اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مرداد 1394 - 0:58   |   کد مطلب: 13236
خرازی در خصوص یکی از تأثیرات مهم برجام گفت: در آینده ایران نشان خواهد داد که هیچ کشوری اعم از ترکیه، عربستان، مصر، و حتی اسرائیل نمی توانند نقش حفظ امنیت خاورمیانه را به اندازه ایران ایفا کنند و ایران مهمترین نقش را در تداوم کمربند ایمنی خاورمیانه خواهد داشت.
برجام بر شرایط سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی ایران تأثیرات مهمی گذاشته است

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشست ویژه توافق هسته ای که در مؤسسه اطلاعات، توسط مؤسسه دیپلماسی ایرانی برگزار شد، محمدجواد ظریف، علی اکبر صالحی، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی به عنوان مهمانان و محمدصادق خرازی نیز به عنوان مجری برنامه حضور داشتند.

در این برنامه ابتدا خرازی درخصوص روند مذاکرات هسته ای و برنامه جامع اقدام مشترک گفت: مذاکرات هسته ای تحول بزرگی در تاریخ سیاسی ایران داشته است و در آینده نیز بر روی روند توسعه یافتگی ایران قطعا تأثیر خواهد داشت.

وی افزود: با گذشت 12 سال از آغاز مذاکرات با کشورهای قدرتمند جهان، امروز با شکل گیری این توافق، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران بوجود آمده است و این مذاکرات و نتایج آن در تاریخ سیاسی و دیپلماسی ایران ثبت خواهد شد.

خرازی در ادامه درمورد تأثیرات فرامتنی برجام و غفلت کارشناسان و صاحب نظران از آن تصریح کرد: برجام بر شرایط سیاسی، جغرافیایی، منطقه ای و اقتصادی ایران تأثیرات شگفتی گذاتشه است که متأسفانه کارشناسان و صاحب نظران نسبت به این موارد غافل هستند.

وی ادامه داد: با شکل گیری این اقدام تاریخی، برکات و ثمرات زیادی عاید ما شده است که می توان به این موارد اشاره کرد: اقبال جهانی به ایران نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و تعامل جدید میان ایران و جامعه جهانی موجب شکست پروژه ایمنی سازی ایران خواهد شد. هیمنه اسرائیل و فضایی که این رژیم سعی داشت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان ایجاد کند، شکست خورد و درحال حاضر رژیم صهیونیستی یکی از منزوی ترین دوران خودش را در عرصه جهانی میان کشورها و حتی میان حامیانش تجربه می کند و هیچ گاه تا این اندازه شکاف میان این رژیم و جامعه جهانی به این میزان تعمیق نشده بود.

محمدصادق خرازی در ادامه تأثیرات مثبت برجام تآکید کرد: از دیگر ثمرات برجام تغییر موازنه قدرت منطقه ای به سود نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما پس از برجام شاهد تعمیق ارتباط میان ایران و کشورهای منطقه ای هستیم. همچنین جمهوری اسلامی ایران به مثابه یک قدرت نشان خواهد داد که در آینده حفط امنیت خاورمیانه با وجود جمهوری اسلامی ایران تضمین خواهد شد و هیچ کشور دیگری اعم از ترکیه، عربستان، مصر، و حتی اسرائیل نمی توانند که این نقش را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: نتیجه مثبت دیگر برجام این است که دیپلماسی ایرانی نشان داد که می تواند به عنوان یک قدرت از حقوق خودش در میان قدرت های دیگر دفاع کند و بر خواسته هایش تا زمان رسیدن به آنها تأکید کند. همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که ایران پس از برجام به عنوان یک قدرت نوظهور اقتصادی مطرح خواهد شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان