اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مرداد 1394 - 13:06   |   کد مطلب: 13302
بیست و چهارمین یادواره شهدای بسیج مسجد اعظم همدان (مناطق نواب پیشاهنگی و اعتمادیه) با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور در همدان برگزار شد.
از ناگفته‌های سردار فضلی از عملیات "کربلای 4" تا حضور پر رنگ کاندیداهای انتخابات مجلس دهم

به گزارش صبح الوند، بیست و چهارمین یادواره شهدای بسیج مسجد اعظم همدان (مناطق نواب پیشاهنگی و اعتمادیه) با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور، مسئولان ارشد استانی، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان، اعضای شورای شهر همدان، روحانیت معزز، خانواده معظم شهدا و جمع کثیری از مردم شهید پرور همدان در کانون شهید پور میدانی برگزار شد.

حاشیه های این مراسم را در ادامه می خوانید:

* همزمانی بیست و چهارمین یادواره شهدای بسیج مسجد اعظم همدان و سومین روز تدفین شهدای غواص گمنام در پارک مردم همدان از حاشیه های جالب این برنامه بود.

* مردم همدان که در سالروز شهادت امام صادق (ع) در تشییع شهدای گمنام سنگ تمام گذاشته بودند، در مراسم سوم این شهدا و یادوراه شهدای بسیج مسجد اعظم حضوری چشمگیر داشتند.

* محل یادوراه شهدا اولین مکان تشکیل سپاه در استان همدان بود و یادآور خاطرات بسیاری برای رزمندگان دوران دفاع مقدس بود.

* خیابان های اطراف محل برگزاری یادواره با ترافیک سنگینی همراه بود که کارکنان خدوم راهنمایی و رانندگی همدان در حال روان ساری ترافیک بودند.

* در این مراسم حضور جوانان و نوجوانان بخصوص دهه هفتاد و دهه هشتادی ها بسیار چشمگیر بود و اغلب کارهای اجرایی یادوراه توسط آن ها انجام شده بود.

* در ابتدای ورودی یادوراه عده ای از پیشکسوتان بسیجی پایگاه شهید گوهری از میهمانان برنامه استقبال می کردند.

* درب ورودی کانون شهید پور میدانی به طرز زیبایی با پیشانی بندهای یا زهرا(س) و یا حسین(ع) و تمثال مبارک شهدا تزئین شده بود.

* حضور جمعیت بیش از حد انتظار بود به طوری که حاجی زاده دبیر یادوراه اظهار می داشت حضور مردم نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

* مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط فرمانده پایگاه شهید گوهری آغاز شد و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.

* همزمانی ورود سردار فضلی به مراسم و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی باعث شد تا جانشین سازمان بسیج و هیئت همراه به احترام سرود مقدس کشورمان در ابتدای ورودی یادواره بصورت خبردار بایستند.

* پس از خیرمقدم مجری، رضا حاجی زاده به نمایندگی از ستاد یادواره شهدا پشت تریبون قرار گرفت و به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های ستاد یادواره در طول این 24 سال پرداخت.

* حضور کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس دهم در این مراسم چشمگیر بود.

* سپس امیر خانزاده از فرماندهان لشگر انصارالحسین (ع) استان همدان در طول هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نقش پررنگ رزمندگان همدانی در طول جنگ تحمیلی پرداخت.

* سپس سردار فضلی جهت سخنرانی در جایگاه حاضر شد و سخنان خود را با دعای فرج آقا امام زمان (عج) آغاز کرد.

* جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با تبریک سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه گفت: اینکه همه دشمنان اسلام از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی، رژیم آل سعود وغیره علیه اسلام ناب هم پیمان شده‌اند نشان می‌دهد مقاومت اسلامی در حال پیشروی و پیروزی است.

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی سپس با اشاره به عملیات های کربلای چهار و پنج، اظهار کرد: عملیات کربلای 4 از جمله عملیات‌هایی بود که حدود 6 ماه برای آن برنامه‌ریزی و شناسایی انجام شد.

وی افزود: این عملیات آزمایش سختی برای رزمندگان اسلام بود زیرا تمام زحمات 6 ماهه آنان در کمتر از 6 ساعت با شکست روبه‌رو شد.

فضلی گفت: پس از آن فرماندهان با برگزاری جلسات متعدد به بررسی علل این ناکامی پرداخته و خود را برای عملیات کربلای 5 آماده کردند.

وی اظهار کرد: چند روز پس از شکست در عملیات کربلای 4 برنامه‌ریزی‌ها برای انجام عملیات 5 انجام شد و در این عملیات رزمندگان به اهداف خود رسیدند.

* در پایان این یادواره از چتد تن از مادران شهدای مسجد اعظم نیز تجلیل به عمل آمد.

* همچنین لوح سپاس و سبد گلی از طرف مسئولان برگزاری یادوراه به سردار فضلی اهدا شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان