اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مرداد 1394 - 0:14   |   کد مطلب: 13441
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اهرم قدرت هسته ای، نفوذ و قدرت منطقه ای اهرام هایی هستند که غرب درصدد است به تدریج آنها را از ایران بگیرد و در نهایت حکومت را ساقط کند که این هدف کلان طرف مقابل است.
هدف مذاکرات هسته ای از بین بردن اهرم های قدرت ایران و ساقط کردن حکومت است/ماجرای اعتراض تلفنی کری و پاسخ مثبت ظریف به آن+فیلم

به گزارش صبح الوند، فواد ایزدی، آمریکاشناس و کارشناس حوزه بین الملل و هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص زوایای متعدد مذاکرات هسته ای گفت: هدف غرب این بوده است که اهرم های قدرت ایران را یکی یکی از دستان ایران خارج سازد.

وی خاطرنشان کرد: اهرم قدرت هسته ای، نفوذ و قدرت منطقه ای اهرام هایی هستند که غرب درصدد است به تدریج آنها را از ایران بگیرد و در نهایت حکومت را ساقط کند که این هدف کلان طرف مقابل است.

این کارشناس مسائل سیاسی و منطقه با اشاره به هدف کلان طرف مقابل تصریح کرد: طرف مقابل الان که بحث هسته ای در حال اتمام است، ورود به مباحث دیگر را شروع کرده است. از این جهت دیده می شود که در کمیسیون روابط خارجی سنا در دوهفته پیش، آقای کری در تایید این روندی که شروع کرده است موضوع یمن را مثال می زند که«فلان کشتی ایرانی به سمت یمن می رفت و من با ظریف تماس گرفتم و اعتراض کردم و بعد از 24 ساعت مسیر کشتی عوض شد».

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اظهارات جان کری افزود: این اتفاقی است که مورد پسند امریکاست و قبلاً چنین چیزی وجود نداشته است که امریکا با وزیر خارجه ایران تماس بگیرد و در حوزه مباحث منطقه ای درخواستی داشته باشد و نظر مثبت ایران را  بگیرد که این چیز جدیدی است و اصلا ارتباط تلفنی وجود نداشت.

این کارشناس بین الملل خاطرنشان شد: طرف مقایل لیستی از مشکلات با ایران دارد و دوست دارد تمام این مشکلات را به نفع خود حل کند که این مشکلات از هسته ای شروع شده است و کم کم به مباحث منطقه ای و... می رسد.

انتهای پیام/

دانلود

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان