اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1394 - 0:28   |   کد مطلب: 13067
قطعاً توهین به شهدا در جایگاه بسیار مهم تری نسبت به انتقاد از توافق هسته ای قرار دارد ولی هیأت نظارت بر مطبوعات به راحتی از کنار این توهین گذشته و دغدغه اصلی خود را برخورد با منتقدین توافق هسته ای قرار داده است.
مماشات با روزنامه موهن؛ توقیف روزنامه منتقدان هسته‌ای+عکس

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در جلسه امروز هیأت نظارت بر مطبوعات، مجوز برخی رسانه‌‌ها بررسی شد که در ادامه این جلسه هفته‌نامه «9 دی» برای چهارمین بار در دوران فعالیت این نشریهتوقیف شد و به روزنامه کیهان و سایت رجا به خاطر تیترهای تند خود در دوران مذاکرات تذکر داده شد.

در این جلسه عملکرد رسانه های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته ای بررسی شد و با توجه به تبصره ٢ ماده ٥ قانون مطبوعات و بند 8 ماده 6، هفته نامه «٩ دی» توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد.

از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، رسانه‌های اصول گرا در حالی که زبان انتقاد خود از دولت را ادامه دادند، مشمول توقیف های پی در پی از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات شدند.

در همین راستا نشریه ۹ دی در طول دو سال فعالیت دولت، سه بار توقیف شده است. پیش از این نیز برخی نشریه‎های منتقد دولت از جمله وطن امروز و یالثارات، توقیف و یا به دادگاه ارجاع داده شده بودند.

این تذکرها وتوقیف ها به دنبال سیاست های یک بام و دو هوای هیئت نظارت بر مطبوعات بوده است؛ به طوری که دولت در حالی ادعا می‌کند که راه و مسیر برای انتقاد باز است که طی دو سال گذشته بارها به بهانه های مختلف سایت ها و روزنامه های زیادی را توقیف کرده است.

از طرف دیگر روزنامه آرمان نیز که در پی توهین به شهدای غواص، همچنان از نظر لطف هیأت نظارت بر مطبوعات برخوردار بوده، همچنان به خاطر این اقدام ناشایست خود مورد بازخواست قرار نگرفته است.

چندی پیش روزنامه آرمان کاریکاتوری موهنی را علیه غواصان دست بسته منتشر کرد که در این تصویر موهن منتشر شده از شهدای غواص، دستهای بسته شده آنها بر روی عورت هایشان قرار گرفته و با بدن های عریان در حال معراج به سوی خدا هستند!

تذکر ها و محدودیت های رسانه‌ای نباید تنها برای رسانه‌های منتقد دولت باشد، بلکه رسانه‌های موهن به مقدسات حتی اگر هم راستا با دولت هم باشند نباید از این امتیاز برخوردار باشند که از پاسخگویی در برابر قانون فرار کنند.

قطعاً توهین به شهدا در جایگاه بسیار مهم تری نسبت به انتقاد از توافق هسته ای قرار دارد ولی هیأت نظارت بر مطبوعات به راحتی از کنار این توهین گذشته و دغدغه اصلی خود را برخورد با منتقدین توافق هسته ای قرار داده است.

هیئت نظارت بر مطبوعات، هفته‌نامه «۹ دی» به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام حمید رسایی را توقیف کرد .

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان