اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1394 - 15:02   |   کد مطلب: 15467
عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به اینکه هم اکنون رکود در اقتصاد کشورمان وجود دارد، گفت: بانک ها نقش مهمی در ایجاد فضای رونق اقتصادی دارند از این رو کارکرد نظام بانکداری در کشور باید اصلاح شود تا اوضاع اقتصادی کشور بهبود یابد.
اقتصاد کشور با رکود مواجه است/ کارکرد نظام بانکداری در کشور باید اصلاح شود

به گزارش صبح الوند، حسین راغفر، اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه هم اکنون رکود در اقتصاد کشورمان وجود دارد، گفت: فرصت های محدود برای سرمایه گذاری یکی از دلایل وجود رکود اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه انتظار مردم در سال های گذشته مبتنی بر بازگشت سرمایه ها در بازار بورس بوده است که این امر محقق نشد، اظهار کرد: به همین جهت برخی از مردم سرمایه هی خود را در معطل نگه داشته اند و به همین جهت نقدینگی در کشور افزایش داشته است.

 

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه در حال حاضر چشم انداز روشنی در مقابل اقتصاد کشور قرار ندارد، افزود: سرمایه های سرگردان و نقدینگی های موجود در جامعه باید به سمت تولید مولد حرکت کند تا شاهد رونق اقتصادی شویم.

 

راغفر ضمن اشاره به اینکه بانک ها نقش مهمی در ایجاد فضایی برای رونق اقتصادی دارند، تصریح کرد: باید گفت که در سالهای گذشته بانک ها از کارکرد خود فاصله گرفته اند وبه فعالیت های دلالی و سفته بازی مشغول شده اند.

 

وی با اشاره به مطلب بالا، ادامه داد: این اقدام بانک ها موجب شده تا رشد اقتصادی با کاهش روبرو شود.

 

این اقتصاددان با بیان اینکه کارکرد نظام بانکداری در کشور باید اصلاح شود تا اوضاع اقتصادی کشور بهبود یابد، خاطرنشان کرد: بانک ها به صنایع کوچک تسهیلات مناسبی ارائه نمی کنند لذا این صنایع با مشکل روبرو شده و ار عرصه فعالیت اقتصادی خارج می شوند و در نتیجه باکاهش رشد اقتصادی روبرو می شویم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان