اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. بهمن 1394 - 13:50   |   کد مطلب: 16159
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان:
كاهش 76 درصدي تخلفات تاكسي ها در همدان
رئيس كميسيون خدمات شهري و حمل و نقل و ترافيك و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان از كاهش 76 درصدي تخلفات تاكسي در همدان خبر داد.
كاهش 76 درصدي تخلفات تاكسي در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، كامران گردان در جلسه كميسيون خدمات شهري و حمل و نقل و ترافيك و محيط زيست شورا كه پيرامون بررسي موضوع اتاق فكر سازمان تاكسيراني تشكيل شد با بيان اين مطلب اظهار كرد: سال گذشته براي آموزش شهروندي بودجه جداگانه‌اي براي سازمان‌هاي زير مجموعه شهرداري در نظر گرفته شد.

 

گردان اضافه كرد: به منظور شناسايي و رفع مشكلات رانندگان تاكسي در سازمان تاكسيراني همدان، اتاق فكري با مشاركت اين جامعه هدف تشكيل مي‌شود تا در تصميم‌سازي از پيشنهادات و نظرات تاكسيرانان استفاده شود.

 

وي افزود: تعامل خوبي بين سازمان مديريت و نظارت تاكسيراني با تاكسيرانان ايجاد شده است و به همين منظور 76 درصد تخلفات تاكسيراني كاهش يافته كه اين عملكرد جاي قدرداني دارد.

 

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينكه هر چه قوانين سخت‌تر باشد رعايت قانون بيشتر است، گفت: اكنون نيز با افزايش نرخ جرايم رانندگي شاهد كاهش تخلفات در اين حوزه خواهيم بود.

 

كامران گردان با بيان اينكه دولت براي بيمه تاكسيرانان ورود پيدا كرده است، اضافه كرد: در اين راستا براي نوسازي ناوگان تاكسي اختصاص تسهيلات بانكي براي تاكسي‌داران در دست پيگيري است.

 

گردان با اشاره به ضرورت تشكيل اتاق فكر در سازمان تاكسيراني همدان بيان كرد: وظيفه اين اتاق فكر انتقال و رفع مشكلات رانندگان تاكسي است كه اين اتاق به عنوان يك اهرم مشاوره‌اي و مشورتي مي‌تواند كمك حال سازمان تاكسيراني باشد.

 

وي با تأكيد بر تدوين نقشه راه براي اتاق فكر تاكسيراني اظهار كرد: در حال حاضر اتاق فكر تشكيل شده اما منشور خاصي براي آن تعريف نشده است كه مي‌طلبد براساس نقشه راه مشخص طرح‌هاي اتاق عملياتي شود.

 

وي با بيان اينكه دليل و هدف تشكيل اتاق فكر بايد براي تاكسيرانان نيز بيان شود، افزود: اضافه شدن تعداد تاكسي‌ها سياست اشتباهي بود كه در گذشته اتفاق افتاده و اين امر باعث كاهش درآمد تاكسيرانان شده است.

 

يك عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز در خصوص تشكيل اتاق فكر در سازمان تاكسيراني همدان اظهار كرد: در اين اتاق فكر بايد از ظرفيت اساتيد دانشگاه، اتوبوسراني و پليس راهنمايي و رانندگي استفاده كرد و از نظرات اين مجموعه در تصميم‎سازي‌ها بهره گرفت.

 

محمدرضا الياسي با بيان اينكه در كشور ما تاكسي جور ضعيف بودن شبكه حمل و نقل درون‌شهري را مي‎كشد، افزود: با توجه به اينكه به حمل و نقل عمومي بايد به صورت شبكه‌اي نگاه كرد بر اين اساس به طور حتم تصميمات در مديريت بخش اتوبوسراني و تاكسيراني تأثير متقابلي مي‌گذارند.

 

اين عضو شوراي اسلامي شهر همدان گفت: رانندگان تاكسي بايد خواسته‌هاي صنفي خود را در قالب سازمان مردم نهاد و تعاوني دنبال كنند.

 

وي با اشاره به اينكه تعداد خودروهاي تاكسي بيش از ظرفيت شهر است، اضافه كرد: بسياري از تصميمات اتوبوسراني و تاكسيراني با هم تناقض دارد بر اين اساس بايد تصميمات حمل و نقل عمومي يكپارچه شود.

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر همدان هم با بيان اينكه تاكسيراني نيازمند تشكيل يك سازمان مردم‌نهاد يا تعاوني منسجم است، اظهار كرد: اتاق فكر در همه سازمان‌ها وجود دارد اما تفاوت اتاق فكر در مجموعه تاكسيراني با ديگر سازمان‌ها اين است كه اين اتاق يك سازمان مردم‌نهاد است.

 

مهرداد خورشيدوند با بيان اينكه اين اتاق فكر رابط بين مديريت و تاكسيران‌ها است، افزود: اگر اتاق فكر در حوزه اجرا وارد شود آسيب مي‌بيند.

 

وي با بيان اينكه از ظرفيت اتاق فكر تاكسيرانان همدان در حوزه تصميم‌سازي استفاده مي‌شود، گفت: در سازمان تاكسيراني همدان بايد يك سازمان مردم‎نهاد قوي تشكيل شود تا بتوان يك ارتباط دوسويه خوبي برقرار كرد.

 

وي با بيان اينكه هر يك از خطوط تاكسي در شهر همدان از مسؤولان خط برخوردار است، گفت: مسؤولان خط وظايفي همچون حضور و غياب، شناسايي رانندگان غايب و رفع بي‌نظمي‌ها را بر عهده دارند و در قبال انجام اين كارها، هزينه‌اي دريافت نمي‌كنند.

 

وي بيان كرد: مجموعه 5 هزار نفري تاكسيراني شهر همدان مي‎تواند با 3 هزار نفر عضو يك تعاوني تاكسيراني منسجم تشكيل دهد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان