اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مرداد 1394 - 10:05   |   کد مطلب: 12868
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت سالروز سفر تاریخی رهبرانقلاب به آذربایجان در دانشگاه تبریز با بیان اینکه خوشحالم از اینکه این توفیق نصیب من شد در سالروز سفر رهبری به خطه آذربایجان، توفیق شرف یابی به محضر مردم آذربایجان پیدا کنم، اظهار کرد: خاطره دل انگیز آن سفر هنوز در خاطر من است، استقبال بی نظیر از فرودگاه تا محل سخنرانی، موج بیکران جمعیت از همه اقشار، این مسیر را انباشته کرده بود.
خاطره آیت الله گلپایگانی از علاقه مردم کشور روسیه و آفریقا به رهبر انقلاب/ زبان ترکی را از حضرت آقا یاد میگیرم

به گزارش صبح الوند به نقل از آناج،آیت الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبر انقلاب به آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشحالم از اینکه این توفیق نصیب من شد در سالروز سفر رهبری به خطه آذربایجان، توفیق شرف یابی به محضر مردم آذربایجان پیدا کنم، اظهار کرد: خاطره دل انگیز آن سفر هنوز در خاطر من است، استقبال بی نظیر از فرودگاه تا محل سخنرانی، موج بیکران جمعیت از همه اقشار، این مسیر را انباشته کرده بود.

وی ادامه داد: در حدی که ماشین حضرت آقا قادر نبود راه را بشکافد و در نهایت مجبور شد در بخشی از راه از میانبر استفاده کند، اظهار عشق و محبت نسبت به رهبری از طرف مردم آذربایجان بی نظیر بود، البته این عشق دو طرفه است، عشق مردم به رهبر و عشق رهبر به مردم.

وی افزود: با گذشت زمان دامنه این عشق و علاقه بیشتر شده است و در فراسوی مرزها رفته است، مردم همه جای دنیا حتی در قلب دشمن، به رهبر امت اسلام چشم دوخته اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پیش از این سفری به روسیه و سن پطرزبورگ داشتم، به ماشینی سوار شدم دیدم عکسی از آقا به آینه چسبانده، از مترجم خواستم از راننده بپرسد که این عکس را می شناسد؟ او گفت مگر می شود نشناسم، گفت دو آرزو دارم یکی اینکه به پابوس حضرت رضا (ع) بروم و دوم اینکه به دست بوسی رهبر ایران بروم.

وی ادامه داد: سفری هم به آفریقا داشتم، پیرمردی آنجا به من گفت من هم بند و هم رزم نلسون ماندلا بودم و گفت یک سلام مرا به رهبر ایران برسان و بگو یک پیرمردی در اینجا است که خود و خانواده اش آماده اجرای فرامین ایشان است؛ یعنی چنین کسی آقا را ندیده است امام آنچنان عشق و علاقه ای به وی دارد.

وی اظهار کرد: بنده از قدیم الایام ارادت و شناخت خاصی از آیت الله شبستری دارم، ایشان جز خط اسلام و تبلیغ دین و وقف نمودن خودشان به اسلام در دوران عمر خود و نمایندگی ولی فقیه در این استان، چیز دیگری مشاهده نکردیم.

آیت الله گلپایگانی ادامه داد: ایشان در سنگرهای مختلفی به اسلام و انقلاب خدمت کردند و در حساس ترین کمیسیون مجلس خبرگان خدمت کردند.

وی افزود: زمانی که آیت الله ملکوتی تصمیم به هجرت داشتند در این فکر بودیم که خطه آذربایجان را چه کنیم؟ خطه ای که علامه طباطبایی ها دارد و آوازه جهانی او همه جا را پر کرده است.

وی ادامه داد: وقتی عالمی در بین مردم است، آنچنان که باید او را نمی شناسیم، طوری که الان امام را نمی شناسیم، امام ما را خرید و آزاد کرد، امام ما را از دست خاندان کثیفی مثل پهلوی آزاد کرد، خاندانی که در ماه رمضان و در شیراز جشن دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی راه انداخت، خاندانی که حامیانش ابرقدرت های دنیا بوده و 40 هزار مستشار آمریکایی اینجا آمده بودند، فضا طوری بود که عده ای در محافل مختلف جرات نماز خواندن نداشتند، اراذل بر افاضل حکومت می کردند، امام اینها را بر انداخت و حکومت اسلامی تشکیل داد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروزه بزرگترین معروف، پشتیبانی از این حکومت است و بدترین منکر، دشمنی با این حکومت. منکر حجاب ظاهری زنان بسیار کوچک است، منکر بزرگ این است که هر کس به هر وسیله ای با حکومت اسلامی دشمنی کند.

وی با مخاطب قرار دادن دانشگاهیان و حوزیان عنوان کرد: دو بال پرواز حکومت اسلامی، حوزه ها و دانشگاه ها هستند. سنت الهی است که پر و بال یاران امام بریزد، نسل بعدی نه امام را دیدند نه سخنانش را شنیدند، این حلقه مفقوده را چه کسانی باید پر کنند، باید جلسات و حلقات امام شناسی برگزار شود و به نسل بعدی منتقل شود.

وی با بیان اینکه دشمنان حیاتی ترین نیاز یک انسان را تحریم می کنند، اظهار کرد: امروز آپارتاید علمی در دنیا رایج شده، باید جوانان را دانشمند بار بیاوریم که جریان در آینده برعکس شود.

آیت الله گلپایگانی بیان کرد: تریبون داران و خطابه دار ها باید آمریکایی ها و صهیونیست ها و اهدافشان را به مردم روش سازی کنند، سکوت اصلا جایز نیست.

وی گفت: به تعبیر رهبری، مگر تسلیم ایران را در خواب ببینند، ما طالب جنگ نیستیم اما اگر جنگ اتفاق بیافتد آن کسی که شرمنده از میدان خارج خواهد شد، آمریکاست.

وی بیان کرد: من ضایعه بزرگی دارم که زبان ترکی را بلد نیستم، البته بعضا از حضرت آقا یاد میگیریم، مثل ساغولاسیز، لذا من هم به شما می گویم: "ساغولاسیز"!

محمدی گلپایگانی با دیدار خود با رهبر معظم انقلاب قبل از آمدن به تبریز اشاره کرد و گفت: موقعی که میخواستم از آقا خداحافظی کنم، گفتند: سلام گرم مرا به مردم خوب آذربایجان برسانید. من هم سلام شما را متعاقباً به ایشان خواهم رساند. 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان