اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مهر 1394 - 21:23   |   کد مطلب: 14086
احتمالا سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی ( موساد ) شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، دیپلماتها و کارمندان ایرانی را در جریان فاجعه منا ربوده است
احتمال ربایش شماری از فرماندهان و مسئولان ايرانی در منا توسط اسرائیل

به گزارش صبح الوند، بولتن نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت نوشت:

گزارشهای سازمان اطلاعات یکی از کشورهای اروپایی نشان می دهد احتمالا سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی ( موساد ) شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، دیپلماتها و کارمندان ایرانی را در جریان فاجعه منا ربوده است.

شبکه نهرین نت افزود : از برخی از کارمندانی که در اتحادیه اروپا کار می کنند اطلاع یافته است که برخی محافل دیپلمات اروپایی در بروکسل نگران هستند آنچه در رمی جمرات در منا در مکه مکرمه و در نخستین روز عید قربان و هنگام ازدحام در رمی جمرات اتفاق افتاد ناشی یک « عملیات طراحی شده » و از پیش تدارک دیده شده توسط برخی سازمانهای اطلاعاتی اسرائیلی و سعودی علیه شماری از مسئولان سپاه پاسداران [انقلاب] اسلامی ایران و برخی مسئولان دولت این کشور از جمله تعدادی از دیپلماتها و تلاش برای ربودن آنها بوده است.

گزارشی که نهرین نت در این خصوص به دست آورده است نشان می دهد شماری از دیپلماتها گزارشهای اطلاعاتی اولیه‌ای را رد و بدل می کنند که بر اساس آن احتمالا موساد و سازمان اطلاعات عربستان برای یک عملیات اطلاعاتی حساب شده تدارک دیده بودند تا شماری از مسئولان ایرانی از جمله تعدادی از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سفیران و کارمندانی را که در دفتر آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران کار می کنند بربایند.

این منابع تأیید کردند غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان جزو این افراد است.
رکن آبادی یکی از شخصیتهای مهم در دفتر آیت الله خامنه ای و از مهم‌ترین شخصیتهایی است که بر اسرار مسلح کردن حزب الله لبنان توسط ایران آگاه است. سعودی ها با برگزاری این تظاهرات که در آن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده می شود موافق نیستند.

علی اصغر فولادگر رئیس دفتر مطالعات راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر شخصیتهای مهمی است که جزو مفقودان است.

حسن دانش ، فؤاد مشغلی ، عمار میر انصاری ، سید حسن حسنی و شمار دیگری از نیروهای سپاه پاسداران و دفتر بعثه حج ایران از جمله مفقودان هستند.

در حالی که برخی منابع دیپلمات اروپایی تأکید کردند چنین گزارشی درست نیست ، اما این امر یکی از احتمالاتی است که برخی سازمانهای اطلاعاتی غربی در تلاشند درباره آن تحقیق کنند و چه بسا سازمان اطلاعات روسیه در درز دادن چنین اطلاعاتی به سازمانهای اطلاعاتی غربی دست داشته باشد.

نهرین نت افزود از طرف دیگر مقامات ایرانی حرفی نزده اند که تأیید کننده اطلاعات موثق در خصوص احتمال ربوده شدن رکن آبادی و شماری از فرماندهان سپاه پاسداران توسط موساد اسرائیل باشد به خصوص آنکه اسرائیلی‌ها از چند سال پیش برای پی بردن به اسرار مسلح کردن حزب الله توسط ایران و اسرار صنایع موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تلاشند.

چنین گزارشی تا الان فقط یک سناریو است تا اینکه درستی آن تأیید شود اگرچه منبع این گزارش سازمان اطلاعاتی یک کشور اروپایی است که در خاورمیانه منافع دارد و اسم این سازمان افشا نشده است.

اگر گزارش این سازمان اطلاعاتی اروپایی درست باشد به معنای هماهنگی در سطح بسیار بالا بین موساد اسرائیل و سازمان اطلاعات عربستان است زیرا بدون هماهنگی با سازمان اطلاعات عربستان محال است که مأموران موساد چنین عملیاتی را انجام دهند و شاید هم چندین سازمان اطلاعاتی غربی در این قضیه دست داشته باشند

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان