اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مرداد 1394 - 14:48   |   کد مطلب: 12871
همایش بزرگ و مردمی بزرگداشت شهدای عملیات غرور آفرین مرصاد همزمان با سالگرد این عملیات در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.
حاشیه های خواندنی همایش بزرگداشت حماسه مرصاد در همدان

به گزارش صبح الوند، همزمان با فرا رسیدن سالگرد غرورآفرین عملیات مرصاد، همایش بزرگ و مردمی بزرگداشت شهدای عملیات غرور آفرین مرصاد در باغ‌ موزه دفاع مقدس همدان با حضور جمع کثیری از مردم ولایت مدار و شهید پرور همدان، مسافران تابستانی، کاروان هایی راهیان نور، مسئولین دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جوار مزار شهید گمنام برگزار شد.

حاشیه های همایش بزرگ و مردمی بزرگداشت شهدای عملیات غرور آفرین مرصاد در همدان:

* طبق اعلام قبلی مراسم قرار بود از ساعت 21:30 در محل باغ موزه دفتع مقدس همدان آغاز شود، اما سیل عظیم مشتاقان جهاد و شهادت از ساعت ها قبل در محوطه باغ موزه حاضر شده بودند.

* حضور مردم و همرزمان شهدا بر سر مزار شهید گمنام آرمیده در باغ موزه دفاع مقدس همدان از سوژه های جالب این برنامه بود.

* قبل از آغاز مراسم و همزمان با پخش گلبانگ محمدی اذان مغرب به افق همدان، همه حاضران در صفوف وحدت آفرین نماز  جماعت مغرب و عشا در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

* استقبال جمعیت از برنامه به حدی بود که محل وسیع در نظر گرفته شده جهت نماز ظرفیت گنجایش همه را نداشت و مسئولین مجبور شدند محل دیگری را هم جهت نماز آماده کنند.

* به علت سیل عظیم جمعیت دو نماز جماعت همزمان و در محل های متفاوت در باغ موزه برگزار شد.

* حضور جوانان و نوجوانان در صفوف نماز زیبایی خاص و معنوی را به این برنامه بخشیده بود.

* حضور کاروان های راهیان نور که از استان های قم، تهران، خراسان و... در محل باغ موزه حضور یافته بودند در نوع خود جالب توجه بود.

* پس از برگزاری نماز جماعت حاضران به سمت جایگاه برگزاری مراسم رفته و در محل های از پیش تعیین شده استقرار یافتند.

* پاسداران تیپ سوم انصارالحسین (ع) استان همدان با شربت و شیرینی از میهمانان  این یادواره عظیم شهدا پذیرایی می کردند.

* حضور طلاب و روحانیون از حوزه علمیه قم به همراه خانواده هایشان شکوه خاصی به برنامه بخشیده بود.

* عکاسان خبری و خبرنگاران زحمت کش همدان هم در این برنامه حضوری فعال داشتند و در حال ثبت لحظه لحظه این همایش بزرگ بودند.

* حضور خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در کنار همرزمان فرزندانشان از دیگر حاشیه های این مراسم بود.

* مراسم راس ساعت 21:30 دقیقه و با تلاوت کلام الله مجید آغاز شد و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران به همراه اجرای زیبای آب نمای موزیکال پخش شد.

* پخش کلیپی زیبا درباره منافقین و رابطه آنها با صدام و آمریکا بر روی آب نمای موزیکال باغ موزه دفاع مقدس با استقبال حضار مواجه شد.

* در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ضمن خوشامدگویی به حاضران اظهار داشت: همه ما باید مدافع ارزش‌های والای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس باشیم و نگذاریم رشادت‌، غیرت، آزادگی و مردانگی آنها در جامعه فراموش شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی ظفری گفت: نقش رزمندگان استان همدان در عملیات غرور آفرین مرصاد بسیار ویژه و قابل توجه است.

وی اظهار کرد: استان همدان در عملیات مرصاد 123 شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرد و اگر نبود مجاهدت و رشادت های رزمندگان همدان شاید منافقین کوردل پیشروی های زیادی را به داخل کشور انجام داده بودند

* پس از سخنان سردار ظفری، اکبر امیرپور مسئول اطلاعات و عملیات لشکر انصارالحسین (ع) استان همدان در زمان عملیات مرصاد برای حاضران خاطراتی از عملیات مرصاد را بیان کرد.

وی گفت: سردار حسین همدانی افتخار مردم همدان و ایران است.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: سردار همدانی شهید زنده در کنار ماست و اگر شهیدانی چون همت و باکری و چیت‌ساز نیستند از وجود او استفاده می‌کنیم.

وی افزود: نخستین نیروهایی که مانع حمله منافقان در عملیات مرصاد شدند، رزمندگان عراقی سپاه بدر بودند.

* پخش چند کلیپ و اجرای آب نمای موزیکال از دیگر حاشیه های این برنامه بود.

* در ادامه جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) کشور برای حاضران سخنرانی کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی گفت: خداوند متعال پیروزی رزمندگان در عملیات مرصاد را به عنوان مزد اخلاص به امام خمینی (ره) پس از نوشیدن جام زهر و تلخ کامی ایشان از پذیرش قطعنامه 598 عطا کرد و کام امام و ملت شیرین شد.

وی اظهار کرد: رزمندگان غیور و دلاور همدانی اعم از بسیج، سپاه، ارتش و ژاندارمری از لحظات آغازین جنگ تحمیلی تا آخرین عملیات که بعد از پذیرش قطعنامه 598 در تنگه مرصاد صورت گرفت حضوری فعال و مثال زدنی داشتند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، با اشاره به سابقه بد استکبار جهانی و بخصوص آمریکا در عمل به قولهایشان گفت: حمله مجدد عراق و منافقین به ایران بعد از پذیرش قطعنامه و با کارگردانی آمریکا نشان داد که دشمنان ما به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

* شعر خوانی زیبا و حماسی حاج ولی الله کلامی زنجانی که شور و هیجانی خاص به برنامه بخشیده بود از دیگر برنامه های این مراسم بود.

* در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدان حبیب‌الله لطیفی، محمد شیخ بابایی، علی کلوپ، رمضان مصباحی و محمدرضا بیداری نیز تقدیر شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان