اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. بهمن 1394 - 23:03   |   کد مطلب: 16451
سایت های خبری آذربایجان اعلام داشتند که دو تن از اتباع عربستانی و قطری که برای شکار به بخش ایمیشلی آذربایجان و هم مرز با جمهوری اسلامی ایران رفته بودند در نتیجه سقوط خودروی سواری اشان به یک کانال آب در روستای خلفان این بخش جانشان را از دست داده اند.

به گزارش صبح الوند به نقل از میانا، سایت های خبری آذربایجان اعلام داشتند که دو تن از اتباع عربستانی و قطری که برای شکار به بخش ایمیشلی آذربایجان و هم مرز با جمهوری اسلامی ایران رفته بودند در نتیجه سقوط خودروی سواری اشان به یک کانال آب در روستای خلفان این بخش جانشان را از دست داده اند.

بعد از گزارش این خبر وزارت محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص علت سقوط خودروی این به اصطلاح شکارچیان عرب به کانال آب در بخش ایمیشلی در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد این گروه از شکارچیان عرب از وزارت محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان مجوز شکار دریافت نکرده بودند و شاید به همین علت در ساعات شبانه و بطور قاچاق مشغول شکار در این منطقه بوده اند.

  در طی یک سال اخیر میزان حضور اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه شیوخ عربی در آذربایجان و مناطق هم مرز با جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است. افزایش ترددهای پرشمار اعراب شکارچی در مناطق جنوبی این کشور بخصوص در مناطق نزدیک به مرزهای جمهوری اسلامی ایران توجه ساکنان این مناطق را به خود جلب کرده است.

رسانه های آذری مدعی هستند که این افراد به منظور تفریح و شکار در نواحی جنوبی این کشور و نزدیک به نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران حضور می یابند.چندی پیش ابوالفضل قارا اف وزیر فرهنگ و توریسم آذربایجان گفته بود باعث افتخار و خوشحالی است که اعراب به منظور تفریح و شکار آذربایجان را برمی گزینند.

با توجه به استقبال دولت آذربایجان از حضور اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه شیوخ عربی در آذربایجان به نظر نمی رسد که مساله حضور اتباع عربستانی و قطری در بخش ایمیشلی آن هم با حمل تسلیحات نظامی از چشم دولت باکو دور مانده باشد.

دولت آذربایجان با توجه به حساسیت های داخلی مجبور شده است اعلام نماید که کشته شدگان عرب در بخش ایمیشلی از وزارت محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان مجوز شکار دریافت نکرده بودند و شاید به همین علت در ساعات شبانه و بطور قاچاق مشغول شکار در این منطقه بوده اند.

اما مساله ای که ما را به آن حساس می سازد حضور اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس در مناطق هم مرز آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران است. قبلا اخباری هم مبنی بر حضور صهونیست ها در مرزهای جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان انتشار یافته بود.

پرسش این است‌ که چرا اعراب شکارچی مانند صهیونیست ها فقط مرزهای آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران را جهت شکار و به اصطلاح تفریح انتخاب می‌کنند؟ به درستی مشخص نیست که هدف پنهانی این عده که با تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته در نزدیکی مرزهای آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران پرسه می‌زنند چیست و چرا مقامات دولتی و برخی رسانه‌های وابسته در باکو سعی در سرپوش گذاشتن به رفتارهای آنها را دارند.

آیا ممکن است که این عده ماموران امنیتی و جاسوسی کشورهای عربی باشند که با ظاهر توریست و شکارچی به منطقه آمده و مشغول شناسایی منطقه هستند؟

  به نظر می رسد که تحولات مشکوکی در نوار مرزی آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران در جریان است و دولت باکو به دلایل متعدد از جمله تنگنای اقتصادی،دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و آغاز یک دور جدید از روابط گسترده با کشورهای عربی حامی تروریسم پس از سفر الهام علی ‌اف به ریاض امتیازات گسترده ای به وهابیت داده است که همکاری بر ضد جمهوری اسلامی ایران تنها یکی از آنها است.

ممکن است که این جریان مشکوک نیز بخشی از آن پروژه باشد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان