اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1394 - 21:40   |   کد مطلب: 15309
سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور گرانی سه فرآورده لبنی پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر تا سقف ۶ درصد را از تاریخ اول دی ماه صادر کرد
لبنیات برای دومین بار در 9 ماه گذشته بازهم گران شد/"شیر افسار گسیخته" همچنان می تازد

به گزارش صبح الوند، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور گرانی سه فرآورده لبنی پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر تا سقف ۶ درصد را از تاریخ اول دی ماه صادر کرد.

 

افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی در حالی رخ می‌دهد که  با افزایش چند باره قیمت آن در سال اخیر باعث کم شدن سرانه مصرف شیر کشور در خانواده ها می شود همچنین  طبق آمار، سرانه مصرف شیر در خانواده ها حدود 85 کیلوگرم و تقریبا نصف سرانه جهانی است.

 

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی پاستوریزه ایران در گفتگویی با اعلام اینکه هنوز مجوز گرانی لبنیات از سوی سازمان حمایت به دست ما نرسیده است گفت: هرگونه افزایش قیمتی در محصولات لبنی در حال حاضر ریشه این صنعت را می خشکاند.

 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها مشکلات اتحادیه ها را درمان نمی‌کند گفت: با توجه به مشکلات اتحادیه ها، این راه‌کار درستی نیست. دولت باید قدرت خرید مردم را تقویت و افزایش تقاضا ایجاد کند.

 

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی پاستوریزه ایران بیان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود سرانه مصرف شیر به حدود 160 لیتر افزایش یابد در حالی که این مهم اتفاق نیفتاد و این موضوع صدمات جبران ناپذیری به سلامت مردم وارد می‌کند.

 

کارشناسان بر این عقیده هستند که مصرف شیر در ایران یک‌ سوم سرانه جهانی است، 90درصد ایرانیان با کمبود کلسیم و 80درصد آنها با کمبود ویتامین D به‌عنوان عامل جذب حداکثری کلسیم روبه‌رو هستند. درحال حاضر که قیمت لبنیات افزایش یافته است پیش‌بینی می‌شود که فروش لبنیات کاهش یابد.

 

در 9ماه گذشته امسال این دومین بار است که  قیمت لبنیات در بازار افزایش پیدا می کند و به نظر می‌رسد که دولت باید فکری برای این افزایش قیمت ها داشته باشد که مصرف کننده در این بین متضرر نشود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان