اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آذر 1394 - 14:32   |   کد مطلب: 15055
رئيس پليس راهور استان همدان از آماده باش 100 درصدي پليس راهور استان همدان جهت اجراي مراسمات عزاداري روز اربعين و استقبال از زائران اربعين حسيني خبر داد.
آمادگي پليس راهور استان همدان در استقبال از زائران اربعين حسيني

به گزارش صبح الوند، سرهنگ حسين طلائي اظهار داشت: استان همدان يكي از مسيرهاي اصلي عبور زائران حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در اربعين به حساب مي آيد و هر چند در جهت اعزام عزاداران عزيز به سمت مناطق مرزي برنامه ريزي هاي لازم صورت پذيرفته و بحمداله مشكل ترافيكي و تصادف قابل ملاحظه اي در خصوص اعزام زائران در مسير رفت بوجود نيامده است و ليكن بازگشت زائران اربعين حسيني از لحاظ ترافيكي داراي اهميت خاصي است.

وي در خصوص علت اهميت بازگشت زائران اربعين از لحاظ ترافيكي گفت: اين عزيزان غالبا چندين روز بصورت پياده در مسير كربلاي معلي در حركت بوده و قطعا خستگي در رفتار آنان تاثير خواهد گذاشت و همچنين مي تواند به برگشت گروهي اكثر زائران امام حسين (ع) اشاره كرد كه از روز اربعين آغاز خواهد شد و قطعا حجم ترافيك مسيرهاي برگشت بر خلاف مسير رفت كه بصورت پراكنده بود به شدت افزايش خواهد يافت.

طلایی از اجراي طرح ويژه ترافيكي در شهرهاي استان نيز خبر داد و اظهار کرد: در هسته مركز شهر همدان از ساعت 9 صبح تا پايان زمان عبور هيات هاي عزاداري، ممنوعيت تردد وسايل نقليه شخصي و عمومي به اجرا در خواهد آمد و در ساير معابر درونشهري نيز به محض ورود دستجات عزاداري محدوديت هاي ترافيكي اجرايي خواهد شد.

وي افزود: به همين دليل پرسنل پليس راهور استان همدان جدا از وظيفه سازماني و نظامي خود، خدمت به زائران ابا عبدالله الحسين را كه با بدنهاي پوشيده از گرد و خاك تربت پاك كربلا معلي به وطن خود باز مي گردند را افتخار دانسته و بصورت شبانه روزي با برنامه ريزي هاي لازم در سطح معابر شهري بويژه مسيرهاي ورودي و خروجي شهرهاي استان حضور خواهند يافت.

رئيس پليس راهور استان همدان گفت: بدليل افزايش حجم تردد در جاده هاي استان نيز تيم هاي كمكي پليس راهور به پليس راه اعزام و پوشش ترافيكي برخي از معابر برونشهري نيز توسط عوامل راهور صورت خواهد پذيرفت.

وی از هم استاني هاي عزيز كه داراي زائر در مسير كربلا مي باشند خواست در صورت تماس با آنان ، در خصوص رعايت قوانين و مقررات رانندگي ، پرهيز از رانندگي در حالت خستگي و خواب آلودگي ، پرهيز از عجله و شتاب تذكرات لازم را به آنان بدهند تا انشااله در مسير برگشت نيز شاهد حوادث تلخ ترافيكي نباشيم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان