اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. مرداد 1394 - 0:18   |   کد مطلب: 13530
وزیر بهداشت در سفری یک روزه به قم از برنامه های این وزارتخانه در بهبود وضعیت درمان کشور گزارشی ارائه نمود.
بزودی بیمارستان زنان در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش صبح الوند به نقل از سایت قم فردا، سید حسن قاضی زاده هاشمی در ابتدا ی سفرش در دیدار آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از فعالیت های وزارتخانه مطبوعش ارائه نمود

2000 تخت به حوزه درمان قم اضافه می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دیدار با اشاره به اشتراک کار روحانیون و پزشکان بیان کرد: روحانیون روح معنویت یک جامعه را درمان کرده و پزشکان جسم جامعه را مورد درمان قرار می‌دهند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به استفاده برخی افراد از تریبون‌های عمومی برای تخریب جامعه پزشکی گفت: هر کسی که از تریبون‌های عمومی به این جامعه خدوم لطمه بزند، سبب وارد شدن لطمه به خدمات جامعه پزشکی به مردم می‌شود.

وی با اشاره به اهداف جامعه پزشکی در انجام خدمات به جامعه بیان کرد: خدمت به مردم از مهمترین اهداف جامعه پزشکی است و به دنبال آن هستیم که با آمد و شد دولت‌های گوناگون خدمات پزشکی مورد صدمه قرار نگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دیگر اهداف جامعه پزشکی کشورمان گفت: ما به دنبال حرکت برای اجرای منویات رهبری هستیم و تقاضا داریم که دولت و مجلس به سمتی حرکت کنند که مردم جز تحمل مشکلات و رنج درمان هنگام بیماری، مشکلات دیگری پیش رو نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی بیمارستان‌های کشور دارای قدمت 70 ساله هستند، تصریح کرد: برای برخی از شهرهای کشور مانند شهر قم، خبرهای خوبی داریم که امید است تا پایان دولت یازدهم حداقل 2 هزار تخت به بیمارستان‌های قم اضافه شود، زیرا شیعیان بسیاری از سراسر جهان در این شهر زندگی می‌کنند که باید خدمات بهتری را دریافت کنند.

‌هاشمی همچنین هجمه‌هایی را که در طول یکسال گذشته علیه پزشکان ایجاد شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته فضای نامناسبی در کشور علیه جامعه پزشکی ایجاد شد که به نظر می‌رسید، بخشی از آن در زمینه ایجاد نافرمانی مدنی بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان دولت یازدهم حدود 2 هزار تخت به بخش درمان قم اضافه می‌شود تا خدمات بهتری در زمینه درمانی به جامعه ارائه شود.

 

بیمارستان زنان در کشور راه‌اندازی می‌شود 

هاشمی در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به ضرورت توجه به بهداشت و درمان زنان گفت: با توجه به توصیه‌ها و فرمایشات شما در تلاش هستیم بیمارستان جامع زنان را ابتدا در تهران و سپس در مراکز استان‌ها راه‌اندازی کنیم به گونه‌ای که از درب ورودی بیمارستان تا اتاق عمل از کادر بانوان استفاده شود.

قاضی‌زاده هاشمی توضیح داد: بیمارستان زنان به گونه‌ای طراحی می‌شود که از صفر تا 100 آن دست کادر بانوان باشد.

 

یکی از مجهزترین بیمارستانهای کشور در قم ساخته می شود

 وزیر بهداشت در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این بیمارستان هزار تختخوابی که در سفر رییس جمهوری به قم تصویب شده ، زمین آن مشخص و اقدامات اولیه جهت احداث آن در حال انجام است و زمان احداث آن حدود پنج سال خواهد بود. 
وی با بیان اینکه برای احداث بیمارستان های مجهز در سراسر کشور در تلاش هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و هماهنگی مجلس و دولت، بتوانیم اعتبارات طرح ها و پروژه های بیمارستانی را در اعتبارات سالیانه پیش بینی کنیم. 
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به ناتوانی برخی بیماران صعب العلاج در پرداخت هزینه های درمانی، اظهار داشت: اگر این بیماران در بیمارستان های خصوصی بستری شوند و یا داروهای خارجی برای آنها تجویز شود که مشابه آن در کشور تولید می شود، از خدمات بیمه ای بهره مند نمی شوند و باید همه هزینه ها را پرداخت کنند. 

 

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ویژه کودکان و مادران در قم احداث می‌شود 

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در حرم کریمه اهل بیت (س) حوزه سلامت را از مهمترین مسائل مورد توجه دولت بیان کرد و اظهار داشت: کمبود دارو و ناکارآمدی‌های بیمارستان‌ها و اورژانس و بسیاری مسائل دیگر از جمله بحران‌هایی بود که با آن مواجه بودیم.

وزیر بهداشت کاهش هزینه‌های پزشکی را مورد توجه قرار داد و افزود: در طول  سال و نیم در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر بیمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت کمبود پزشک نداریم، تصریح کرد: بیش از 1500 خانه بهداشت در یک سال و نیم گذشته ساخته شده است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید براینکه در مورد مکمل‌های غذایی و تهیه واکسن نهایت تلاش را انجام دادیم، عنوان کرد: ما معتقدیم انسان سالم می‌تواند باعث پیشرفت و رونق کشور باشد و اساس خدمت در گرو سالم بودن است.

وزیر بهداشت بر لزوم توجه به بخش بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: دولت یازدهم به عنوان دولت سلامت‌محور معرفی شده است و این در حالی است که خزانه دولت خالی بود.

قاضی‌زاده هاشمی از راه‌اندازی دو بیمارستان در قم تا پایان سال خبرداد و اظهارداشت: با توجه به قدمت 60تا 70 ساله بیمارستان‌های قم اهتمام جدی در راستای ارتقای وضعیت درمان استان قم داریم.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای وضعیت درمان استان قم بهره‌برداری از بیمارستان 300 تختخواب فرقانی و بیمارستان نیروگاه تا پایان سال، افزایش 370 تختخواب به ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی و نیز ایجاد بیمارستان 400 تختخوابی ویژه کودکان و مادران در دستور کار قرار دارد.

وزیر بهداشت احداث بیمارستان هزار تختخوابی قم را نگین خدمات درمانی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم روند ساخت این بیمارستان تا 4 ماه دیگر آغاز شود.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت را تا پایان دولت پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: پرداخت عادلانه مالیات در اقلام زیان آور و پرداخت سهم دولت و مجلس در حوزه بهداشت سبب تحولات گسترده‌ای در حوزه بهداشت می‌شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه قم جزو نخستین شهرهایی خواهد بود که شبکه بهداشت در آن اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در حاشیه شهر‌ها به ازای هر 12 هزار نفر یک پایگاه بهداشتی ایجاد  و برای همه این افراد پرونده سلامت تشکیل می‌شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان