اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. بهمن 1394 - 10:52   |   کد مطلب: 15994
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تقویت معرفت دینی از جمله مهم ترین هدف ها و ماموریت‌ های کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
ماموریت اصلی کانون های مساجد، تقویت معرفت دینی است

به گزارش صبح الوند، فاضل عبادی در جلسه هماهنگی هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی (سرود) اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی جشنواره موسیقی سنتی نیز در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های اجتماعی انحطاط اخلاقی است، گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی  باعث ارتقاء اخلاق اسلامی، هم دلی، هم افزایی و ترویج ارزش های ناب دینی و اسلامی در قالب هنر در اسلام می شود.

عبادی با اشاره به اینکه  تقویت معرفت دینی جزء ماموریت کانون های مساجد است، اظهار کرد: دهه فجر بهترین ایام برای برگزاری جشنواره است تا در قالب هنر ارزش های دینی و اهداف و آرمان های امام راحل را در جامعه گسترش دهیم.

وی افزود: در مساجد با هزینه کم و منابع کم می توان کارهای بزرگی انجام دهیم که اثر بخشی و الگو پذیری بیشتری باشد.

 دبیر اجرایی هفتمین جشنواره آواها و نغمه های آسمانی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: برگزاری این قبیل جشنواره ها باعث ماندگاری هنر دینی و اسلامی در جامعه به ویژه در میان قشر جوان می شود.

هادی فیض منش گفت: ما با کمترین هزینه و اعتبار مالی قصد داریم جشنواره بزرگ کشوری با کیفیت و تاثیر گذاری بیشتر برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: ١٢ گروه سرود از استان های مختلف کشور در جشنواره حضور دارند و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان، اهداء شاخه گل به مزار شهدای، عیادت از بیماران سرطانی در بیمارستان بعثت همدان از برخی برنامه های جنبی جشنواره است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان