اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1394 - 23:12   |   کد مطلب: 14969
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: 292 دستگاه ماشین‎آلات راهداری در پایگاه‌های استان همدان مستقر است.
بیش از 290 دستگاه ماشین‎آلات راهداری در پایگاه‌های همدان مستقر است

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمد رودباری عصر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بیان اینکه یکی از ادارات و سازمان‌های درگیر زمستانی، راه و شهرسازی است اظهار کرد: به دلیل اینکه استان همدان بهترین و کوتاه‌ترین راه ارتباطی استان‌های غربی با مرکز کشور است، باز نگاه داشتن این راه‌ها از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه 34 پایگاه امدادجاده‌ای در گردنه‌ها و نقاط صعب‌العبور تدارک دیده شده، افزود: 292 دستگاه ماشین‌آلات مختلف و 561 نفر در راهداری‌های زمستانی به کار گرفته شده که 9 دستگاه جدید خریداری شده و 22 دستگاه ماشین نیز اجاره‌ای هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه حدود 10 هزار تن نمک نیز خریداری شده است، تصریح کرد: از سال گذشته به دلیل مساعد بودن هوای زمستان حدود 8 هزار تن نمک باقی مانده است.

وی با تأکید بر اینکه هزار تیغه نیز خریداری شده، ادامه داد: سوخت برای ماشین‌آلات به صورت مرتب خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود و مواد غذایی نیز برای دو ماه افراد حاضر در راهدارخانه‌ها تدارک دیده شده است.

رودباری با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که تنها در صورت کولاک و کاهش دید رانندگان جاده‌ها برای مدتی مسدود شود، خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت راه به صورت 24 ساخته، با تلفن گویای 141 وضعیت راه‌های کشور را گزارش می‌دهد.

وی تأکید کرد: همه پایگاه‌ها آماده‌باش و در دو شیفت فعال هستند و در هر پایگاه یک فرد با تجربه به عنوان سرپرست حضور دارد.

مدیرعامل شرکت گاز همدان نیز با بیان اینکه خطوط انتقال گاز در استان همدان از  وضعیت خوبی برخوردار است، گفت: در فصول سرد مصرف منازل مسکونی چهار تا پنج برابر سایر فصول افزایش می‌یابد.

محمدمهدی مهدوی با اشاره به اینکه 530 هزار مشترک گاز در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: در ماه‌های گرم و مطلوب سال میزان مصرف در استان همدان روزانه بین 5 تا 6 میلیون متر مکعب است که در فصول سرد به 12 تا 13 میلیون مترمکعب می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان  14 درصد افزایش داشته، افزود: اولویت تأمین گاز در استان برای بخش مسکونی است و دستگاه‌ها و مراکز دولتی نیز به سیستم‌های دوگانه گرمایشی مجهز شوند که باید حداقل برای دو هفته آمادگی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی لوله‌کشی ادارات را با منازل سازمانی جدا کنند، تصریح کرد: در صورت بروز مشکل گاز ادارات دولتی قطع خواهد شد که در این صورت ممکن است به منازل سازمانی نیز آسیب وارد شد.

معاون امور تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز خاطرنشان کرد: تذکرات لازم برای تأمین سوخت دوم به واحدهای صنعتی داده شده و و اکثر واحدها به ویژه تولیدکنندگان سیمان نیاز خود را برطرف کردند.

عباس احمدی با بیان اینکه  واحدهای نانوایی‌هایی مجهز به سیستم دوگانه سوخت هستند، گفت: نانوایی‌هایی هم به گاز طبیعی و ال پی جی مجهز هستند و کافی است تنها نازل سیستم تغییر کند.

وی اظهار کرد:  همه واحدهای نانوایی توسط معاونت تجارت سازمان بازدید شده و همه مجهز به نازل هستند و  آمادگی کامل برای مقابله با شرایط بحرانی را دارند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان