اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مرداد 1394 - 16:11   |   کد مطلب: 12981
معاون اداره‌ کل ورزش و جوانان استان خبر داد:
همدان نامزد عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2016
معاون ورزش و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: چهار شهر مشهد مقدس، همدان، تبریز و اصفهان در لیست انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام قرار گرفته‌اند.
همدان نامزد عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2016

به گزارش صبح الوند، اسدالله ربانی‌ مهر در جلسه علنی شورای همدان، اظهار داشت: با توجه به برگزاری اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در کشور مالزی و تصویب انتخاب دو شهر در دو کشور به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد یکی از شهرهای کشور را به عنوان نامزد پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2016 معرفی کند.

وی گفت: به همین جهت شهر تاریخی همدان نیز برای کسب عنوان پایتختی، نامزدی خود را اعلام کرده است. 

ربانی مهر با بیان اینکه شهرهای مشهد مقدس، اصفهان و تبریز هم نامزد این موضوع شده اند، اظهار کرد: معیارها و ملاک های مختلفی برای کسب عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در نظر گرفته شده که شهر نامزد بایستی در تمام این زمینه ها در کشور سرآمد باشد. 

وی افزود: از کشور ترکیه شهر استانبول به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شده است.

معاون ورزش و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در جمهوری اسلامی ایران انتخاب یکی از چهار شهر ذکر شده  به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام به تصمیم وزارت ورزش و جوانان موکول شده است.

وی با اشاره به لزوم حمایت مسئولان ارشد استانی، شهرستان همدان و بخصوص شورای شهر و شهردار همدان از این موضوع مهم، اظهار کرد: وجود زیرساخت ها و ظرفیت های گردشگری در انتخاب شهر بسیار حائز اهمیت است.

ربانی مهر، دارا بودن زیرساخت های لازم برای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، سبقه فرهنگی و مذهبی، برخورداری از چهره های به نام در حوزه های علمی، ادبی، هنری، فرهنگی و مذهبی و نیز شناس بودن در زمینه اماکن مقدس، بناهای تاریخی و آثار تمدن ایران باستان را از جمله  معیارهای لازم جهت این انتخاب بیان کرد. 

وی افزود: با رایزنی‌ های صورت گرفته و حمایت های مسئولان ارشد استان و شهر همدان امیدواریم که طرح بین المللی پایتخت جوانان جهان اسلام به همدان واگذار شود و با موفقیت تمام به اجرا در آید.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان