اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مرداد 1394 - 8:26   |   کد مطلب: 13116
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به صبغه ی انقلاب مشروطه گفت: هرچند تحریفات فراوانی وارد انقلاب مشروطه شد، اما با استناد به اسناد معتبر تاریخی مشروطه متعلق به نیروهای ارزشی و مذهبی بود.
شهادت می‌دهم که اگر مدیریت مدبرانه رهبر معظم انقلاب نبود، مذاکرات هسته‌ای به سرانجام نمی‌رسید

به گزارش صبح الوند به نقل از آناج، علی اکبر ولایتی در دومین همایش بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز گفت: آذربایجان در تاریخ اسلام نقش برجسته ای داشته است، ایران بدون آذربایجان و آذربایجان بدون ایارن هویت نداشته است.

وی ادامه داد: از زمانی که ایران بوده، آذربایجان هم سر آن بوده است تا اینکه در دوره صفویه با رسمی شدن مذهب تشییع جایگاه خود را یافت، اگر امروز ایران پایگاه اهل بیت (ع) و پناهگاه فکری جهان اسلام است، این را مدیون آذربایجانیم.

انقلاب مشروطه متعلق به نیروهای ارزشی و مذهبی بود

ولایتی با اشاره به صبغه ی انقلاب مشروطه عنوان کرد: هرچند تحریفات فراوانی وارد انقلاب مشروطه شد، اما با استناد به اسناد معتبر تاریخی مشروطه متعلق به نیروهای ارزشی و مذهبی بود.

وی با اشاره به اینکه مشروطه به معنی حکومت با شرط رعایت قانون بود، اظهار کرد:علما در مقابله با ظلم های بسیار قاجار پرچم عدالت را بالا بردند و اقدام به تاسیس عدالت خانه کردند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام تاکید کرد: علما جهت تحقق "عدالت خانه" مهاجرت صغرا و کبری داشتند، که مهاجرت کبری آنها به قم و بست نشستن در صحن مطهر حضرت معصومه (س) بود، علمایی که به قم مهاجرت کرده بودند به مظفرالدین شاه نامه نوشتند که به درخواست آنها پاسخ بدهد.

وی ادامه داد: در نهایت مظفر الدین شاه با درخواست آنها موافقت کرد و در چنین روزی فرمان تاریخی مشروطیت را صادر کرد، اما ده روز بعد از امضای فرمان مشروطه در گذشت و فرزندش محمدعلی، پادشاه ایران شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: محمدعلی شاه خواست مجلس را به توپ ببندد که تبریز مقابله را شروع کرد و ستار خان به محاصره ی نیروهای حکومت در آمد.

ما هرگز زیر پرچم اجنبی نمی رویم

ولایتی ادامه داد: کنسول گری روس پرچم کشور خود را به ستارخان دادند و به او گفتند که این پرچم را به در خانه ات بزن تا در امان بمانی، ستارخان گفت: هفت دولت باید به زیر پرچم ایران بیاید، ما هرگز زیر پرچم اجنبی نمی رویم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری اظهار کرد: ستارخان در پارک اتابک در محاصره باقی ماند تا اینکه تیر خورد و شهید شد، قاتل ستارخان همان کسی بود که شیخ فضل الله نوری را به شهادت رسانده بود.

وی افزود: بعد از کودتای رضاخان مشروطه تعطیل شد، تا اینکه زمزمه های انقلاب اسلامی در کشور پیچید و در این مرحله نیز تبریز پیشگام بود، زیرا مراسم چهلم شهدای قم که در تبریز برگزار شد هم سنت برگزار کردن چهلم را در کشور پایه گذار نمود و هم نگذاشت خون شهدای قم بی ثمر بماند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به آیت الله قاضی مراسم چهلم شهدای قم را در تبریز برگزار نموده بود، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران بارها گفته اند که اگر قیام 29 بهمن مردم تبریز نبود، مشخص نبود که قیام 9 دی مردم قم به نتیجه برسد، این قیام خون آنها را زنده و پیامش را به جهان رساند.

ولایتی عنوان کرد: ایران اکنون تاثیر گزارترین کشور در منطقه است و آنچه در یمن، عراق و سوریه به وقوع می پیوندد، به تاسی از انقلاب اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: مردم ایران در برابر آمریکا ایستادند، در مسئله ی هسته ای نیز در مقابل شش کشور ایستادند، البته همه موفقیت های هسته ای مدیون تدبیر رهبر انقلاب بود و حمایت و رهبری ایشان بود که منجر شد این مسئله تا کنون پیش برود، اگرنه بساط هسته ای در سال 83 برچیده می شد.

مشاور عالی رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب دستور دادند که کار شروع شود و کشورهای غربی نیز در مقابل حصر اقتصادی را در پیش روی ما قرار دادند، اما نهایتا خودشان نیز اذعان کردند که حصر اقتصادی نتوانست ایران را از پا در بیاورد.

ولایتی با اشاره به تصویب نمودن حق رسمی هسته ای ایران در بین الملل، تصریح کرد: خط و سیاست هسته ای همچنان حرکت خودش را حفظ کرده و مهمتر مسئله منطقه است، البته مراحل باقی مانده مهم تر است.

وی ادامه داد: اجرا مهم تر است که به درازا می کشد و باید به اجرای آن نظارت صورت گیرد، نباید ساده لوح باشیم چون طرف های مقابل پیش از این بارها عهد خود را شکسته اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظاممتذکر شد: برخی ذوق زده نشوند چون غربی ها صلاح ما را نمی خواهند، هر جایی که نیاز باشد وارد مذاکره و کگفتگو می شویم اما باید مراقب باشیم.

وی افزود: هیچکس خارج از مرزهای ایران دلش به حال این کشور و مردمش نمی سوزد، مردم باید خودشان بتوانند امور خود را اداره و کنترل نمایند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان