اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مهر 1394 - 8:18   |   کد مطلب: 14041
محمد حسین قدیری ابیانه گفت: رییس جمهور باید در سفر خود به نیویورک از ظرفیت سازمان ملل استفاده و دلیل وقوع این فاجعه و جنایت آل سعود را به شدت دنبال کند.
ماهیت آل سعود با مسلمان کشی پیوند خورده/ رییس جمهور از ظرفیت سازمان ملل استفاده کند

به گزارش صبح الوند،  سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار صبح تفت، با اشاره به فاجعه اسفبار «منا» گفت: فاجعه منا نتیجه بی کفایتی آل سعود و بی توجهی شیوخ و شاهزاده ها نسبت به امنیت،جان وحقوق مسلمانان است.

«محمد حسین قدیری ابیانه» ادامه داد: اینکه راه عبور چند میلیون حاجی به خاطر ورود پسر شاه عربستان بسته شود و این کشتار را پدید آورد به هیچ وجه قابل قبول نیست و حکام آل سعود باید محاکمه شوند.

وی افزود: اقدام و برخورد عربستان در بعد از وقوع این فاجعه بدتر بود به گونه ای که عوامل امنیتی تا ساعت ها مانع امداد رسانی به مجروحان و انتقال اجساد شده اند.

کارشناس عالی مسائل سیاسی و فرهنگی  اظهار داشت: همین علمکرد بسیار نامطلوب آل سعود در بعد از وقوع این فاجعه باعث چندبرابر شدن تعداد فوت شدگان شده است.

قدیری ابیانه، با اشاره به نحوه انتقال جنازه ها و امداد رسانی به مجروحان گفت: همه جهان اسلام باید از این بی حرمتی ها و بی کفایتی ها مطلع شوند و چهره واقعی خادم الحرمین الشریفین را ببینند.

وی حمله وحشیانه آل سعود به یمن را یادآور شد و گفت: ماهیت آل سعود با جنایت و مسلمان کشی پیوند خورده همانگونه که چندین ماه  است مردم یمن را به خاک و خون می کشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: رییس جمهور باید در سفر خود به نیویورک از ظرفیت سازمان ملل استفاده و دلیل وقوع این فاجعه و جنایت آل سعود را به شدت دنبال کند.

دکترای علوم استراتژیک با بیان اینکه سعودی ها کفایت مدیریت حج را ندارند، خاطرنشان کرد: سازمان کنفرانس اسلامی با برنامه ریزی خود تدبیر اساسی برای مدیریت حج توسط چند کشور اسلامی بیاندیشد.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی کشور نیز باید در سطح سازمانهای بین المللی همچون کنفرانس اسلامی و جنبش غیر متعهد و همچنین روابط دوجانبه این موضوع را با کشورهای مختلف مطرح و پیگیری بکند.

قدیری ابیانه در پایان گفت: محکومیت جنایت آل سعود نباید فقط به دستگاههای دولتی محدود شود بلکه با محکومیت جهانی این اقدام یک دیپلماسی مردمی و عمومی را رقم زد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان