اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 12:42   |   کد مطلب: 12938
مراسم هفتمین شب ارتحال ملکوتی آیت‌الله عراقچی همدانی با حضور حجت‌الاسلام سید محسن موسوی کاشانی به نمایندگی از طرف مقام معظم رهبری در همدان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله عراقچی در همدان برگزار شد

به گزارش صبح الوند، به مناسبت ارتحال ملکوتی عالم ربانی و اسوه تقوا و فضیلت حضرت آیت الله عراقچی همدانی (ره) مجلس بزرگداشتی با حضور حجت‌الاسلام سید محسن موسوی کاشانی به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار همدان، فرماندار، مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه قم و همدان و اقشار مختلف مردم در مسجد مهدیه همدان برگزار شد.

یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم باشکوه و معنوی با اشاره به جایگاه علم و علم آموزی درنزد پروردگار متعال، اظهار داشت: بزرگان و عالمان دینی با تولید فکر و اندیشه در حوزه دین و فقاهت و تربیت طلاب و شاگردان، باعث خدمات ارزنده ای به مکتب والای اسلام هستند.

حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری گفت: عالمان دینی در برابر توطئه ها و دسیسه های مستکبران و ظالمین برای ضربه زدن به فکر و فرهنگ جامعه اسلامی تمام قد ایستاده اند.

وی اظهار کرد: حضرت آیت الله عراقچی همدانی (ره) همیشه در اخلاص، خداترسی و معنویت پشرو بودند.

صالحی خوانساری افزود: این روحانی عزیز و وارسته از یاران واقعی و علاقه مندان به انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) بود و همواره گوش بفرمان ولی امر مسلمین جهان بودند.

وی گفت: ایشان رضایت خداوند متعال را در همه امور سرلوحه کارهای خود قرار داده و هیچگاه از زندگی ساده طلبگی خود فاصله نگرفت.

در این مراسم معنوی سیدمسعود باقری از مداحان برجسته همدان به ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت.

آیت الله عراقچی همدانی از استادان اخلاق حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی(ره)، آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی، آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی بود که روز جمعه گذشته براثر عارضه مغزی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) تهران دارفانی را وداع گفت.

وی که در سال 1306 شمسی در خانواده ای متدین در همدان دیده به جهان گشود، بیشتر سال های تحصیل و عمر خود را صرف تبلیغ احکام اسلام و ارشاد مردم کرد و در دوران نهضت امام خمینی از جمله یاران و فعالان سیاسی بود، و ضمن تحصیل از تدریس نیز غافل نبود و از این رهگذر شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

آیت الله عراقچی همدانی صاحب آثاری فراوان است که از آن جمله می توان به اصول اعتقادات، نبوت، معاد، توحید و عدل، جهاد و شهادت، آداب حج، فقه الحدیث و آب و حیات اشاره کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان