اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آذر 1394 - 11:11   |   کد مطلب: 15075
همزمان با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اجتماع بزرگ عزاداران اربعین، در زیر بارش شدید رحمت الهی در دارالمومنین همدان برگزار شد.
اجتماع بزرگ اربعین مردم همدان در زیر بارش شدید رحمت الهی برگزار شد

به گزارش صبح الوند، آیین متمرکزعزاداری و تجمع بزرگ اربعین حسینی در زیر بارش رحمت الهی با حضور خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه در میدان حضرت امام خمینی(ره) و خیابانهای اطراف آن برگزار شد.

از نخستین ساعات صبح امروز، همزمان با سراسر کشور شش خیابان اصلی همدان منتهی به میدان امام (ره)، مملو از دستجات زنجیرزنی و سینه زنی هیات های عزاداری شد تا اوج ارادت، بندگی و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز دارند. 

در این آیین، هزاران نفر از مردم عزادار دارالمومنین همدان در قالب هیات های مذهبی با حضور در دسته جات سینه زنی و زنجیز زنی مذهبی در اندوه چهلمین روز شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند و در اندوه مصیبت وارد شده بر اهل بیت اشک ماتم ریختند. 

در آغاز این تجمع بزرگ، هیات های مختلف همدان با مرثیه خوانی و زنجیر زنی از شش خیابان اصلی شهر همدان وارد میدان امام (ره) شدند و سپس سینه زنی، زنجیرزنی و همنوایی سینه زنان اجرا شد. 

در این تجمع بزرگ که با مداحی مداحان اهل بیت(ع) همراه بود حاضران با ندای یا حسین(ع) با ام المصائب حضرت زینب(س) همنوا شدند. 

در این تجمع بزرگ مداحان اهل بیت با ذکر مصائبی که حضرت سیدالشهدا (ع) متحمل آن شد مرثیه سرایی کردند و شاعران دوستدار اهل بیت نیز در حضور مردم ولایتمدار همدان به قرائت شعر پرداختند.

جمعی از مردم متدین و عزادار همدان هم در حاشیه این مراسم معنوی با پخش نذورات از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

حضور جوانان، نوجوانان و کودکانی که در کنار بزرگترها رخت سیاه برتن داشتند و با حضور در جمع مشتاقان اهل ‎بیت (ع) به عزاداری مشغول بودند، از جلوه های این آیین بود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان