اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آذر 1394 - 12:39   |   کد مطلب: 15087
دبیر ستاد اربعین بسیج همدان گفت: به یاد همه شهدای مدافع حرم به ویژه سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی، چندین موکب پذیرایی از زوار اربعین در راه بازگشت از کربلا در ورودی و خروجی های شهر دارالمومنین همدان برپا شده است.
برپايی موكب های شهدای مدافع حرم ویژه بازگشت زوار اربعين در همدان

به گزارش صبح الوند،صادق نظری در گفتگو با خبرنگار ما، با گرامی داشت یاد شهدای مدافع حرم و تسلیت ایام اربعین حسینی، از برپایی موکب های پذیرایی از زوار عتبات عالیات در ایام اربعین تا پایان ماه صفر در شهر دارالمومنین همدان که در مسیر بازگشت این زوار قرار دارد، خبر داد. 

وی گفت: شش موکب پذیرایی از زوار به نام شهیدان همدانی، فانوسی، کرمی و صانعی که همگی از شهدای مدافع حرم دارالمجاهدین همدان هستند، در محورهای کرمانشاه - همدان، همدان - تهران، همدان - قزوین و همدان - اراک برپا شده است.

نظری اظهار کرد: دو موکب در ورودی همدان از سمت کرمانشاه در میدان کربلا، یک موکب در خروجی شهر به سمت اراک در میدان امام حسن مجتبی (ع)، دو موکب در خروجی شهر همدان به سمت تهران و قزوین در میدان سردار شهید همدانی و جورقان و دو موکب هم در کمربندی آیت الله نجفی در حال خدمات رسانی به زوار امام حسین (ع) هستند.

وی درباره آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از زوار اربعین افزود: با توجه به جلساتی که در ستاد اربعین سپاه ناحیه همدان و همچنین جلساتی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شده، تمام تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد اربعین بسیج همدان گفت: شهر همدان به عنوان یکی از شهرهای اصلی کشور در مسیر تردد زوار اربعین قرار گرفته و پیش بینی می شود بیش از 50 درصد از زوار که از عراق خارج می شوند از همدان عبور کنند.

وی اظهار کرد: همه شرایط را برای پذیرایی و اسکان از این زوار عزیز آماده کرده ایم.

نظری افزود: در طول چند روز اخیر به طور میانگین روزانه بیش از 20 هزار نفر از زوار اربعین در موکب‌های شهر همدان با سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام و ... پذیرایی شده اند.

وی گفت: همچنین در همدان چندین مسجد و سالن های 9 دی و سوله های صالحین مربوط به سپاه و بسیج تجهیز شده که بتواند در مواقع اضطراری به عنوان محل اسکان در اختیار زوار اربعین قرار داده شوند.

دبیر ستاد اربعین بسیج همدان اظهار کرد: هزينه‌هاي برپايي اين موكب ها بيشتر از محل كمك‌هاي مردمی بخصوص کمک های نقدی و غیر نقدی بسیجیان شهر همدان تأمين می شود.

وی در پایان از همکاری خوب فرمانداری همدان، فرماندهی انتظامی همدان، شهرداری و شورای شهر همدان، هلال احمر، سازمان صنعت معدن و تجارت همدان، اتاق اصناف و همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان همدان که در برپایی این موکب ها کمک کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان