اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 11:04   |   کد مطلب: 13265
مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: استخر کبود‌راهنگ، سالن بانوان اسد‌آباد، سالن بانوان نهاوند، مجموعه هاکی شهرک شهیدبهشتی و سالن چندمنظوره کشتی-رزمی رزن در سفر هیئت دولت به همدان افتتاح می‎شود.
افتتاح چندین پروژه ورزشی در سفر آتی هیئت دولت به همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان، سید‌عبدی افتخاری در حضور خبرنگاران با بیان اینکه اولویت‌های ورزشی استان در سفر هیئت دولت در سه حوزه جمع‌بندی شده است، اظهار کرد: پروژه‌های ناتمام، حوزه نرم‌افزاری و حوزه جوانان سه بخش مهمی است که جمع‌بندی‌هایی برای سفر هیئت دولت در آن صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه بالغ بر 70 میلیارد تومان برای تکمیل 70 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در استان نیاز داریم، ادامه داد: پروژه‌های استخر کبود‌راهنگ، سالن بانوان اسد‌آباد، سالن بانوان نهاوند، مجموعه هاکی شهرک شهید بهشتی و سالن چندمنظوره کشتی-رزمی رزن پنج پروژه‌ای هستند که در سفر هیئت دولت به استان افتتاح خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در خصوص وضعیت دهکده المپیک نیز ابراز داشت: 12 دهکده المپیک در سفر‌های استانی کشور طرح شد که کد 216 دریافت نکردند و منتفی شدند.

افتخاری با بیان اینکه ما تحت عنوان مجموعه ورزشی زمینی 20 هکتاری را به این مورد اختصاص دادیم، خاطر‌نشان کرد: فعالیت در زمین 20 هکتاری با ایجاد زیرساخت‌های دوومیدانی آغاز شد و سعی داریم پیست دوچرخه‌سواری و مجموعه گلف را نیز در این زمین داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه به مرور سایر رشته‌ها را نیز در این مجموعه خواهیم داشت، از آماده‌سازی زیرساخت ورزشی استان به طور کامل خبر داد.

وی افزود: استانی که روزی نمی‌توانست 100 ورزشکار را در خود جای دهد اکنون توانایی میزبانی 400 ورزشکار را بدون نیاز به امکانات سایر اماکن دارد.

افتخاری افزود: سال گذشته 120 رویداد ملی و چند رویداد فراملی را میزبان بودیم و اگر فدراسیون‌ها هزینه کنند، آماده میزبانی از مسابقات مختلف هستیم.

وی قطب کردن استان در برخی رشته‌های ورزشی را ضروری دانست و بیان کرد: رشته‌های کشتی، قایقرانی، شمشیر‌بازی و کوهنوردی ظرفیت‌های بالایی در استان دارند.

افتخاری اظهار داشت: با تلاش بیشتر می‌توانیم استان همدان را در رشته‌های مختلف به عنوان قطب معرفی کنیم.

وی میزبانی اردو‌ها و مسابقات ورزشی را موثر در توسعه استان عنوان کرد و افزود: میزبانی‌ها هزینه‌ دارد که سعی می‌کنیم میزبانی رشته‌هایی را داشته باشیم که نفراتی از استان نیز در اردو‌ها حضور داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه تیم الوند نباید از استان خارج شود و با تمام توان برای حفظ آن در استان تلاش می‌کنم، تصریح کرد: برای حفظ تیم الوند باید شورای شهر و شهرداری نیز ورود کنند.

وی در خصوص وضعیت تیم پاس نیز بیان داشت: تیم فوتبال پاس مشکلی ندارد و امسال نیز ساختار بهتری خواهد داشت.

افتخاری با بیان اینکه تیم پاس با وجود بازی‌های بیشتر شرایط بهتری برای صعود دارد، خاطر‌نشان کرد: ورزش استان با وجود استاندار پرتلاش در عرصه ورزش مشکلی ندارد و امیدواریم شاهد رقم خوردن سال خوبی در ورزش استان باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: تلاش می‌کنیم از ورزشکاران بومی در ترکیب تیم‌های حاضر در لیگ‌ها و رشته‌های مختلف استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ابراز کرد: سعی داریم تیم هندبال را که دارای بازیکنان بومی است و بعد از چندین سال به لیگ برتر راه یافته حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه رشته‌های والیبال و کشتی نیز وضعیت مشابهی دارند، هدف از بومی‌سازی ورزش استان را صادر کردن بازیکنان مستعد در آینده برشمرد.

افتخاری گفت: سعی می‌کنیم در لیگ‌های دسته یک، دسته 2 و 3 از بازیکنان بومی بیشتری استفاده کنیم تا ضمن ایجاد پشتوانه قوی در تیم‌های لیگ برتر، بازیکنان نخبه را در رشته‌های ورزشی به کشور معرفی کرده باشیم.

وی به بودجه 500 میلیون تومانی اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و اظهار داشت: هیئت‌ها در شرایط حساسی مدیریت می‌شوند اما فعالیت‌ها متوقف نشده و حرکتی آرام و پیوسته دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خواستار ارائه نقد‌ سازنده از سوی رسانه‎‎ها در ورزش استان شد و گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان با نقدهای سازنده خود در کنار توسعه ورزش فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص حوزه جوانان نیز عنوان کرد: برنامه‌های خوبی در دو سال گذشته در حوزه جوانان صورت گرفته و جزء پنج کاندیدای شهر جوانان جهان اسلام قرار گرفتیم.

افتخاری ادامه داد: شهر‌های اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز رقبای شهر همدان در دریافت عنوان «شهر جوانان جهان اسلام» هستند که در این میان شهر اصفهان سر‌سخت‌ترین رقیب است.

وی با تأکید بر اینکه معیارهای مختلفی برای انتخاب شهر جوانان جهان اسلام در نظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه همدان معیارهای مورد نیاز را با قوت دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ابراز کرد: برنامه‌های مورد نظر نیز به فدراسیون ارائه شده و پس از بررسی‌ها نتیجه نهایی مشخص خواهد شد.

در پایان مراسم با اهدای لوح و جوایزی از فعالیت‌های خبرنگاران عرصه ورزش استان به مناسبت هفته خبرنگار قدردانی شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان