اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 17:18   |   کد مطلب: 13103
برادر شهید حسن ترک گفت: تا قبل از شهادت برادرم، نمی‌دانستیم که او فرمانده طرح و عملیات لشگر 32 انصارالحسین(ع) بود؛ روز شهادت برادرم، پرده‌ای روی درب منزل ما نصب شد و آن جا متوجه مسئولیت او شدیم.
فعالیت گمنام شهیدحسن ترک برای وطن؛ پرده‌ای که پرده از واقعیت برداشت

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، ظهر امروز و به مناسبت هفته خبرنگار تنی چند از اصحاب رسانه به همراه رئیس خانه مطبوعات و مسئولان فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در منزل خانواده شهید حسن ترک؛ شهید شاخص استان حضور یافتند و از خانواده این شهید بزرگوار دلجویی کردند.

در این دیدار که همرزم شهید، برادر شهید و مادر شهید‌ ترک حضور داشتند صحبت‌هایی از کودکی، نوجوانی و دوره حضور این شهید والامقام در جبهه به میان آمد.

علی بقایی معاون فرهنگی سپاه انصار‌الحسین(ع) همدان با تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا حاصل شده که در همین راستا به منظور قدردانی از این نعمت بزرگ که توسط شهدا به مردم داده شده، جامعه رسانه‌ای استان بر خود وظیفه دانستند که خدمت خانواده بزرگوار شهید ترک برسند.

در ادامه برادر شهید حسن ترک گفت: حسن در سال 1341 متولد شد و پس از 23 سال رشادت، جهاد، حماسه، شجاعت و معنویت در عملیات والفجر 8 شهید شد.

محمدتقی ترک افزود: حجب، حیا و احترام این شهید به اطرافیانش به خصوص پدر و مادرمان باعث شده بود، پدرمان او را «داداش» صدا کند.

وی اضافه کرد: تا قبل از شهادت این بزرگوار هیچ یک از ما نمی‌دانستیم که او فرمانده طرح و عملیات لشگر 32 انصارالحسین(ع) بود.

برادر شهید حسن ترک ادامه داد: روز شهادت برادرم، پرده‌ای روی درب منزل ما نصب شد که در آن مسئولیت شهید ذکر شده بود، این موضوع باعث تعجب ما شد.

وی با بیان اینکه تعجب ما تا حدی بود که تصور کردیم اشتباهی رخ داده است، افزود: به همین دلیل به مسئولان سپاه گفتیم مضمون این پرده اشتباه است، اما بعد از توضیح مسئولان، پرده از واقعیت برداشت.

محمدتقی ترک با بیان اینکه حسن برای همه ما الگوی اخلاقی و اعتقادی بود افزود: حسن چند ساعتی قبل از شهادتش با وضعیت بسیار وخیمی از حمل‎کنندگان برانکاردش می‌خواهد تا به او اجازه دهند نماز صبح خود را بخواند.

در ادامه همرزم شهیدحسن ترک از خاطرات خود با این شهید گرانقدر سخن گفت.

محمود حمید‌زاده آشنایی خود با شهید ترک را مربوط به روزهای ابتدای شکل‌گیری انقلاب عنوان کرد و گفت: من و حسن در مدرسه ابن سینا در رشته ریاضی مشغول به تحصیل بودیم؛ حسن در انجمن اسلامی دانش‌آموزی نیز بسیار فعالیت می‌کرد.

وی اظهار کرد: پس از دوران نوجوانی و آغاز جنگ با حسن در طرح عملیات و شناسایی تیپ انصارالحسین(ع) مشغول بودیم تا روزی که مأموریتی به ما دادند و به منطقه رفتیم تا نتیجه جلسات یک عملیات را دریافت کنیم.

همرزم شهیدترک تبیین کرد: جلوی درب سنگر فرماندهی با چند تن از دوستان منتظر جواب جلسه بودم که دیدم حسن از سنگر بیرون آمد و پس از آن شهید همت و دیگر فرماندهان نامی عملیات‌ها خارج شدند؛ از آن روز فهمیدم که شهید ترک فرد مهم و تاثیرگذاری است که شهید همت به او اطمینان دارد.

وی تأکید کرد: یکی از همراهان شهیدترک می‌گفت «من همیشه با شهید ترک مشکل داشتم» دلیلش را جویا شدم که ادامه داد «حسن استراحت نمی‌کرد مثلاً وقتی عملیات تیپ انصارالحسین(ع) تمام می‌شد خود را به تیپ محمد رسول‌الله(ص) می‌رساند آن جا را مدیریت می‌کرد پس از اتمام آن به جای دیگری می‌رفت، او همه جا بود بود و در همه لشگرها و تیپ‌ها و عملیات‌ها حضور موثر داشت».

این پاسدار بازنشسته یادآور شد: شهید ترک همیشه به جای اینکه در سنگر فرماندهی بنشیند و منتظر شناسایی رزمندگان باشد خود نیز به همراه نیروها وارد منطقه دشمن می‌شد و شناسایی می‌کرد و در این برنامه‌ها نیز از نواحی مختلف مجروح نیز شد.

مادر شهید حسن ترک نیز با اشاره به اینکه همیشه حسن از من طلب رضایت از شهادت داشت اظهار کرد: من از رفتن حسن به جبهه به هیچ وجه ناراحت نبودم حتی از شهادتش هم ناراحت نبودم ولی تنها چیزی که من را آزار می داد مسئله اسارت بود.

وی ابراز داشت: وقتی حسن به جبهه می‌رفت جای من هم امامزاده عبدالله(ع) بود؛ برای اینکه اسیر نشود دعا و نیایش می‌کردم و برایش نذر صلوات می‌گرفتم.

مادر شهید ترک گفت: حسن همیشه از من می‌خواست که اگر شهید شد حضرت زینب(س) را الگوی خودم قرار دهم و صبوری پیشه کنم.

در پایان مراسم به خانواده شهید حسن ترک به منظور یادبود این دیدار هدیه‌ای داده شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان