اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مرداد 1394 - 9:20   |   کد مطلب: 13121
حسینیه حضرت امام خمینی (ره) میزبان مردم شهیدپرور همدان بود؛ صدها نفر از اقشار مختلف مردم آمده بودند تا یک شب به یادماندنی وعاشورایی را در جوار پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده امیرمسعود محمدزاده سپری کنند.
از شعار هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه مردم تا حضور پرشور جوانان دهه هشتادی جنگ ندیده در مراسم شهید

به گزارش صبح الوند به نقل از صبح الوند، مراسم وداع با یکی از شهیدان دوران دفاع مقدس که به تازگی و پس از گذشت 30 سال پیکر مطهرش شناسایی شده‌ است با حضور پرشور اقشار مختلف مردم همدان و حضور مسئولان ارشد اجرایی، نظامی و انتظامی استان و شهر در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

* محل برگزاری مراسم وداع با شهید تا چند ساعت قبل از مراسم آماده نبود، فرش های حسینیه بزرگ امام خمینی (ره) در وسط جمع شده بود و نقاشان در حال رنگ آمیزی سقف و دیوارهای حسینیه بودند.

* دلهره عجیبی در دل برگزار کنندگان مراسم ایجاد شده بود که آیا با دعوت از مردم برای شرکت در برنامه وداع باشهید محل مراسم به موقع آماده می شود یا نه؟

* حسینیه ساعت 14 تحویل بچه های سپاه ناحیه همدان شد تا کار تزئین و فضاسازی مراسم را انجام دهند.

* تا شروع مراسم فقط 6 ساعت فرصت دارند.

* یک یاعلی می گویند و با همت جهادی مثال زدنی بسیجی ها سالن بزرگ حسینیه را آب و جارو کرده و مشغول پهن کردن فرش ها می شوند.

* ساعت 16 است و بچه های سخت مشغول کارند، همه گرسنه هستند ولی کسی به روی خودش نمی آورد.

* قایق و نی های تزئین جایگاه مراسم از راه می رسد و همه با هم مشغول تزئین جایگاه مراسم می شوند.

* یکی در حال نصب بنر است، دیگر در حال نصب دوربین و یکی دیگر در حال بادکردن قایق غواصی...

* ساعت 19 است و به لطف و نظر شهید و همت جهادی بچه های بسیج و سپاه محل مراسم آماده استقبال از شهید و مردم است.

* هنوز 1 ساعتی به اذان مغرب و شروع رسمی مراسم متنده است که مردم و بخصوص جوانان عاشق ولایت خود را به محل مراسم می رسانند.

* مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا آغاز می شود و زمزمه زیارت عاشورا در محل مراسم شهید طنین انداز می شود و پیکر مطهر شهید هم در تابوت شیشه ای قرار داده شده است.

* شور عجیبی در جمع ایجاد می شود. ذکر یا حسین (ع) و صلوات مردم قطع نمی شود.

* انگشتر شهید که بعد از 30 سال بصورت سالم در کنار پیکر مطهرش کشف شده است توسط برادر شهید به حاج مهدی سلحشور اهدا می شود.

* حضور جوانان دهه هشتادی که نه جنگی را دیده اند و نه آن زمان آتش و خون را حس کرده اند در نوع خود بسیار جالب توجه است.

* یکی از نوجوانان حاضر در مراسم به دوستش می گفت: دستان شهدا بسته شد تا امروز دستان ما باز باشد. و این یعنی عشق به شهدا...

* حضور پرسنل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و مسئولان اجرایی در مراسم وداع پررنگ بود.

* میهمانان شهید امیر مسعود محمدزاده، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، استاد و دانشجو، کارمند و کارگر نداشت، همه آمده بودند، از سامری معاون استاندار تا کفاش سر کوچه، از پیرمرد لنگ لنگان تا نوجوان 13 ساله، از معاون جدید سیاسی فرماندار همدان تا برخی از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس دهم، از فرمانده ارشد انتظامی استان تا سربازهای عزیز یگان ویژه، از فرمانده تیپ انصارالحسین (ع) استان تا بسیجیان همیشه در صحنه همدان همه آمده بودند تا به میهمانی عاشورایی با شهید تازه تفحص شده خود بیایند.

در این مراسم معنوی، یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه، شهادت را نوعی تولد عنوان کرد و گفت: خداوند مرگ را پایان و فنا شدن نمی‌داند زیرا مرگ تولد ماندگاریست، امام حسین (ع) در روز عاشورا، مکتب بزرگ انسان‌‎سازی‎اش را پدید آورد و این یک تولد ابدیست که پایانی ندارد.

حجت‌الاسلام اسدبیگی اظهار کرد: حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) در روزهای مبعث و غدیر تولد جاودانه پیدا کردند و این سعادتی است که خداوند به انسان‌های خاص خودش می‌بخشد.

وی افزود: اینکه عده‌ای از مردم بعد از گذشت 30 سال دوباره بر سر جنازه‌ای گرد آمده و برای او گریه می‌کنند یک تولد دیگر است که خداوند به این انسان خاص خود بخشیده است.

اسدبیگی، خداوند را بهترین و وفادارترین معامله‌گر دانست و افزود: هر معامله‌ای یک خریدار و یک فروشنده دارد، هر معامله‌ای یک جنس دارد و یک تضمین.

وی گفت: معامله نفس مومنه انسان با خدا پاداشی جز جنت ندارد و معامله جان خود با بهشت معامله قبولی است؛ آیا کسی از خدا وفادارتر در معامله می‌شناسید؟ پس شهید امیرمسعود محمدزاده با خدای خودش معامله قبولی انجام داده است.

* در ادامه این مراسم روحانی، مداح برجسته کشورمان، حاج مهدی سلحشور با نوای دلنشین خود بغض‌ها را فرو پاشید و ناگهان صدای گریه‌های حسینی عاشقان شهادت فضای حسینیه را دگرگون کرد.

* پس از شعر خوانی حماسی حاج مهدی سلحشور و اینکه ملت ما هیچگاه زیر بار حرف زور نمی رود، شعار هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه مردم در حسینیه امام (ره) طنین انداز شد.

* مراسم با سینه زنی و وداع مردم با شهید محمد زاده به پایان رسید.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان