اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. بهمن 1396 - 12:09   |   کد مطلب: 28543
جانشین فرمانده سپاه همدان در "قرارگاه پیشرفت و آبادانی" گفت: ۶۱ پروژه عمرانی در ۸۰ روستای محروم همدان اجرایی می‌شود.
پروژه سپاه همدان

به گزارش صبح الوند، علی قره‌باغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی منحصر به اجرای پروژه‌های عمرانی نبوده و در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کند.

وی بابیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در تلاش است بستر زندگی سالم در روستاهای مورد هدف خود را ایجاد کند افزود: در این قرارگاه 80 روستا در قالب 3 دهستان به استان همدان معرفی‌شده‌اند که باید برنامه‌هایی در بخش‌های فرهنگی، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت و غیره در این مکان‌ها اجرا شود.

 جانشین فرمانده سپاه همدان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی همدان با تأکید بر اجرای برنامه‌ها با محوریت فرهنگ "مسجد محله "عنوان کرد: ما در بخش اشتغال نیز پروژه‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنیم چراکه ازجمله دغدغه‌های جامعه روستایی، معیشت است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی باهدف ایجاد زیرساخت‌ در روستاها اجرایی می‌شوند ابراز کرد: در عرصه فرهنگ نیز برنامه‌ها با محوریت روحانی روستا تحت عنوان "امام روستا" اجرایی می‌شوند.

قره‌باغی افزود: در حال حاضر ما به شکل اقماری در 15 روستا طلاب جوانی را مستقر کرده‌ایم که هر یک سه تا چهار روستای دیگر را نیز پوشش می‌دهند و هسته اصلی گروه‌های "جهادی روستایی" به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی و تغذیه سالم، 300 نفر با عنوان "سفیران سلامت" در حال آموزش و خدمت‌رسانی به مردم این مناطق هستند.

جانشین فرمانده سپاه همدان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اشاره به فعالیت بسیج جامعه پزشکی استان در مناطق مورد هدف این قرارگاه گفت: در بخش عمران 61 پروژه در 80 روستای محروم استان با همکاری استانداری و نهادهای مرتبط در حال اجراست و قرار است بخشی از هزینه‌های این پروژه‌ها توسط این دستگاه‌ها تأمین شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر برای این تعداد پروژه 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این میزان 2 میلیارد و 300 میلیون تومان آن توسط سپاه و 2 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز توسط استان تأمین می‌شود.

قره‌باغی اظهار داشت: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی ما به دنبال مشارکت مردم در امور و درنهایت واگذاری کارها به آن‌ها هستیم به‌گونه‌ای که پس از خروج ما از این مناطق روستاها باهمت و مشارکت خود اهالی پایدار و فعال باقی بمانند.

وی با دعوت از خیرانی که مایل به مشارکت در این امر خیر هستند افزود: در حال حاضر قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور برای استان همدان 80 روستا در قالب سه دهستان محروم را مشخص کرده است که شامل دهستان خزل شرقی نهاوند، پیش‌خور فامنین و مهربان علیا کبودرآهنگ می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه همدان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان ابراز کرد: در حال حاضر بسترهای مناسب برای مشارکت خیران در پروژه‌های ذکرشده مهیا است و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به سپاه استان از جزییات کار و نحوه مشارکت در آن‌ها مطلع شوند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی 13 پروژه آغازشده است عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور درراستای سخنان رهبر معظم انقلاب درباره لزوم آبادانی روستاها طرح "هزار نقطه آباد" را پیشنهاد داده که بر اساس آن 128  دهستان در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 3 دهستان متعلق به استان همدان است.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان