اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1400 - 13:19   |   کد مطلب: 34902
نماینده ولی‌فقیه در استان در دیدار نوروزی اعضای شورا، شهردار و مدیران شهری توصیه کرد:
تأکید بر تکریم ارباب رجوع در مدیریت ‎شهری همدان
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان خطاب به مجموعه شورا و شهرداری همدان، تأکید کرد: تکریم ارباب رجوع ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که باید مورد توجه مدیریت‎شهری همدان قرار گیرد.
تأکید بر تکریم ارباب رجوع در مدیریت‎شهری همدان

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام حبیب‌ا... شعبانی در دیدار نوروزی اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهری بر نهایی ساختن برخی پروژه‌های شهری تأکید کرد و افزود: امسال باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا موانع پروژه‌های شهری رفع و بهره‌برداری شوند؛ هرچند برخی از این پروژه‌های بزرگ در سطح ملی تعریف می‌شوند و نیازمند تزریق بودجه‌های دولتی هستند که برای جذب این موارد باید پیگیری‌های جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه و رویکرد مناسب شهرداری همدان به حاشیه شهر قابل قبول بوده است و انصافاً در قضاوت باید رعایت کنیم که جای قدردانی دارد؛ اظهار کرد: توجه به حواشی شهر مناسب است؛ اما اگر با توجه به بودجه‎ریزی فعلی پیش برویم، منجر به تفاوت سطوح مختلف اجتماعی خواهد شد و به عدالت اجتماعی نزدیک نمی‌شویم که در این حوزه معتقدم مدیران باید در راستای قانون جسارت داشته باشند و تصمیم‌گیری‌های مناسبی را در راستای توسعه و آبادانی شهر مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: تصویب طرح جامع شهر همدان به‌زودی انجام خاهد شد که امیدواریم با تصویب این طرح، معضل مسکن حل شود؛ زیرا همدان، جزو شهرهای گران محسوب می‎شود که برای مردم سختی ایجاد می کند.

حجت‌الاسلام حبیب‌ا... شعبانی در پایان بیان کرد: در خصوص ساختارهای کلان و معماری با ضرورت اجتماعی مواجه هستیم؛ اما در حوزه سیما و منظر شهری، ترویج فرهنگ عمومی و شهری و فرهنگسازی در حوزه‌های مختلف، ضروری است.

* عسگریان: باید موانع خدمات‌رسانی به مردم در شهرداری به حداقل برسد

رئیس شورای شهر همدان در این نشست با اشاره به نامگذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری به‌نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، گفت: عملکرد مطلوبی را طی گذشت حدود 4 سال از فعالیت شورای پنجم با تلاش‌های شهردار و مجموعه مدیران شهری در سطح شهر شاهد بوده‌ایم.

سید مسعود عسگریان افزود: در 3 سال گذشته ۸۸ تا 100 درصد اعتبارات شهرداری همدان محقق شده است که نشان‌دهنده تلاش مجموعه مدیریت‌شهری و همچنین همدلی و همراهی شورای شهر در راستای حمایت از شهرداری است.

عسگریان با اشاره به اینکه حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی شهرداری همدان پیشنهاد شد که در صحن شورای شهر مورد تصویب قرار گرفت؛ افزود: بر اساس سیاست‌گذاری شورای شهر، بیشترین درصد اعتبارات شهرداری همدان حدود هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی تعریف شده است.

به گفته وی؛ رویکرد و سیاست‌های مهم شورا پیش از تدوین بودجه بر این محور بود تا علی‌رغم تمرکز بر حوزه عمرانی، توجه ویژ‌ه‌ای به حوزه فرهنگی به‌ویژه فرهنگ ایثار و شهادت، کمک به مساجد و باغ‌موزه دفاع مقدس، برطرف کردن نیازها و همکاری با حوزه فرهنگی سپاه و نیروی انتظامی، احداث فرهنگسراها با تمرکز بر اتمام فرهنگسرای شهید سردار همدانی صورت پذیرد.

عسگریان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات اعضای شورای شهر و شهردار، بودجه خوبی تخصیص یافت که امیدواریم در سال جدید و تحولات حوزه انتخاباتی شوراها و ریاست جمهوری بتوانیم با توان مضاعف، کارهای پیش‌بینی شده را به سرانجام برسانیم.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال 1400، گفت: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب، موانعی بر سر راه کارهای مردم در شهرداری وجود دارد که باید این مهم احصا شود تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

عسگریان معتقد است: مدیریت‌شهری همدان باید در راستای تولید مسکن پشتیبانی کرده و عملاً موانع تولید مسکن که یکی از مصادیق تولید به‌شمار می‌رود، را برطرف کند تا به سهم خود در این راستا، گام عملی برداشته شود.

وی اظهار کرد: در مجموع علی‌رغم مشکلات اقتصادی و اجرایی، امیداریم با تعامل خوب و همراهی یکدیگر، کارکرد و رشد خوبی در راستای ارائه خدمات به مردم داشته باشیم.

* شهردار: از هیچ فرصتی برای ارائه خدمات بهتر به مردم کوتاهی نمی‌کنیم

شهردار همدان در ادامه با بیان اینکه به هر حال سال 1399 با تمام چالش‌های اقتصادی در شهرداری به خیر و خوشی گذشت؛ گفت: بودجه 1399 شهرداری همدان 20 درصد بالاتر از مبلغ مصوب، محقق شد بودجه محقق شد که این مهم با حمایت‌های اعضای شورای شهر به‌منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان صورت پذیرفت.

عباس صوفی با اشاره به آغاز به کار تصدی خود در سال 1396 برای خدمت به شهروندان همدانی، اظهار کرد: بودجه شهرداری همدان در زمان تصدی بنده حدود ۴۲۰ میلیارد تومان بود که امسال به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و این مهم نشان می‌دهد بودجه شهرداری ظرف 3 سال گذشته، ۴ برابر شده که به‌منظور ارائه خدمات بهتر و توسعه شهر در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی با تأکید بر اینکه باید به منابع جدید و بهتری دسترسی پیدا کنیم تا نگاه مجموعه به جیب مردم متمرکز نباشد؛ اظهار کرد: سیاست بر این است رشد متوازن در سطح شهر صورت پذیرد که این امر در مدیریت‌شهری همدان در جریان است.

صوفی افزود: توجه به تمامی مناطق شهر به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار مورد نظر شورای شهر و مدیریت‌شهری است که خوشبختانه در حوزه خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار از حداقل‌های کشوری بالاتر قرار گرفته‌ایم؛ اما همچنان معتقدیم که کارهای بسیاری باید انجام شود.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری از هر فرصتی برای خدمت به مردم بهره‌مند شده است؛ ادامه داد: سال‌های نخست اقتصادی سختی را در حوزه های مختلف پشت سر گذاشتیم که باید امسال در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه عمرانی برنامه‌ریزی کنیم تا روند مناسبی را پیش بگیریم؛ همچنین برنامه راهبردی 5 ساله شهرداری همدان در حال تدوین است.

شهردار همدان همچنین ابراز امیدواری کرد امسال طرح جامع خوبی با وجود تمام اختلاف‌نظرهای موجود برای افق توسعه شهر همدان مصوب شود.

صوفی معتقد است: با پشتیبانی و سیاست‌گذاری‌های مناسب اعضای شورای شهر، هدایت و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، حمایت نمایندگان مجلس و مدیران استانی، رضایتمندی نسبی در بین مردم ایجاد شده است؛ اما باید بیشتر همت کنیم، زیرا مردم حق بیشتری بر گردن ما دارند.

وی با اشاره به اینکه احداث پارک‌های جنگلی 250 هکتاری اکباتان و 100 هکتاری ولایت در حال انجام است؛ عنوان کرد: عملیات احرایی پارک 40 هکتاری آمادای (تپه پیسا) هم بزودی آغاز خواهد شد.

به گفته صوفی؛ ساخت زمین‌های ورزشی، بازگشایی معابر، ساماندهی ورودی‌های شهر، پوشش رودخانه‌ها، پیگیری‌های قانونی برای بازگشت زمین‌های شهرداری و... از جمله اقدامات مورد نظر شهرداری همدان در سال 1400 خواهد بود.

وی با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی پرونده‌های نوسازی، شهرسازی و درآمد به‌منظور حفظ اوراق و پرونده‌ها، بهبود فرآیند امور و خدمت رسانی مطلوب‌تر، شفافیت در دسترسی به اطلاعات و حذف گردش فیزیکی اسناد در حال انجام است که بزودی به اتمام خواهد رسید؛ از اجرای نرم‌افزار جامع شهرسازی در شهرداری با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان همدانی تا دو ماه آینده خبر داد.

صوفی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر به عنوان سیاستگذاران ۴ سال آینده شهر، ابراز امیدواری کرد: بدون توجه به موضوع انتخابات و رکود در برخی امور اجرایی، شبانه‌روز تلاش می کند تا حداکثر بهره‌مندی را از زمان باقیمانده دور پنجم شورای شهر برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم داشته باشیم.

شهردار همدان اعلام کرد: سعی می‌کنیم از هیچ فرصتی برای ارائه خدمات بهتر به مردم و دسترسی به منابع بیشتر کوتاهی نکنی

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان