اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مرداد 1394 - 12:45   |   کد مطلب: 13126
حاشیه های تشییع شهید محمدزاده در همدان:
راه ما راه حسین (ع) است/ هرگز ملت ایران را تهدید نکنید!
امروز همه مردم دارالمومنین همدان آمده‌ بودند تا ارادت خود را به شهدا نشان بدهند. هر کس با هر سلیقه و نشانه‌ای آمده است.
images2095.jpg

به گزارش صبح الوند، عشق به شهدا همه مردم شهر را به رسم سال های دفاع مقدس به میدان امام خمینی (ره)، مرکز شهر همدان و مقابل مسجد جامع کشانده است.

کار عشق است، حال هرچقدر عده‌ای بخواهند مردم را از این راه، از ولایت و از این انقلاب جدا کنند، نمی‌توانند.

عشق به شهدا، همه را به صحنه آورده است. پیر و جوان، زن و مرد، کارمند و کارگر، نظامی و دانشجو و...

همه آمده اند تا یکصدا بگویند راه ما راه حسین (ع) است.

امروز میدان امام خمینی (ره) صحنه‌ی عشق بازی مردم با شهید محمدزاده است. شهیدی که پس از 30 سال به وطن بازگشته است. شهیدی که امروز نه پدرش در قید حیات است و نه مادر مهربانش...

امروز مردم به استقبال شهیدی آمدند که برای آزادی و آسایش امروز ما، دلش را به دریا زد.

تشییع شهید امروز یک تشییع متفاوت است. خیلی وقت بود که شهید به شهرمان نیامده بود. دلمان گرفته بود. امروز با اشک‌هایمان شهید امیرمسعود محمد زاده را تا باغ بهشت همدان بدرقه کردیم.

در ادامه حاشیه‌های این تشییع باشکوه را می‌خوانید:

* همه آمده بودند، اما حضور جوانان انقلابی و دهه هفتادی و هشتادی بیشتر به چشم می آمد.

* به رسم همیشه مردم دارالمومنین همدان بازار اطراف محل تشییع شهید تعطیل بود و مغازه داران کرکره مغازه ها را پایین کشیده بودند.

* نماز میت بر پیکر مطهر شهید توسط امام جمعه موقت همدان، حجت الاسلام سید هاشم موسوی اطهر اقامه شد.

 

* مرثیه‌ خوانی حاج مهدی سمواتی از مداحان معروف کشور که اصالتاً همدانی است و دیگر مداحان همدان در مراسم تشییع شهید شکوه خاصی را به مراسم داده بود و اشک همه حاضران جاری بود.

* حضور همرزمان شهید محمدزاده از تیپ انصارالحسین (ع) استان همدان با لباس های سبز رنگ خود شکوه خاصی را به مراسم داده بود.

* حضو خبرنگاران و عکاسان بر روی ساختمان‌های بلند اطراف میدان و ماشین های صوت برای پوشش خبری مراسم تشییع از حاشیه های این مراسم بود.

* حضور خانواده معزز شهدا و بخصوص خانواده شهدای جاویدالاثر که با تمثال شهید خود در این مراسم حاضر شده بودند جلوه خاصی را به برنامه داده بود.

* شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» در میدان مرکزی شهر همدان از سوی تشییع‌ کنندگان طنین انداز شد و همه یکصدا و یکدل حرفشان این بود که راه ما راه حسین (ع) است و هرگز ملت ایران را تهدید نکنید.

* حضور ارتشیان همیشه قهرمان و کارکنان خدوم ناجا در کنار برادران خود در سپاه و بسیج نشان از وحدت و همدلی نیروهای مسلح داشت.

* در هنگام تشییع پیکر مطهر شهید، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل مردم ولایتمدار همدان در خیابان های شهر طنین انداز بود.

* شعار اصلی مردم دارالمومنین همدان در این مراسم " این سند جنایت آمریکاست" بود و مردم فهیم همدان باردیگر به استکبار جهانی و کشورهای 1+5 اعلام کردند که ما هیچگاه جنایات شما در هشت سال دفاع مقدس، بمباران شیمیایی سردشت، ترور دانشمندان هسته ای و... را فراموش نخواهیم کرد و قصد سازش و تسلیم در برابر شما را نداریم.

* گرمای هوا هم نتوانسته بود جلوی حضور بانوان همدانی را که همراه کودکانشان در این مراسم شرکت کرده بودند بگیرد.

* حضور تعداد زیادی از جانبازان ویلچری، در میان جمعیت تشییع‌کنندگان از نکات قابل‌توجه این مراسم است.

* فریاد «لبیک یاحسین» از سوی جمعیت حاضر در خیابان شهدا و میدان پروانه های همدان بلند شده است.

* تشییع کنندگان پس از طی مسیر خیابان اکباتان، میدان امام خمینی (ره)، خیابان شهدا، میدان پروانه ها و میدان شهدا، پیکر مطهر شهید محمدزاده را پس از انجام مراسم تشریفات نظامی تا گلزار شهدای همدان بدرقه کردند و این شهید بزرگوار پس از 30 سال در کنار پدر شهید خود و دیگر همرزمانش آرام گرفت.

 

 

لازم به ذکر است که این شهید گرانقدر جزء شهدای مفقودالجسد استان محسوب می‌شد که دارای قبر بود و امروز در بین دو شهید دیگر خانواده محمدزاده بعد از 30 سال دوری، در خانه ابدی‌اش آرام گرفت.

شهید امیرمسعود محمدزاده از بسیجیان دسته گردان 154 لشگر 32 انصارالحسین(ع) بوده که در عملیات 20 شهریور 65 پیکر مطهرش در پد غربی جزیره مجنون باقی مانده بود.

عصر پنجشنبه مراسم ترحیم و یادبود این شهید بزرگوار از سوی خانواده معظم وی از ساعت 17 تا 19 در مسجد مهدیه برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان