اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آذر 1394 - 11:05   |   کد مطلب: 15318
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: همشهریان مراقب کلاهبرداري تبليغاتي در شبکه هاي اجتماعي باشند.
فریب پیامک های تبليغاتي در شبکه هاي اجتماعي را نخورید

به گزارش صبح الوند، سرهنگ اکبر اميني در خصوص نحوه اين گونه کلاهبرداري ها، اظهار داشت: اخيراً در شبکه هاي اجتماعي پيامي براي مخاطبان ارسال مي شود مبني بر اينکه شماره تلفن شما انتخاب شده است و شما برنده جوايز ارزنده زير شده ايد:

يک عدد مرسدس بنز به ارزش ... يک عدد گردن بند الماس به ارزش ... بعد از اين شروع وسوسه انگيز و در اختيار گذاشتن کد رهگيري از مخاطب در خواست مي شود که با شما تلفني که در متن پيام درج شده است براي دريافت جايزه خود تماس بگيرند. در ادامه براي تحريک هر چه بيشتر اخطار داده مي شود که اگر تا 24 ساعت آينده تماس نگيريد جايزه شما به شخص ديگري منتقل مي شود.

وی گفت: در واقع اين تبليغات مربوط به شبکه هاي ماهواره اي خارج از کشور است که براي فريب و کلاهبرداري از هموطنان شماره هايي را در اختيار آنها قرار مي دهند. وقتي شخص با اين شماره ها تماس مي گيرد اپراتور با هيجان خاصي شروع به معرفي جوايز و چگونگي نحوه شرکت در اين بخت آزمايي مي کند و هزينه هاي اين تماس به حساب هموطنان اضافه مي شود.

امینی اظهار کرد: با قراردادي که بين شرکت مخابراتي ارائه دهنده اين گونه خدمات و شبکه هاي ماهواره اي منعقد شده است سود حاصل از اين تماس ها بين شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتي و شبکه هاي ماهواره اي تقسيم مي شود. اينگونه شرکت ها خارجي هستند و دسترسي به آنها براي شاکيان مقدور نيست.

وی افزود: براي جلوگيري از اين کلاهبرداري ها، هموطنان به هيچ وجه نبايد فريب اينگونه تبليغات اغوا کننده و فريبنده را بخورند و در دامي که اينگونه شيادان براي آنها تدارک ديده اند گرفتار شوند. و ديگر اينکه فضاي مجازي به خصوص شبکه هاي اجتماعي مکان مناسبي براي اعتماد به افراد ناشناس و تبليغات ناشناس نيست.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان