اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. بهمن 1394 - 9:07   |   کد مطلب: 16057
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد:
نوسازی و بهسازی 200 دستگاه تاکسی در همدان
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه تاکسیرانی همدان با صندوق کارآفرینی امید، نوسازی و بهسازی 200 دستگاه تاکسی در همدان انجام خواهد شد.
نوسازی و بهسازی 200 دستگاه تاکسی در همدان

به گزارش صبح الوند، محسن افروخته از اجرای تفاهم‌نامه با سازمان تاکسیرانی همدان خبر داد و اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت صندوق کارآفرینی امید حمایت از فعالیت‎های خرد و کوچک است که در بحث اشتغال و درآمدزایی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در راستای اهداف خود اقدام به ایجاد تفاهم‌نامه با دستگاه‎های اجرایی مختلف کرده است، گفت: شرایط صندوق، نحوه حمایت و کنترل فعالیت با دستگاه‎های اجرایی مربوطه در تفاهم‌نامه موجود تنظیم‌شده که ملاک عملکرد ما برای انجام کار است.

افروخته از اعطای تسهیلات به 200 تاکسی از ناوگان تاکسیرانی حمل و نقل درون‎شهری خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای ارتقای کیفیت خدمات شهری و ایجاد تثبیت اشتغال مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه همدان شهر گردشگری است ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل و بهسازی محیط شهری، اهمیتی دوچندان دارد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان با بیان اینکه صندوق با هماهنگی سازمان تاکسیرانی نسبت به اجرای کار اقدام خواهد کرد، گفت: این کار از چند ماه گذشته آغاز شده و مباحث فنی و حقوقی مربوطه توسط ستاد صندوق انجام شده است.

وی اظهار کرد: الزامات سازمان تاکسیرانی، اولویت‎ها و فرآیند کار مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و در نهایت امکان اجرای تفاهم‌نامه فراهم شده است.

افروخته با بیان اینکه متناسب با مفاد تفاهم‌نامه سازمان تاکسیرانی همدان افراد واجد شرایط را به صندوق معرفی می‎کند، افزود: نسبت به پرداخت تسهیلات به افراد مورد نظر، در قالب تفاهم‎نامه اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شیوه کار می‌تواند باب جدیدی باشد که در ادامه حجم بیشتری از حمایت‎ها را با سازمان تاکسیرانی داشته باشیم گفت: در صورت کسب موفقیت طرح در سایر شهرستان‎ها نیز پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان اظهار کرد:موضوع حمایت از حمل و نقل عمومی درون‌شهری در قالب تاکسیرانی با همکاری سازمان تاکسیرانی به عنوان یک فعالیت جدید از سوی صندوق استان مطرح شده و در سایر استان‎ها قرار است به صورت متمرکز و با هماهنگی صندوق کارآفرینی کشور پیگیری شود.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان نخستین استان و پیشرو در این کار مطرح می‎شود، افزود: اجرای این اقدام با هماهنگی و پیگیری شهردار، مدیر و متصدیان سازمان تاکسیرانی انجام شده است.

افروخته با بیان اینکه مراحل پرداخت وام و عملیات مالی توسط صندوق و شعبات آن در شهر همدان صورت می‎گیرد، گفت: عملیات اجرایی شامل ثبت‌ نام، از رده خارج شدن خودروهای فرسوده و جایگزینی خودروهای مورد تأیید شورای عالی، توسط سازمان تاکسیرانی همدان پیگیری می‎شود.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات 80 درصد قیمت خودرو است که تا سقف 25 میلیون تومان پرداخت می‎شود، خاطرنشان کرد: تسهیلات به صورت قرض‎الحسنه بوده و صرفاً کارمزد دریافت می‎کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان با بیان اینکه در صورت موفقیت‎آمیز بودن طرح تمدید و تکرار اجرای آن در سایر شهرستان‎ها در دستور کار است، گفت: عملیات اجرایی کار از جمله ثبت‌ نام افراد و نیز موضوعات مربوط به اعطای خودرو توسط ایران خودرو انجام شده و تا پایان سال عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به هدف صندوق در راستای حمایت از فعالیت‎های کوچک و نوپا، تصریح کرد:افرادی که توان مالی برای آغاز فعالیت و کسب درآمد و شغل ندارند مورد حمایت صندوق قرار خواهند گرفت.

افروخته ادامه داد: این حمایت‌ها در راستای ایجاد اشتغال می‌تواند در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و ایجاد کارگاه‌های کوچک به منظور پایداری مشاغل و کاهش مشکلات با دستگاه‎های ذی‌ربط مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در راستای این اقدام ضوابط فنی کار شناسایی و افراد واجد شرایط و ارائه مجوزهای اولیه مورد کنترل قرار می‌گیرد، گفت: بیشتر فعالیت‎ها در قالب تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مربوطه و دستگاه‌هایی که مجوز مربوطه را صادر می‌کنند، برقرار می‌شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان