اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. دى 1394 - 11:13   |   کد مطلب: 15798
دو شناور آمریکایی که عصر دیروز به صورت غیر قانونی وارد آب های ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند توسط نیروهای مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند،این خبر در رسانه های جهان بازتاب های مختلفی را به همراه داشته است.
بازتاب گسترده خبر توقیف قایق های آمریکایی در رسانه های بین المللی+تصاویر

به گزارش صبح الوند، دو شناور آمریکایی که عصر دیروز به صورت غیر قانونی وارد آب های ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند توسط نیروهای مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند،این دو شناور که 2 کیلومتر وارد آب های کشورمان شده بودند مجهز به سلاح های نیمه سنگین نیز بوده اند.

نیروهای آمریکایی بازداشت شده 9 نفر مرد و یک زن هستند،طبق اعلام رسمی روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در ساعت 16:30 سه شنبه مورخ 94/10/22 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

در پی دستگیری نظامیان آمریکایی بسیاری از رسانه های جهان بلافاصله در اخبار فوری به این موضوع واکنش نشان داده و با انتشار مفاد آن به گمانه زنی های خود پرداخته اند.

شبکه تلویزیونی بی بی سی با قطع اخبار خود اعلام کرد که نیروهای آمریکایی بلافاصله آزاد خواهند شد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز از آزادی نیروهای آمریکایی در بامداد امروز خبر داده بود.

شبکه فرانس 24 نیز در خبر فوری خود اعلام کرده که این قایق آمریکایی از کویت به سمت بحرین در حال حرکت بوده که با نزدیک شدن به جزیره فارسی توسط نیروهای دریایی سپاه دستگیر شدند.

فرانس 24 در ادامه به انتشار اخبار سایت های آمریکایی و فارسی در این خصوص پرداخته و از تماس های تلفنی وزرای خارجی دو کشور سخن گفته است.

این در حالی است که جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا هنگام ورود به سالن محل سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اطمینان دارد موضوع نظامی‌های بازداشت‌شده آمریکایی، پایانی خوش خواهد داشت. 

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سال های اخیر نشان داده است که اجازه حضور هیچ متجاوزی را درآب های جمهوری اسلامی ایران نمی دهد.

منبع: قم فردا

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان