اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مهر 1394 - 22:40   |   کد مطلب: 14075
شهردار تهران گفت: حادثه تلخ فوت هزاران نفر حاجی در عربستان که به علت بی تدبیری دولت سعودی رخ داد، جهان اسلام را یکپارچه داغ‌ دار کرد.
بی تدبیری آل سعود، جهان اسلام را داغدار کرد

به گزارش صبح الوند، محمد باقر قالیباف در در مراسم اربعین شهدای گمنام پارک مردم همدان و همچنین یادواره 136 شهید والامقام حصار امام خمینی (ره) همدان، با تسلیت فوت حجاج در حادثه تلخ منا اظهار داشت: بی تدبیری سران آل سعود در تامین امنیت حجاج از سوی مقامات این کشور غیر قابل اغماض است.

وی گفت: حادثه تلخ فوت هزاران نفر حاجی در عربستان که به علت بی تدبیری دولت سعودی رخ داد، جهان اسلام را یکپارچه داغ‌ دار کرد.

قالیباف با اشاره به هفته دفاع مقدس و نقش آفرینی ملت غیور ایران در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: هفته پر فروغ دفاع مقدس فرصت بسیار مناسبی برای بزرگداشت ارزش های انقلاب اسلامی و یادآور حماسه ها و مجاهدت های شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانی است که با مهر وجودشان پرده جهل، خشونت و افراط را دریدند و نور رحمت، استقلال و آزادی را بر جان های ملت ایران تاباندند.

وی افزود: انتقال مفاهیم و فرهنگ مقاومت و ایثار به نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی و بیان مجاهدت ها و ایثار رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است.

شهردار تهران گفت: اقتدار، امنیت پایدار و استقلال امروز ایران اسلامی مرهون رشادت ها و از جان گذشتگی های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: به برکت رهبری پیامبر گونه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری های حکیمانه حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، ولایت مداری و ولایت پذیری مردم و مسئولین، شاهد استقلال و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

قالیباف افزود: دفاع مقدس و جنگی که ظالمانه بر ملت ایران تحمیل شد، درس‌ ها و عبرت های زیادی به ما داد و اگر ما از هدف و آرمان دفاعی که آن را مقدس می‌دانیم دور شویم شهدا از ما نخواهند گذشت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نه به دنبال جنگ و نه به دنبال داشتن سلاح هسته ای است، بلکه فقط خواستار صلح و آرامش در تمام نقاط جهان است.

شهردار تهران با اشاره به پیروزی ها چشمگیر رزمندگان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: هم اکنون و بعد از گذشت سالیان دراز از جنگ تحمیلی فرماندهان بزرگ نظامی دنیا متحیر هستند که عملیات های ایران نظیر عملیات پر افتخار کربلای پنج چگونه طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: فرماندهی و طراحی عملیات های ما را در دوران دفاع مقدس جوانانی جنگ ندیده انجام می دادند که فقط گوش بفرمان ولی فقیه خود حضرت امام خمینی (ره) بودند.

قالیباف گفت: شرط تداوم انقلاب اسلامی ایران در همه دوران فقط وحدت جامعه حول رهبری و ولایت فقیه است و باید با روحیه تبعیت از رهبری در خدمت به مردم لحظه‌ ای غفلت و کوتاهی نکنیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان