اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 16:27   |   کد مطلب: 13100
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: همه ما باید بدانیم که کشور ما در این شرایط حساس، امروز بیش از هرچیز دیگری احتیاج به همدلی و همزبانی بیش از گذشته دارد.
در این برهه حساس بیش از هر زمان دیگری به هم‌ دلی و هم‌ زبانی نیاز داریم

به گزارش صبح الوند، مرتضی میرباقری در نشست خبری نخستین همایش منطقه‌ای تبیین وضعیت اجتماعی کشور و دومین نشست مشترک مسئولان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با مدیران دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های کشور اظهار داشت: امسال که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، سالی برای برون‌ رفت از تنگناها و مشکلات کشور است.

وی با اشاره به احصاء 126 موضوع اساسی مهم در کشور توسط پژوهشگران ایرانی، گفت: از این 126 موضوع شش موضوع بسیار مهم است و از ایت شش موضوع هم سه موضوع دارای الویت بسیار بالای برای کشور است.

میرباقری اظهار کرد: در ماه های باقی مانده سال 94، از 126 موضوع مهم، سه موضوع حیاتی و حساس انتخابات، تعامل گروه‌ها و جناح‌های سیاسی کشور بایکدیگر و سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی مردم بیش از سایر موارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: سه موضوع مهم در بحث بین الملل هم شامل حل مشکل پرونده هسته‌ای ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی و همچنین موضوع گروه تروریستی داعش در منطقه است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: نتیجه قطعی پرونده هسته ای کشورمان تا دوماه آینده بصورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که فرمودند " ، تیم مذاکره کننده افرادی امین، شجاع ، غیور ومتدین هستند "، اظهار کرد: فرزندان ملت در تیم مذاکره کننده ایران با اعتماد بسیار فوق العاده و پشتوانه رهبری و  ملت توانستند نتیجه مذاکرات هسته ای را به نفع ایران به پایان برسانند.

میرباقری با اشاره به سرمایه های طبیعی، جغرافیایی، صنعتی و اجتماعی کشور افزود: در کنار همه این سرمایه ها، سرمایه انسانی نیز بسیار مهم است.

وی گفت: با سرمایه انسانی متعهد و آگاه و عالم است که می توان از سرمایه های طبیعی در جهت رشد اقتصادی و سازندگی کشور استفاده کرد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به به همدلی مردم و مسئولان در پیشبرد اهداف هسته ای، اظهار کرد: همه باید در انتخابات پیش رو به گونه ای عمل کنیم تا فعالیت‌ های انتخاباتی جناح‌ها همبستگی اجتماعی را هدف قرار ندهد تا همچون مسئله هسته ای همه با هم پیروز میدان باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست منطقه‌ای تبیین وضعیت اجتماعی کشور به میزبانی همدان و با حضور 150 نفر از مدیر ارشد استان های خوزستان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه، لرستان و همدان، اظهار کرد: این نشست با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور برگزار می شود.

میرباقری افزود: نهادهای حکومتی ما باید حقوق شهروندان عزیز را رعایت کنند.

وی گفت: مردم صاحب اصلی انقلاب هستند و اگر حضور مردم در صحنه های مختلف نباشد قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: مردم ما دیگر تماشاگر نیستند و خود به بازیگرانی حرفه ای تبدیل شده اند که علاوه بر حل مشکلات خود در حل مشکلات افراد دیگر جامعه هم دخیل هستند.

وی با اشاره به وجود بیش از 10 میلیون تحصیلکرده دانشگاهی در کشور افزود: این میزان نیروی تحصیلکرده و متخصص در ایران اسلامی نشانگر آن است که قدرت ما در منطقه و جهان بالا رفته است و در نتیجه قدرت گفتگوی ما هم به همان میزان بالا است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان