اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1394 - 11:25   |   کد مطلب: 15037
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: همزمان با سراسر كشور هفدهمين مانور سراسري زلزله محله محور در استان همدان به اجرا در آمد.
مانور محله محور زلزله با شعار"مدرسه ایمن –جامعه تاب آور" در همدان برگزار شد

به گزارش صبح الوند، مقصود شعبانی در حاشیه اجرای این مانور اظهار داشت: به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان وایجاد آمادگی برای واکنش در مرحله قبل از بحران ،حین بحران وبعد از بحران مانور زلزله در دبیرستان دخترانه نور دانش با شعار (( مدرسه ایمن –جامعه تاب آور)) به اجرا در آمد.

وی با اشاره به برگزاری مانور مذکور در شهرستانهای سراسر استان گفت: مانور زلزله هر سال با مشارکت سازمانها وارگانهای عضو کارگروه امداد ونجات استان از جمله جمعیت هلال احمر ، مدیریت بحران استان ، آموزش وپرورش ، سازمان دانش آموزی ،شهر داری ،نیروی انتظامی و… برگزار گردید.

شعبانی با اشاره به محله محور بودن مانور امسال اظهار کرد: مانور ایمنی در مدارس امسال متفاوت از سالهای گذشته به اجرا درآمد وآن هم این بود که اولیاء دانش آموزان همان محله نیز در برگزاری این مانور دانش آموزان را یاری می کردند.

وی با ثمر بخش خواندن مشارکت اولیاء دانش آموزان افزود: از چند روز قبل مربیان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با حضور در مدرسه فوق با دانش آموزان واولیاء آنها ارتباط برقرار نموده وبرای آنها کلاس های تئوری وعملی برگزار نمودند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت:  یادگیری وآگاهی بخشی دانش آموزان در زمان حوادث بسیار مثمر ثمر خواهد بود چون هر دانش آموز می تواند حداقل برای خود ودانش آموز همکلاسی خود موارد آموخته شده امدادی را به کار گیرد.که نهایتاَ منجر به کاهش تلفات وخسارات جانی ومالی آنها خواهد شد واز طرفی با انتقال این مباحث توسط دانش آموزان به داخل خانواده خود بسیار تاثیر گزار است ، همانگونه که در اخبار گذشته اعلام شد دانش آموز تیم دادرس همدانی توانسته بود با به کاربستن آموخته های امدادی خود خواهر کوچک خود را از خفگی نجات دهد .

وی در پایان ضمن تشکر از حضور مقامات ومسئولین استانی وشهرستانی ، ادارات آموزش وپرورش ، جمعیت هلال احمر ،مدیریت بحران استانداری وشهرداری در خصوص اهمیت موضوع ایراد سخنرانی نمودند ودانش آموزان دراین مانور در گروه های سبز ، سفید وقرمزمسئولیت اجرای مانور را در مدرسه بعهده گرفتند وطبق وظایف از پیش تعیین شده به اطلاع رسانی ومشارکت مردمی ومدیریت مدرسه به عنوان مرکز مدیریت بحران در محله واطفای حریق ورسیدگی به مصدومان پر داختند.

گزارشگر: شعبانی

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان