اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. بهمن 1394 - 21:31   |   کد مطلب: 16053
فرمانده سپاه انصار‌الحسین (ع) همدان گفت: رهبر معظم انقلاب از فتنه در پیش به «فتنه اکبر» که همان فتنه نفوذ است تعبیر کردند و آن را آتش زیر خاکستر دانستند.
بحث نفوذ «فتنه اکبر» دشمنان انقلاب است/ سپاه و بسیج اجازه تعرض به جایگاه رهبری را به کسی نمی‌دهد

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، سردار غلامعلی ابوحمزه در مجمع استانی سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) و در جمع فرهنگیان بسیجی، با اشاره به جریانات موجود جامعه اظهار کرد: جریانات کنونی به دو جریان انقلابی و سلطه‌پذیر با شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شود.

وی جریان فتنه و جریان غرب‌گرا را از شاخه‌های جریان سلطه‌پذیر برشمرد و افزود: استکبار در دو مقطع در سال‌های 78 و 88 فتنه خود را طراحی کرده و کلید زد.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) همدان ادامه داد: دشمنان در فتنه سال 78 بستر دانشگاه و  سال 88 بستر خواص بی‌بصیرت را محمل فتنه قرار دادند که با بیانات و روشنگری‌های مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه این فتنه‌ها شکست خورد.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 بحث تقلب، اختلاف نظر و آراء در میان نبود و دشمنان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر در ساختار نظام بودند.

سردار ابوحمزه یادآور شد: دشمنان در سال 88 با ایجاد شبهه و تردید در افکار و اذهان، زمینه و بستر فتنه را فراهم کردند که طی هشت ماه با روشنگری مقام معظم رهبری و حضور ده‌ها میلیونی مردم در 9 دی این توطئه شکست خورد.

وی با یادآوری اشارات مقام معظم رهبری در سال 88 به در پیش بودن فتنه بزرگ دیگر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از فتنه در پیش به «فتنه اکبر» تعبیر کردند و آن را آتش زیر خاکستر دانستند.

فرمانده سپاه استان همدان تصریح کرد: از مرداد ماه سال جاری رهبر معظم انقلاب بیش از 70 مورد در بیاناتشان بحث نفوذ را مطرح کردند و بر همگان مسجل شد که فتنه‌ای که سال 88 رهبری به آن اشاره کردند، فتنه نفوذ است و در دستور کار دشمنان داخل و خارج قرار دارد.

* ابعاد نفوذ یک بعدی نیست

وی با بیان اینکه ابعاد نفوذ فردی، فرهنگی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... است، گفت: ابعاد نفوذ یک بعدی نیست و دشمنان با الحاق و اتصال بین فتنه 78 و 88 با جریان غرب‌گرا به دنبال ایجاد فتنه‌ در انتخابات اسفند 94 هستند.

ابوحمزه ارکان نظام را محمل فتنه 94 برشمرد و ادامه داد: دشمنان به دنبال وارد کردن ارکان خود در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستند تا از طریق ارکان نظام اسلامی علیه نظام اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید سخنان مقام معظم رهبری برای اقشار مختلف تبیین شود، یادآور شد: 3 سخنرانی مقام معظم رهبری در 14 دی ماه در جمع ائمه جمعه، 19 دی ماه در جمع مردم قم و 30 دی ماه در جمع برگزار‌کنندگان انتخابات 94 به بحث نفوذ و راهکار‌های مقابله با آن به شکل شفاف اشاره شده و به همین دلیل سخنرانی‌های گذشته ایشان باید تبیین شود.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سال 78 در دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: در آن سخنرانی ایشان فرمودند که دشمنان به‌دنبال تخریب و تضعیف ماهیت نظام هستند ولو صورت نظام حفظ شود و در سال جاری نیز همین فرموده را تکرار کردند و فرمودند به دنبال این هدف هستند.

* مواضع نظام در قبال آمریکا و استکبار تغییر نکرده است

وی همچنین به خطبه دوم رهبر معظم انقلاب در عید فطر امسال اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ تغییری در مواضع جمهوری اسلامی در قبال آمریکا و استکبار ایجاد نشده است..

ابوحمزه یادآور شد: دشمنان در اسفند 94 به دنبال زدن ماهیت نظام از طریق ارکان قانونی نظام هستند، همان کاری که در مجلس ششم اتفاق افتاد و 127 تن از نمایندگان با تحصن خواستار مذاکره با آمریکا شدند و لوایح دو قلو و تغییر قانون اساسی را مطرح کردند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید مراقب باشند چراکه بحث نفوذ پیچیده است، تصریح کرد: تا زمانی که فتنه تبیین و کالبدشکافی نشود اثر دارد و می‌دانیم که از بدو انقلاب تاکنون همواره بحث نفوذ مطرح بوده اما جزء اولویت‌ها نبوده و امروز از اولویت دشمنان است.

* جریان سلطه به‌دنبال تغییر در ماهیت و محتوای نظام است

فرمانده سپاه استان همدان ادامه داد: جریان سلطه‌پذیر با تغییر در ماهیت و محتوای نظام برای دستیابی به اهداف خود تلاش می‌کند.

وی جریان انقلابی را شامل جریان اقتصادی، علمی و روحیه انقلابی دانست و اظهار کرد: در بحث اقتصادی جریان انقلابی، اقتصاد مقاومتی مطرح است و با توجه به سیاست‌های 24 گانه کلان ابلاغ شده مقام معظم رهبری در این خصوص نباید چشم به دست دشمنان داشته باشیم.

ابوحمزه افزود: برنامه‌ریزی و مدیریت و تحقق اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات مردم است و آنچه مشکلات کشور را حل می‌کند استحکام درونی نظام و محور آن با اقتصاد مقاومتی است.

* روحیه انقلابی مدیریت جهادی است

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) یادآور شد: روحیه انقلابی مدیریت جهادی است و از تک تک افراد انتظار می‌رود در جای جای استان روحیه انقلابی را با مدیریت جهادی ایجاد کنند.

وی به 6 ویژگی مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: علم، کار، تلاش، محاسبه با خدا، تدبیر و درایت از ویژگی‌های مدیریت جهادیست و همه می‌دانیم که مجلس‌ها، دولت‌ها و مسئولان می‌آیند و می‌روند و باید کار و تکلیف را به درستی انجام دهیم.

ابوحمزه پنج وظیفه در بحث نفوذ را مطرح کرد و گفت: با روشنگری و تبیین بیانات مقام معظم رهبری، حضور حداکثری در انتخابات، بیان معیار‌ها و ملاک‌های اصلح، درک نقش سپاه و بسیج و دعا برای ایستادگی در مقابل دشمنان و برگزاری انتخابات پویا و فعال، دشمن در طرح نفوذ موفق نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب فتنه 88 نکته مهم و اساسی و خط قرمز نظام است، بیان کرد: همه باید موضع خود را نسبت به فتنه 88 و فتنه‌گران به طور شفاف بیان کنند.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) همدان در بخش پرسش و پاسخ این جلسه، در پاسخ به سؤال یکی از حضار مبنی بر دشمنی‌های ترکیه و مسائل موجود گفت: دشمن اصلی ما آمریکاست و دشمنان می‌خواهند با ایجاد فضای دیگر و با پرداختن به ترکیه، عربستان، بحرین و امارات ما را از دشمن اصلی غافل کنند.

وی خواستار کمک فرهنگیان به جبهه مقاومت شد و تأکید کرد: کمک به جبهه مقاومت کار بزرگیست که فرهنگیان نیز می‌توانند در آن نقش داشته باشند.

ابوحمزه در پاسخ به سؤال دیگری با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج همواره همه دولت‌ها را در زمینه‌های مختلف یاری کرده، یادآور شد: تا زمانی که یک دولت گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد آن دولت را یاری می‌کنیم.

* فصل‌الخطاب نظام اسلامی ولایت مطلقه فقیه است

وی با اشاره به رویه سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری، نقد منصفانه، مطالبه‌گری و مراقبت از خطوط قرمز رویه ماست که این را بار‌ها به مسئولان استان گوشزد کرده‌ایم و فصل‌الخطاب نظام اسلامی را ولایت مطلقه فقیه می‌دانیم.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین (ع) همدان با تأکید بر این که همه چیز را از انقلاب و نظام داریم، ادامه داد: سپاه و بسیج به هیچ‌کس اجازه عبور از خطوط قرمز را نمی‌دهد و با کسی در این خصوص تعارف نداریم و نقد منصفانه نیز می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حرکات عربستان سعودی تصریح کرد: حرکات عربستان مخالف عرف بین‌الملل و شرایط منطقه است که دامن‌گیر خودشان نیز شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان