اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. دى 1394 - 9:29   |   کد مطلب: 15890
فضای مجازی این روزها مانند جارچی عمل کرده و در آن تبادل اطلاعات صورت میگیرد و این نامه نیز در اینستاگرام مقام معظم رهبری به اشتراک گذاشته شد و بسیاری از مردم سخنان مقام معظم رهبری را تحلیل کرده و با کامنت گذاشتن نظرات خود را در این باره بیان کردند.
تحلیل‌های مردمی از پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رییس‌جمهور درباره سرانجام مذاکرات هسته‌ای

به گزارش صبح الوند،  زنان خبر گزارش می دهد؛ این روزها بحث به فرجام رسیدن برجام داغ است و رفع تحریم توهم ارزانی را در ذهن ها تداعی می کند و دولتی ها نیز با برگزاری جشن و تبریک گفتن‌های طول دراز از کلید بندگی و رفع تحریم ها تنور را داغ تر می کنند.

رئیس جمهوری در تاریخ 28 دی94 پس از اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، در نامه‌ای به محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تشریح دستاوردهای یازده گانه ایران اسلامی در حوزه‌های هسته‌ای، سیاسی، حقوقی و اقتصادی، تصریح کرد: این دستاورد‌ها با پایمردی و استقامت دوازده ساله مردم استوار ایران در مقابل تمامی تهدید‌ها و تحریم‌ها و تحت رهبری داهیانه و شجاعانه آن رهبر فرزانه، محقق شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه‌ی آقای روحانی رئیس‌جمهور درخصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و عقب‌نشینی طرف‌های مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوشش‌های همه‌ی دست‌اندرکاران مذاکرات، بر پنج نکته‌ی مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوریبا سلام و تحیت،
خرسندی خود را از اینکه مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌ئی در پیشبرد این صنعت مهم و کوشش خستگی‌ناپذیر مذاکره‌کنندگان، سرانجام طرف‌های مقابل را که برخی از آنان به دشمنی با ملت ایران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشینی و رفع بخشی از آن تحریم‌های زورگویانه کرد، ابراز می‌دارم و از جنابعالی و هیئت مذاکره و شخص وزیر محترم و همه‌ی دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. عجالتاً نظر جنابعالی را معطوف می‌دارم به اینکه:

اولاً: مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌طور کامل انجام دهد. اظهارات برخی از سیاستمداران آمریکائی در این دو سه روز کاملاً موجب بدگمانی است.
ثانیاً: به همه‌ی مسئولان دولتی تذکر داده شود که حلّ مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ی بخش‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم‌ها به تنهائی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.
ثالثاً: در تبلیغات توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هائی که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌کنند.
رابعاً: همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استکبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است. این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.
خامساً: بار دیگر تأکید می‌کنم که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه آمریکا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.

موفقیت جنابعالی و دیگر مسئولان کشور را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۹ دی ۹۴

فضای مجازی این روزها مانند جارچی عمل کرده و در آن تبادل اطلاعات صورت میگیرد و این نامه نیز در اینستاگرام مقام معظم رهبری به اشتراک گذاشته شد و بسیاری از مردم سخنان مقام معظم رهبری را تحلیل کرده و با کامنت گذاشتن نظرات خود را در این باره بیان کردند که در ادامه زنان خبر تعدادی از کامنت ها را که تحلیل مردمی از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است را جمع آوری کرده است.

 saheb_zaman_mahdi نوشت: وقتی بیست و دو بهمن با وجود تمام تحریم هایی ک از بعد انقلاب تا حالا گذاشته شده میریزن تو خیابون و شعار میدن باید بکم بله....مردم ما خدا رو شکر هیچوقت زیر بار آسایش در سایه ی حقارت و ذلت نرفتن و نخواهند رفت ان شا الله

ha_milish نوشت: زنده باد رهبر عزیزم زنده باد ایرانم زنده باد روحانی زنده باد دکتر ظریف فقط امیدوارم پرچم ایران رو اون بالا بالا ها ببینم همین یاشاسین ایرانم

 

iman68irani نوشت: والله بهای سنگینی رو بخاطر این برجام دادیم.ولی بنظرم من این تحریم ها مارو قوی میکرد .همیشه ادم تو محدودیت ها ستاره میشه.

adel.nasiri4 نوشت: اگه همه شبیه رهبر دلسوز ملت بودن از ته دل 'زندگی برای ملت خیلی اسون تراز این بود ولی متاسفانه دولت و نماینده های مردم بعد رای اوردن یادشون میره از کجا اومدنو با رای ما میان رو کار. این امنیتو اسایشی هم که هست از برکت جد رهبرمونه نه نماینده ها و اونایی که منتخب مردمن..

mderakhshaniنوشت: نوکرتم آقا...به قربان قلب نگرانت..قلب ایران

seyedsharif_hosseiniنوشت: احسنت ...با درایت و تسلط کامل

maryam.dashti2015 نوشت: اقاجان الهی به حق جدتون خداکمک کنه که شرمنده ی خون شهدا وخانواده ی محترم وداغدارشون نباشیم

khashayar_haghighi نوشت: درود بر رهبرم

khanoom__agha نوشت: باز خدا پدر مادر خاتمی رو بیامرزه!با همه ملعونیش این بلا رو سرمون نیاورد!!!!

honey.msy نوشت: مثل همیشه کاملا هوشمندانه و با بصیرت به جریانات نگآه کردین، باعث افتخار برای ایران و ملتش هستین، ان شاءا... دولت این حرفا و دلسوزی ها رو جدی میگیره و بهشون عمل میکنه

a.tehran.1373 نوشت: هههه مردم ما چقد ساده ان فکر میکنن توافق یعنی همه چی آمریکا بعد یه مدت میزنه زیر قولش ولی ما اگه بخوایم دوباره بیست درصد شیم چند سال طول میکشه ،روحانی یه دروغگو بیشترنیست.

reihan.queen20 نوشت: کاش دهن این مخالفای برجام که به ظاهر طرفدار انقلاب و رهبرن بسته شه با این نامه ان شاالله

razyfaza نوشت: فدای تدبیر و درایتتون آقا جانم... خدا سایه شما رو بالا سر ما حفظ کنه... امیدوارم این مسؤلین آدم شن تو روتون هی نگن چشم چشم بعد برن هرکاری دلشون خواست بکنن تا ما مجبور شیم هزینه های حتی سنگین تر هم بدیم

zandieh.najmeh نوشت: خدا حفظتون کنه برای ما،جای هیچ سوءاستفاده ای رو از حرفاشون باقی نذاشتن.

pedram.kosary نوشت: تو این شرایط پیش اومده به نظرم بهترین دوست ما امریکا و اتحادیه اروپاست...گذشته نشون داده همه کشورهایی که ادعای دوستی و برادری میکنن چه شکلی پشتمونو خالی میکنن...الا نم بهترین زمان برای ماست..سالیان سال اونا به خاطر منافعشون از ما استفاده میکردن..الان ما باید از اونا استفاده کنیم

poorya.mahmoodi91 نوشت: خدایا یعنی واقعا چه بهایی ممکنه سر این توافق پرداخت کنیم .....؟

baranbahari0067 نوشت: الان پول های بلوکه شده که چند برابر بودجه سالیانه ایران هست رو از آمریکا پس گرفتیم رئیس جمهور باید دقیق توضیح بده ک این پول کجا هزینه میشه

vahid_bb2244 نوشت: والله خدعه حماس و عمر البشیر سودان و سومالی و پاکستان و حتی عراق که رای داد به بیانیه عرب و تمام کسانی که به نوعی دوستان انقلاب بودند بیشتر از امریکا بود.ما ممنون ظریفیم که با منطق و مذاکره تونست پول تسلیحات رو بگیره بلکه چهار برابر اصل پول رو به عنوان سود دریافت کنه.زمان جلیلی هم مقاومت مردم بود اما ظریف بود که تونست از مقاومت مردم بهترین استفاده رو بکنه.خدا ظریف و روحانی رو برای این مردم حفظ کنه

mohsen.ghpourنوشت: دوستان در برجام کشورمون در فناوری هسته ای 10 سال به عقب برگشته راکتور اراک هم با بتن پر شده همه اورانیوم هامونم که از کشور خارج شده در عوض تحریم ها که نصفه و نیمه برداشته شده و وزیر محترم اقتصاد هم فرمودن اگه تحریم ها برداشته بشه مشکل اقتصاد حل نمیشه.خب به نظر شما نکته مثبت برجام کجاست.الانم که دارن تو بخش موشکی کشورو تحریم میکنن به نظر من برجام نه تنها برای مردم سودی نداشته بلکه باعث کند شدن سرعت پیشرفت علمی کشور هم شده.همونطوری که امام خمینی فرمودند امریکا شیطان بزرگ است. یعنی چی؟ یعنی امریکا عاشق چش و ابرو ما نیست که تحریم ها رو ورداره.اینا همش نقششه و نقششم خیلی پیچیده است.

mt.mahmoudian نوشت: کاش میفهمیدیم که واقعا راه حل مشکلات مردم اقتصاد مقاومتی است و به جای تلف کردن وقت دولت و مردم پای میز مذاکرات واسه این برنامه ریزی میکردیم.

mohsen.ghpour نوشت:دوستان در برجام کشورمون در فناوری هسته ای ده سال به عقب برگشته راکتور اراک هم با بتن پر شده همه اورانیوم هامونم که از کشور خارج شده در عوض تحریم ها که نصفه و نیمه برداشته شده و وزیر محترم اقتصاد هم فرمودن اگه تحریم ها برداشته بشه مشکل اقتصاد حل نمیشه.خب به نظر شما نکته مثبت برجام کجاست.الانم که دارن تو بخش موشکی کشورو تحریم میکنن به نظر من برجام نه تنها برای مردم سودی نداشته بلکه باعث کند شدن سرعت پیشرفت علمی کشور هم شده.همونطوری که امام خمینی فرمودند امریکا شیطان بزرگ است. یعنی چی؟ یعنی امریکا عاشق چش و ابرو ما نیست که تحریم ها رو ورداره.اینا همش نقششه و نقششم خیلی پیچیده است.

و....

منبع: اینستاگرام مقام معظم رهبری به آدرس khamenei_ir

تعداد کامنت های گذاشته شده رو به افزایش است و این ها فقط گزیده ای از کامنت ها بودند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان