اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. دى 1395 - 0:42   |   کد مطلب: 23029
استاندار خراسان رضوی با اشاره جلسه ستاد تدبیر استان برای رفع مشکلات پدیده با شهرداری شاندیز اظهار کرد: امیدواریم با این سرعت کار و با همراهی دستگاه‌های دولتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی تا قبل از پایان سال شاهد آغاز ساخت‌وساز پروژه‌های پدیده و راه‌اندازی اتاق سهام آن باشیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، منطقه خراسان علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از یکی از مراکز تولیدی مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه حل مشکلات شرکت پدیده با شهرداری شاندیز اظهار کرد: بدهی شرکت پدیده با شهرداری شاندیز باید به نحوی مدیریت شود که این شرکت بتواند هم فعالیت‌های توسعه‌ای خود را آغاز کند و هم پیش از آن، مفاصای حساب خود را با شهرداری برای صدور اسناد پروژه‌های خود صورت دهد.

 

وی ادامه داد: شهرداری شاندیز نیز باید حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به صدور پایان کار آن دسته از پروژه‌های پدیده شاندیز که براساس مصوبه 16 بندی شورای عالی شهرسازی اجازه تکمیل آن وجود دارد، اقدام نمایند تا شرکت پدیده هم بتواند براساس این اوراق برای صدور سند پروژه‌های خود به سازمان ثبت مراجعه کند.

 

رشیدیان تصریح کرد: بانک مرکزی هم نامه مربوط به اعطای تسهیلات را داده و شرکت پدیده می‌تواند برای دریافت تسهیلات پس از صدور اسناد پروژه‌های خود به بانک مراجعه کند. در حال حاضر بانک مرکزی مدعی است از لحاظ ارایه اسناد و پیگیری نامه ارائه تسهیلات شرکت پدیده عقب است که امیدواریم با این طریق دریافت تسهیلات و کار پروژه‌ها آغاز شود.

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با تایید سه نفر ناظر بورس پدیده، امیدوارم اتاق OTC این مجموعه هم سریع‌تر راه‌اندازی شود، گفت: همچنین باید کل سهام‌های این مجموعه واقعی شده و سهام واقعی از سهام غیرواقعی جدا شود. تعدادی سهام وجود دارد که برای خرید آن پول پرداخت شده است و تعدادی سهام جزیی هم است که ریشه تملک آن مشخص نیست و پرداخت پولی نداشته‌ و اهدایی و هدیه بوده است. از نظر ستاد تدبیر این سهام‌ها موجودیتی ندارد و باید یک اقدام قانونی صورت گیرد که اثبات شود این سهام‌ها قانونی است یا خیر.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم پس از واقعی شدن سهام پدیده مجمع عمومی تشکیل شود و فرایند قانونی در مورد تشکیل هیات امنا و انتخابات آن نیز صورت گیرد و پدیده وارد فرایند طبیعی خود شود.

 

رشیدیان با بیان اینکه براساس مجوز مصوبه 16 بندی شورای عالی شهرسازی پدیده می‌تواند بیش از 900 هزار متر مربع زیربنا را در بخش‌های مختلف در قطعات هفت‌گانه داشته باشد، خاطرنشان کرد: قرار است پدیده پروژه به پروژه، هر قطعه‌ای که تمام می‌شود، مدارک را به شهرداری شاندیز ارایه کند و شهرداری هم محاسبات را انجام ‌دهد تا براساس قانون مربوط به مراکز گردشگری نسبت به تقسیط حق صدور مجوز و جرایم مربوطه تعیین تکلیف شود.

 

استاندار خراسان رضوی در مورد راه‌اندازی و استفاده از نرم‌افزار بورس این شرکت بیان کرد: سازمان بورس تاکید دارد یک نرم‌افزار باید چند نکته را دارا باشد. یکی اینکه مالکیت سهام‌ها را بتواند درج کند؛ دوم اینکه تغییرات قیمتی و فروش و تملک را به صورت لحظه‌ای وارد کند. سازمان بورس اصراری به استفاده از نرم‌افزار خود ندارد بلکه نرم‌افزای که این مشخصات را داشته باشد، مد نظر است.

 

وی ابراز امیدواری کرد، با این سرعت کار با همراهی دستگاه‌های دولتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی تا قبل از سال شاهد راه‌ افتادن آغاز ساخت‌وساز پروژه‌های پدیده و راه‌اندازی اتاق سهام آن باشیم.

 

در همین رابطه دین‌پرست، معاون وزیر کشور، نیز در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها گفته بود: بر اساس این توافق، مقرر شد که بدهی‌های شرکت پدیده شاندیز به شهرداری شاندیز، در قالب واگذاری ملک و انتقال سهام و در چارچوب مورد توافق، در یک بازه زمانی مشخص پرداخت شود و متقابلا شهرداری شاندیز نیز موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به صدور پایان کار پروژه پدیده شاندیز اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان