اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. بهمن 1394 - 9:07   |   کد مطلب: 16520
فرمانده انتظامي شهرستان بهار از دستگيري 2 سارق و کشف 11 فقره سرقت منزل در اين شهرستان خبر داد.
دستگيري 2 سارق حرفه ای و اعتراف به 11 فقره سرقت منزل

به گزارش صبح الوند، سرهنگ جمشيد باقري اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل از شهر لالجين و صالح آباد بهار و شکايت مالباختگان رسيدگي ويژه و دستگيري سارقين اين پرونده ها در دستور کار پليس آگاهي شهرستان بهار قرار گرفت.

وی گفت: با اطلاع پليس آگاهي شهرستان بهار از دستگيري سارقين منزل در شهرستان نهاوند و با بررسي موضوع و نحوه سرقت وشيوه وشگرد بكار برده شده توسط سارقين در سرقتهاي به وقوع پيوسته در آن شهرستان، مراتب پس از هماهنگي مقام قضايي و با اخذ نيابت قضايي دو نفر سارق بنامهاي مشخص از زندان نهاوند تحويل  و با بازجويي فني و پليسي و با شواهد و قرائن موجود در پرونده و تشابهه دقيق شيوه سرقت ها در هر دو شهرستان متهمين به 11 فقره سرقت ارتکابي خود اعتراف نمودند.

باقری اظهار کرد: سارقين دستگير شده در اعترافات خود اذعان داشتند که شبانه حوالي ساعت 8 الي 11 با دو دستگاه خودرو سواري با پلاك هاي تقلبي در معابر فرعي شهر تردد مي نموده و با مشاهده منازلي که لامپ آنها خاموش است،  اقدام به زدن زنگ آيفن کرده و پس از اطمينان از عدم وجود صاحبخانه در منزل با انداختن ديلم  اقدام به شكستن قفل درب، و به سرقت بردن طلاو جواهرات، وجوه نقد، وسايل برقي سبک از قبيل تلويزيون و جارو برقي و غيره مي نمودند. 

وی افزود: حسب دستور مقام قضائي و با همت  کارشناسان خبره پليس آگاهي شهرستان بهار با بازسازي صحنه سرقت، و شناسائي منازل مالباختگان سارقين موصوف به 11 فقره سرقت خود مستند و مستدل اعتراف نموده و با راي مقام محترم قضائي روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهار با اشاره به لزوم جدي گرفتن توصيه هاي انتظامي و پيشگيرانه پليس عنوان نمود: توصيه هاي انتظامي و پيشگيرانه در خصوص سرقت اماکن خصوصي و منزل همواره بايد مدنظر شهروندان عزيز باشد و از نگهداري وجوهات نقد و طلا و جواهرات در حد زياد، در منزل خوداري نموده و براي نگهداري از آن ها از صندوق امانات بانکها و يا حتي الامکان در حين خروج از منزل به قصد ميهماني هاي شبانه به همراه خود داشته باشند. 

وی در خاتمه شهروندان عزيز را به رعايت توصيه هاي پيشگيرانه و انتظامي پليس براي جلوگيري از سرقت توصيه نموده و عنوان داشت:

شهروندان عزيز بايد:

1.به هنگام ترک منزل و يا مسافرت منزل خود را به افراد مطمئن بسپاريد.

2. از قرار دادن کليد منزل زير جاکفشي و ساير محل هاي قابل دسترس خودداري نماييد.

3. از قرار دادن نردبان و چهار پايه و نظير آنها در کنار ديوار ها در داخل حياط منزل خودداري نماييد.

4. نصب حفاظ فلزي بر روي  پنجره هاي قابل دسترس در طبقات پايين و درب هاي پشت بام و همچنين استفاده از درب هاي ضد سرقت و حفاظ فلزي در درب هاي ورودي مجتمع هاي مسکوني.

5.  استفاده از دوربين مدار بسته در منزل و محوطه مسکوني.

6. عدم واگذاري کليد به افراد غير مسئول و بيگانه.

7. خودداري از نگهداري و جوه نقد و طلا و جواهرات در هنگام ترک منزل به قصد مسافرت  با استفاده از صتدوق امانات بانک  و اخذ رسيد.

8. تماس با پليس 110 در صورت مشاهده موارد و تردد خودرو هاي مشکوک و غريبه.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان