اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آذر 1394 - 14:52   |   کد مطلب: 15056
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان همدان در خصوص ماهيت جعلي و کلاهبرداري برخي تبليغات استخدامي در اينترنت و شبکه هاي اجتماعي هشدار داد.
هشدار پلیس فتا در مورد تبليغات استخدامي در شبکه هاي اجتماعي

به گزارش صبح الوند به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ "اکبر اميني" گفت: اخيراً تبليغاتي در يکي از شبکه هاي اجتماعي مبني بر استخدام از سراسر ايران توسط يک شرکت هولدينگ بزرگ و معتبر از تمامي مقاطع تحصيلي به صورت دائمي و پاره وقت براي هموطنان ارسال مي شود. اين تبليغات حتي عنوان مي دارد که امکان فعاليت در منزل براي برخي از رديف هاي شغلي وجود دارد.

وي افزود: بحث اشتغال افراد به خصوص قشر جوان يکي از معضلات فعلي جامعه است که بسياري از خانواده ها با آن گريبان گير هستند. اين مسئله مستمسک برخي از اشخاص سود جو گشته تا از افراد جوياي کار کلاهبرداري نمايند. در اين بين شبکه هاي اجتماعي به علت ضريب نفوذ بالا در ميان آحاد جامعه و همچنين ناشناس ماندن افراد بستري مناسب براي اين گونه کلاهبرداري ها مي باشد.

اين مقام انتظامي ادامه داد: محدوديت ظرفيت و تاريخ استخدام ترفندي است که کلاهبرداران براي مراجعه اشخاص به لينک مشخص شده به کار مي گيرند. در پاره اي از اوقات اين شماره ها مربوط به داخل کشور نيست و از شماره هاي خارج کشور مثل کشورهاي آسياي شرقي استفاده مي شود. پس از کليک بر روي لينک اعلام شده شما به صفحه ديگري هدايت مي شويد که در آنجا بايد فرمي مربوط به اطلاعات شخصي خود را پر نماييد.

بعد از گذشت يک روز با استفاده از اطلاعاتي که خود شما در اختيار کلاهبرداران قرار داده ايد، پيغامي با مشخصات شخصي خود دريافت مي کنيد با اين مضمون «اطلاعات شما با موفقيت ثبت شده است لطفا جهت تعيين زمان مصاحبه به لينک مربوطه مراجعه نماييد». هنگامي که براي تعيين وقت مصاحبه به آدرس مشخص مراجعه مي کنيد از شما براي تعيين وقت، درخواست پرداخت مبلغ مشخصي مي نمايند. البته اين مبلغ به صورت باز بر روي صفحه مورد نظر قرار دارد و کاربران مي توانند مبالغ بيشتر يا کمتري پرداخت نمايند.

 

 

اين مقام انتظامي اظهار داشت: آنچه که بايد بدان توجه داشت اين است که هيچ دليلي وجود ندارد که يک شرکت هولدينگ معتبر، شرايط استخدام خود را به صورت غير شفاف و از طريق شبکه هاي اجتماعي بيان نمايد و دليل ديگر اينکه اين شرکت به اصطلاح معتبر، هيچ گونه شماره تماس و نشاني براي مراجعه حضوري يا برقراري ارتباط تلفني معرفي نمي کند. البته در بررسي هاي مربوط به اطلاعات شخصي ثبت شده صفحات اينترنتي موجود هيچ گونه رد پايي از اين افراد نمي توان به دست آورد.

سرهنگ اميني به شهروندان توصيه کرد: براي انجام امور مربوط به اشتغال تنها به تبليغاتي که در مراجع و رسانه هاي رسمي صورت مي پذيرد توجه نموده و در هنگام پرداخت وجه و افشاء کردن اطلاعات شخصي بسيار محتاطانه عمل نمايند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان