اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1394 - 23:14   |   کد مطلب: 14971
مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: احتمال بهار زودرس در همدان و سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.
احتمال بهار زودرس در همدان و سرمازدگی محصولات کشاورزی‌ وجود دارد

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سیدمهرداد حسینی عصر امروز با بیان اینکه استان همدان شاهد تغییرات اقلیمی خاصی است، اظهار کرد: نظم و سوابق گذشته را باید از ذهن دور کنیم به طوری که بارش‌ها از فصل سرد به پاییز کشیده می‌شود و شدت، زمان و مکان آن در حال تغییر است.

 وی با بیان اینکه میزان بارش باران تا کنون در استان ما به صورت طبیعی بوده است، افزود: بارش‌ها در سال جاری زود شروع شده و حتماً این روند ادامه می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای استان همدان در پاییز یک درجه کاهش یافته و در زمستان یک درجه بیشتر از مقدار طبیعی شده است، تصریح کرد: از آنجا که اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی است ممکن است با بهار زودرس مواجه شویم، پس از آن دوباره احتمال برور سرما هست که باعث بروز آسیب به محصولات کشاورزی می‎شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز با بیان اینکه مصرف بنزین در سال جاری تا کنون مطابق با مصرف در سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: در مصرف نفت سفید با کاهش 9 درصدی مصرف به دلیل همه گیر شدن گاز شهری در استان بودیم.

صادق فریدی با اشاره به اینکه 98 درصد شهرها و روستاهای استان گازکشی شدند، گفت: مصرف نفت کوره نیز 53 درصد و در گاز مایع نیز 15 درصد کاهش مصرف داشتیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سی ان جی در سال جاری با مدت مشابه در سال گذشته نیز برابر است، اظهار کرد: با توجه به قرارگیری پارس جنوبی در شبکه، کشور به سمت مصرف گاز طبیعی تمایل دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با تأکید بر اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی سالیانه روند کاهشی دارد، افزود: به دنبال این هستیم شرکت پخش نفت تنها نفت‌گاز و بنزین توزیع کند.

وی با بیان اینکه تحویل سوخت مایع به صورت اعتباری در اختیار کارخانجات و واحدهای تولیدی بزرگ سیمان انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر میزان موجودی فرآورده‌های نفتی و فسیلی مراکز مناسب است.

فریدی تأکید کرد: جایگاه‌های مخصوصی نیز برای سوخت‌رسانی به خودروهای زائران در نظر گرفته شده به طوری که تاکنون خودروهایی از تهران، قم و کاشان در همدان سوخت‌رسانی شده‌اند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان