اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 10:08   |   کد مطلب: 13195
هنوز یک ماه هم از توافق هسته‌ای نگذشته و در حالی که برخی از موافقین توافق با ذوق زدگی از گسترش ارتباطات با غرب سخن می‌گویند، غربی ها سطح خواسته‌های خود را کاهش نداده و مسائل حقوق بشری و حضور ایران در منطقه را نیز مطرح کرده اند.
رونمایی غرب از ادعاهای حقوق بشری و تروریستی علیه ایران

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ششم خرداد ماه سال جاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سریال‌هایی خبر داده بودند که دشمنان جمهوری اسلامی برای نظام تدارک دیده‌اند و پس از موضوع هسته‌ای به سراغ آنها خواهند رفت.

هرچند از همان روزهای ابتدایی مذاکرات هسته‌ای زمزمه‌های بهانه‌های غیر هسته‌ای کشورهای غربی برای تحریم ایران به گوش می رسید اما این روند به صورت حاشیه‌ای ادامه داشت.

در طول دو سال گذشته که بارها و بارها ایران و کشور های 5+1 در راستای اعتماد سازی، اقداماتی را انجام داده بودند، گزارش های مختلف حقوق بشری علیه ایران نوشته شد و حتی مقامات غربی و هیئت های اروپایی که به عنوان بررسی مسائل سیاسی و همچنین حل مشکلات هسته ای به کشور قدم گذاشتند، در حاشیه به دیدار با فعالان حقوق بشری شتافتند تا گزارش های خود را از روند نقض حقوق بشر در ایران! کامل تر کنند.

با به نتیجه رسیدن مذاکرات و توافق ژنو انتظار می‌رفت بهانه های غربی ها کمرنگ تر شود اما همانگونه که رهبری در سخنرانی خود تأکید کردند، همچنان بهانه‌های مختلفی برای ادامه دشمنی غرب با ایران وجود دارد.

در تأیید این بیانات رهبری، روز گذشته فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه گفت که الگوی تاریخی حمایت و پشتیبانی ایران از اقدامات تروریستی در منطقه هرگونه اعتمادی نسبت به آن‌ها به عنوان یک شریک را تضعیف کرده و این اعتماد می‌تواند در صورتی که ایران رویکردی متفاوت در پیش گیرد، در طول زمان بازسازی شود.

وی همچنین مدعی شده است که در صورت تغییر روند تهران در منطقه است که «اعتماد» غرب به ایران احیا می‌شود که در این صورت ایران باید دست از حمایت تروریست ها بردارد!

این سخنان نشان می دهد که غرب همچنان ادعاهای بی اساس و واهی خود در خصوص حمایت ایران از تروریست را داشته و مواضع آنها نسبت به ایران تغییری نکرده است و بهانه های زیادی برای دبه کردن غربی ها در قبال ایران وجود دارد.

در همین حال پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی نوشت: «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در نشستی با خبرنگاران اسرائیلی گفت اگر من یک اسرائیلی بودم از توافق هسته‌ای حمایت می‌کردم؛ به نظرم تعداد نسبتا خوبی از اسرائیلی‌ها نیز چنین دیدگاهی دارند.
مونیز افزود: در حال حاضر موضع ما در برابر ایران هیچ تغییری نکرده است. موضع ما زمانی تغییر می‌کند که مسئله تهدید اسرائیل، حمایت ایران از حزب‌الله و مسئله حقوق بشر حل شود!

هنوز یک ماه هم از توافق هسته‌ای نگذشته و در حالی که برخی از موافقین توافق با ذوق زدگی از گسترش ارتباطات با غرب سخن می‌گویند، غربی ها سطح خواسته‌های خود را کاهش نداده و مسائل حقوق بشری و حضور ایران در منطقه را نیز مطرح کرده اند.

غربی‌ها به ویژه آمریکا پیش از این نیز مدعی شده بودند که تا برچیده شدن تمام پیچ و مهره های هسته ای در ایران و منزوی کردن کشور در دنیا تا جایی که نظام ایران را عوض کنند دست بر نمی دارند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان