه با کالاي قاچاق و قاچاق کالا در ده روز گذشته موفق به توقيف 6 محموله قاچاق کالاهاي گمرکي اعم از شيرآلات ساختماني، پوشاک و البسه و برنج خارجي شدند .

اين مقام انتظامي در ادامه اين خبر عنوان داشت: کارکنان انتظامي هميشه آماده و هوشيار شهرستان بهار که در اين مدت در حال اجراي طرح هاي مبارزه با قاچاق کالا بودند در حين گشت زني در محور مواصلاتي حسن قشلاق اين شهرستان و محورهاي مواصلاتي منتهي به استان هاي مرزي و همجوار،  دو دستگاه کاميون، دو دستگاه نيسان وانت و  دو خودرو سواري سمند و پژو  حامل کالاي قاچاق متوقف شدند.

وي افزود: در بازرسي به عمل آمده از خودروهاي متوقف شده تعداد 120کيسه 50 کيلوئي برنج خارجي، يک هزار و 568 قلم انواع شيرآلات ساختماني، 367 ثوپ انواع البسه و پوشاک زنانه و همچنين 560 هزار نخ سيگار خارجي به ارزش 700 ميليون ريال کشف و 4 نفر قاچاقچي در اين رابطه دستگير شدند.

سرهنگ باقري با اشاره به روند افزايش قاچاق کالا به داخل کشور عنوان داشت: اين شهرستان که در مجاورت و محور هاي مواصلاتي دو استان مرزي و قاچاق رو مي باشد موجب شده تا عده اي افراد سود جو با رخنه در بازار فروش کالاهاي گمرکي اقدام به قاچاق اين قبيل مايحتاج مردم نموده و با خود خواهي در اين خصوص موجبات خسارت ملي را فراهم آورند که در اين راستا به شدت و قانوني با آنها مقابله خواهيم نمود.

وي بيان داشت: مردم و مسئولين ما بايد با همدلي و همزباني در اين خصوص ميل به مصرف و خريد کالاهاي توليد داخل را در مصرف کنندگان با رويکرد بالا بردن کيفيت و استاندارد هاي توليدات داخلي و حمايت از توليد کنندگان ملي، افزايش دهند و استفاده از تولدات داخلي به يک فرهنگ و ارزش تبديل نموده و در عين حال رفتن به سمت کالاي قاچاق که مخرب زيربناي اقتصاد کشور است به عنوان يک ضد ارزش تبديل نمايند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهار در خاتمه گفت: مي طلبد که مسئولين و مردم با ترويج فرهنگ حمايت از توليد ملّي، به اقتصاد و توليد ملّي کمک نموده و با منسوخ کردن پديده قاچاق و عدم بکارگيري کالاي خارجي در زندگي و حفظ سبک زندگي ايراني و اسلامي اين پديده مخرب و شوم را در نطفه و از ريشه بخشکانند.   

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان